TÜRKİYE BAROLAR BİRLİĞİ'NDE BARO BAŞKANLARI TOPLANTISI YAPILDI
Tarih: 11.03.2011 23:00:00| Okunma Sayısı: 4139

 

22 OCAK 2011 TARİHİNDE TÜRKİYE BAROLAR BİRLİĞİ BAŞKANLARI TOPLANTISI YAPILDI.

  

TÜRKİYE BAROLAR BİRLİĞİ BAŞKANI’NIN 22 OCAK 2011 TARİHLİ BARO BAŞKANLARI TOPLANTISINDA YAPTIĞI AÇILIŞ KONUŞMASI

Değerli Başkanlarım,

Hepinize hoş geldiniz diyor, sizleri, yönetim kurulu üyesi arkadaşlarım adına, kendi adıma sevgi ve saygıyla selamlıyorum.

Gündemimizdeki konuları görüşüp konuşmadan önce sizlere göreve geldiğim 13 Haziran 2010 tarihinden bugüne kadar olan süre içinde Yönetim Kurulu Üyesi arkadaşlarımla birlikte yaptıklarımız ile diğer etkinliklerimiz hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum.

Bu bağlamda ve özellikle ifade etmek isterim ki, geride kalan 6 ay, 9 günlük süre içersinde yazılı ve görsel medyada tarzımıza uygun olarak belki çok fazla görünmedik ama çok fazla iş yaptık. Şöyle ki;

  • Birliğimize ait otelin işletilmesi konusunda Türkiye Avukatları Sosyal Yardımlaşma Vakfı ile bağıtlı sözleşme, olağanüstü toplantıya çağırdığımız 08 Temmuz 2010 tarihli vakıf mütevelli heyeti toplantısında alınan karar gereğince karşılıklı anlaşma ile fesih edilmiş ve otelin işletmesiyle ilgili olarak Sosyal Yardım ve Dayanışma Fonu adına iktisadi işletme kurulmuştur.
  • Otelin ve SPA’nın kuruluş aşamasından açılış tarihine kadar yapılması gereken işler ve alınması gereken ürünler konusunda ayrıntılı çalışma yapılmış, bu bağlamda vakıf tarafından 15’i yönetici olmak üzere 79 personel ile açılması planlanan otel 24 personel ile hizmete açılmıştır.  Halen otel 9’u yönetici olmak üzere toplam 44 personel ile işletilmektedir.
  • Vakıfla olan sözleşmenin feshini ve fon iktisadi işletmesinin kurulmasını takiben otelin açılması için gerekli alım, satım, inşaat, tefrişat işleri ile personel istihdamı gibi iş ve işlemler süratle ikmal edilmiştir. Bu cümleden olmak üzere, otelin müdür, müdür yardımcısı, muhasebe, arşiv ve diğer idari birimleri otel bölümünde inşa edilen odalara yerleştirilmiştir.  Yine otel binasının alt katında personel lokantası, personel soyunma odaları, çamaşırhane, restoran katına ilave mutfak, otel müşterilerine hizmet vermek üzere internet bağlantılı üç adet bilgisayar, üç adet yazıcı ve bir fotokopi makinesi bulunan business center yapılmış, otel odalarının tefrişi tamamlanmış, otel oda kilitleri modernize edilen avukat kimlik kartları ile açılabilecek duruma getirilmiştir. Yine (-2) katındaki alan genişletilerek banket mutfağı yapılmış, a la carte mutfak devreye sokulmuş, ana mutfak ekipmanları ve ilave ekipmanlarla yeniden projelendirilerek hizmetin eksiksiz olarak yapılması sağlanmıştır.
  • Türkiye Avukatları Sosyal Yardımlaşma Vakfı tarafından yönetimimize verilen listeye göre 2.058.885,47 TL.  39.065,00 Euro,  29.394,00 USD harcanmak suretiyle açılması öngörülen otel 677.721 TL. 40.163 Euro ve 32.000 USD harcanarak açılmış ve dolaysıyla yaklaşık olarak 1.375.059 TL. tasarruf sağlanmıştır.
  • Bütün bu iş ve hizmetler tamamlanmak suretiyle otel 17 Eylül 2010 tarihinde hizmete açılmıştır.
  • Yönetim Kurulu, Disiplin Kurulu ve Denetleme Kurulu üyelerinin konaklamaları için otelimizin açılmasından önceki üç aylık sürede Divan Otel’e kişi başına 150.-TL. üzerinden 45.202.-TL. ödenmiş iken, otelin açılmasından sonra konaklamanın otelde yapılması nedeniyle kişi başına 80.- TL. maliyet üzerinden yaklaşık % 47 oranında tasarruf sağlanmıştır.
  • Üç aylık dönem için tüm eğitim, seminer, konaklama ve yiyecek dahil ödenen toplam miktar 162.902 olmakla, sağlanan toplam tasarruf tutarı  76.564 TL.dir. Üç ay içinde konaklama için Litai Otel’e ödenen miktar 12.728,84 TL. Divan Otel’e ödenen miktar 36.347,87 TL.olmakla, % 65 oranında tasarruf sağlanmıştır. Buna göre yıllık en az tasarruf tutarı 306.255 TL.dır.
  • Açıldığı 17 Eylül 2010 tarihinden 31.12.2010 tarihine kadar olan süre içinde kümülatif olarak Ekim/2010 ve Kasım/2010 ayları itibarı ile zararda olan otel Aralık/2010 ayında 4110,75 TL. kara geçirilmiştir. 
  • Yaptırdığımız yazılım sayesinde Birliğimize ait Litai Otel’in rezervasyonlarının internet üzerinden on-line olarak ve şeffaf biçimde yapılabilmesi sağlanmıştır.
  • Otelin Balo Salonu’nda vakıf yönetimi tarafından Birlik yönetiminin bilgisi ve izni dışında yaptırılan, hijyenik yönden kullanışlı olmayan halı yer döşemesi, estetik yönden son derece çirkin olan duvarlardaki halı kaplamalı bölümler sökülmüş, hasar gören parkelerin onarımı ve cilası yapılmış, duvarlar yeniden kağıtla kaplanmış, sahne yapılmış, ışık ve ses düzeni kurularak bu bölüm bu şekliyle yeniden hizmete açılmıştır.       
  • Otelin bulunduğu bina ile idari binanın tek bir iskan altında olması nedeniyle ayrı ayrı iskana tabi tutulması için gerekli işlemlere başlanılmış olup bu talep halen onay için  Çankaya Belediye Meclisi’nin gündemindedir.
  • Muhasebe ve finans işlemlerinde önemli oranda düzeltme ve iyileştirmeler yapılmıştır. Bu bağlamda, banka hesaplarımızın adet olarak sayısı düşürülmüş, vade ve oranlar konjonktüre uygun biçimde yeniden yapılandırılmış, gider olarak yansıyan tüm masraflar sıfırlanmıştır.
  • Çalışılan banka sayısı daha önce üç iken rekabeti artırmak amacı ile altıya yükseltilmiş, iki yeni fasıl eklenmiş olmasına rağmen toplam hesap sayısı 300’den 65’i vadeli ve yeni açılan hesaplar da dahil 7 adet aktif kullanılan hesap olmak üzere 72’ye indirilmiştir.
  • Birlik hesabına aktarım yapılan diğer fasıllara olan borç bakiyesi 30.08.2010 tarihinde 8.737.777,92 TL. iken, Muhasebe Hesap Kuralları açısından fırsat doğduğu aşamada gerekli kapatma işlemleri yapılmak suretiyle bu miktar 31.12.2010 tarihi itibariyle 4.364.934,36 TL.’na düşürülmüş ve sonuç olarak 30.08.2010 tarihinde 9.118.373,79 TL. olan Birlik nakit parasının 8.737.777, 92 TL’ si inşaat avansı olarak Vekalet Pulu ve SYDF’ den borç alınmış iken, yapılan harcamalara rağmen ve kapatılan 4.372.843,56 TL. lik avanslar sonrası Birliğin nakit parası 31.12.2010 tarihinde 3.813472,12 TL. olarak gerçekleşmiştir.
  • Faiz oranlarının düşme eğiliminde olduğu öngörüsü ile hesap sayısı azaltılmış, vade gün sayısı uzatılmak suretiyle uzun vadede yüksek miktarda faiz geliri elde edilmiştir: Buna göre Ağustos/2010 ayı itibariyle % 12 olan Merkez Bankası Bankalar arası Gecelik Borç Verme Faiz oranları Kasım/2010 ayı itibariyle % 1,75’e gerilemiştir. Aralık/2010 ayı itibariyle piyasalarda gösterge faizi % 6.92 ile tarihinin en düşük seviyesini görmüştür. Yani Aralık/2010 ayına kadar olan toplam mevduat hareketlerimizdeki paramıza 60 günde ortalama piyasa faiz oranı ile hesaplanması durumunda 1.064.087. TL. olması gereken faiz gelirimiz 1.216.100 TL. olarak gerçekleşmiştir. Aradaki lehe faiz gelir farkı 60 gün için 152.013 TL. dir. Eylül ayı başlangıç alındığında 120 günlük sürede elde edilen faiz farkı ise 304,026 TL. dir. Minimum faiz farkı ile toplam mevduata verilen faiz oranı olan % 1,55 oranındaki faiz geliri karşılaştırıldığında, faiz gelirinde ortalama % 14,2 oranında artış sağlanmıştır. 2011 yılı için de aynı durum geçerli olup, 04.05/ 01/ 2011 tarihinde bağlanan vadeli 37.500.000 TL. için ortalama 47 günlük ilave faiz geliri 37.551 TL.dır.
  • Kırtasiye ve sarf malzemeleri için Nisan–Ağustos/2010 arasında ödenen tutar 101.458 TL.iken Eylül/2010–Ocak/2011 arasındaki dönemde ödenen miktar 23.071 TL.dır. Buna göre 78.387 TL. tasarruf sağlanmıştır.
  • Hizmetlerine ihtiyaç duyulmayan, çalışmalarından gereken verim alınamayan üçü başkan danışmanı, biri şef, biri müdür yardımcısı, beşi  müdür statüsünde olan 10 personelin işine son verilmiştir.
  • Biri Birlik müdürü, biri Muhasebe ve Mali İşler Müdürü, biri mimar, ikisi bilgi işlem teknisyeni, biri memur, Disiplin Kurulu ve İnsan Haklar Merkezi’nde görevli iki avukat ve üçü başkan danışmanı olmak üzere 12 yeni personel işe alınmıştır. Başkan danışmanlarına Aralık/2010 ayına kadar ücret ödenmemiş, sağladıkları verim ve yarar göz önüne alınarak talepleri olmamasına rağmen Ocak/2011 tarihinden itibaren kendilerine aylık net 2000.-TL.ücret ödenmesine karar verilmiştir.   
  • Baro Vekalet Pullarının tasarımı değiştirilmiş, güvenliği de arttırılmıştır. Yeni Baro Pulları üzerine stok takibi ve sahteciliğin önlenmesi maksadıyla her bir seri için ayrı seri no verilmesi uygulamasına geçilmiş ve yine mor ötesi ışıkla görülebilen güvenlik işaretleri yerleştirilmiştir. İlk beş milyon puldan sonraki basılacak pulların kağıdının değiştirilmesi işlemleri tamamlanmış olup, yakında pulların sahtesi ile kolayca ayırt edilebilecek nitelikte güvenlikli kağıda basılmasına başlanılacaktır. Bunun için yurt dışından güvenlikli kağıt ithali yoluna gidilmiştir.  Güvenlikli ithal kağıdın maliyeti güvenli olmayan yerli kağıttan daha ucuz olup bundan sağlanan kar yaklaşık 12.392 TL. dır.
  • Vekalet pulu dağıtımı için Halk Bankası ile yapılan sözleşme feshi ihbar  süresi içinde fesih edilerek yeni teklif istenilmiştir. Alınan yeni teklif sonrası bağıtlanan 04.01.2011 tarihli yeni sözleşme ile daha önceki sözleşmede 16 gün olan bloke 5 işgününe indirilmiştir. Diğer bir deyişle 16 gün için yaşanan gelir kaybı  50.000.000 TL.lik pul satış hesabına göre 167.671 TL.’den 5 işgünü bloke ile  40.753 TL.’sına düşürülmüştür.    Buna göre 2011 yılı için elde edilen gelir farkı 126.918 TL.dir.
  • Telefon hatlarına müdahale edilerek gereksiz ve boş bulunan 5 hat ve 3 adet internet paketi iptal ettirilmiş mevcut tarifeler düzeltilerek yaklaşık aylık ortalama 600 TL. civarında tasarruf sağlanmıştır.
  • Daha önce Türkiye Avukatları Sosyal Yardımlaşma Vakfı tarafından üretilen ve satılan kimlik yapım işi vakıftan alınmış ve bu suretle sağlıklı veri tabanı oluşturmak için biri birinden ayrı olmaması gereken ruhsat, sicil işleri ile kimlik işleri birleştirilmiştir.
  • Vakıf döneminde normal kimlik için kart bedeli olarak 12,71 TL ödenirken, modernizasyon kapsamında fonksiyonel akıllı karttan üretilen kimlik için kart bedeli olarak 16,30 TL.ödenmektedir.
  • Yönetim Kurulu kararlarının, alımlarla ilgili duyuruların, haftalık mali bültenin web sayfamızda yayınlanmasına başlanılmış ve bu suretle yönetimde ve harcamalarda şeffaflık sağlanmıştır.
  • Ayaş’taki bina ile ilgili olarak bazı başkanlarımızın bilgisi olmakla birlikte, yeni seçilen başkanlarımızın bilgisi yoktur. O nedenle bu konuda  sizlere yeniden bilgi vermek isterim. Otel konseptine göre inşa edilen tesisin alanı 5135 m2’dir.  Mülkiyeti bize ait olan bitişikteki (5) nolu parselin alanı ise 3500 m2’dir. Tesis için arsa bedeli dahil bugüne kadar harcanan para 20.128.701,87 liradır. İnşaatın gerçekleşme oranı %60 seviyesindedir. Mevcut sözleşme maliyet + %15 kar üzerine kurulu olup bu sözleşme ve önerilen projelerle devam edildiği takdirde yaklaşık 10 milyar liranın üzerinde bir harcama daha yapılacağı öngörülmektedir.  
  • Benim Başkan olarak seçilmemden sonra Ayaş’taki tesisin yapımını durdurduk. Eylül/2010 ayında yapılan Başkanlar Kurulu toplantısındaki ağırlıklı görüş göz önüne alınarak tesisin satışı veya takası hususunda kamu kuruluşlarına teklifte bulunduk. Aradan 4 aya yakın bir süre geçmiş olmasına rağmen bu teklifimize henüz olumlu bir yanıt alamadık. Bunun üzerine yönetim kurulu olarak kontrolör firma ve mimarlık firması ile olan sözleşmelerin feshine, yüklenici firmanın sözleşmesinin ise yeniden yapılandırılmasına karar verdik. Fesih edilen sözleşmeler nedeniyle önemli miktarda tasarruf sağladık. Yüklenicinin sözleşmesinin yeniden yapılandırılmasıyla da önemli miktarda tasarruf sağlamış olacağız. Yine projede değişiklik yapmak suretiyle tesisi otel konseptinden çıkartıp kısmen eğitim, kısmen huzur evi, kısmen otel ve kongre merkezi şekline,  yapım standardını lüksten çıkarıp Litai Otel tarzına dönüştürmek suretiyle inşaatın yapımına devam edeceğiz. Tarafımızdan yapılan çalışma çerçevesinde tesisi A Blok 1 ve 2 nolu bodrumlarında 3 adet 66 m2.lik, her biri 80 kişi kapasiteli, 1 adet 132 kişi kapasiteli 110 m2.lik, her biri 52 kişilik 53.50 m2.lik 2 adet dil laboratuarı, 1 adet 110 m2.lik 141 kişi kapasiteli, 3 adet her biri 85 m2.lik ve 100’er kişilik sınıflardan, 1 adet 268 kişilik toplantı salonundan müteşekkil olan ve 1200 kişinin aynı anda eğitim alabileceği şekle dönüştüreceğiz. Yine odaların bir kısmını otel odası, bir kısmını huzur evi odası, bir kısmını da öğrenci odası şeklinde inşa edeceğiz.
  • Hizmeti yaygınlaştırabilmek ve meslektaşlarımıza daha hızlı ulaştırabilmek için yedi bölgede SYDF temsilciliklerinin açılmasına kararı verilmiş ve bu kararın Aralık 2010’da uygulanmasına başlanılmıştır.
  • Yine bakıma ihtiyaç duyan avukat meslektaşlarımızın huzurevi ve bakım evi ihtiyacının karşılanmasına; hastalık, malullük gibi nedenlerle çalışamayan ihtiyaç sahibi emekli avukatlara düzenli ve sürekli ek emeklilik geliri sağlanmasına; kronik hastalığı olan stajyer avukatların GSS primlerinin TBB SYDF tarafından ödenmesine; tedavi gören avukatların sağlık giderlerinin doğrudan SYDF tarafından hizmet alınan hastaneye ödenmesini sağlayıcı özel hastane anlaşmalarının iller düzeyinde yapılmasına başlanmıştır. Böylece, avukatların yüksek bedel tutan sağlık harcamaları için önceden ödeme yapmak zorunda kalmalarının önüne geçilmiştir.
  • Eş ve çocukların munzam prim ödemesi yapmak suretiyle sağlık yardımından yararlanmaları hususu yönetmelik değişikliğini gerektirmekle bu değişikliğin yapılması yönündeki çalışmalar sürmektedir.  
  • Yine tedavi amacıyla Ankara’ya gelen avukatların refakatçisi ile birlikte TBB LİTAİ Otel’de konaklamaları ve konaklama giderlerinin SYDF tarafından karşılanması sağlanmıştır.
  • Geçici İş Göremezlik Yardımları kapsamında ve 2011 yılı için;  bayan avukat ile bayan stajyer avukata, doğum belgesi teslim etmesi koşulu ile 900,00TL. analık yardımı: en az 21 ve yılda en çok 90 gün ve gün başına 30,00TL.hastalık yardımı:  levhaya kayıtlı avukat, çalışmayan avukat ve stajyer avukata; kalp, kanser, kaza, felç vb. durumlar için, yine çareli/çaresiz uzun süre tedavi gerektiren hastalık hallerinde, çalışılamayan sürenin telafisi amacı ile, raporlarda belirtilen istirahat süresine bakılmaksızın, Başkanlık Divanı kararı ile yılda azami 5.000,00TL. olağan dışı hal yardımı; olağan dışı haller nedeni ile yardım yapılmış ancak çalışılamayan sürenin uzaması, ek destek ihtiyacı gibi durumlarda, TBB Yönetim Kurulu kararı ile azami 25.000,00TL. ek olağan dışı hal yardımı yapılması uygulamasına başlanılmıştır.
  • Sağlık yardımları kapsamında ve 2011 yılı için; teminat dahilindeki yatarak ve kısmen ayaktan tedavi işlemleri için yıllık 120.000,00 TL limitli olmak üzere SGK anlaşmalı tesislerden anlaşmaya uygun yapılan harcamalar için fatura karşılığı %100 ödemeli, özel tedavi hizmeti alımlarında TTB fiyat tarifesi üzerinden hesaplanan toplam yardım tutarının %80’i ödemeli; Yurt dışı merkeze tedavi için sevk halinde birim limitleri 2 kat arttırılarak uygulanabilen tedavi, hasta ve bir refakatçisi için yol gideri ile, bir refakatçi için konaklama ve gündelik yardımı yapılması; Tıbbi malzeme için 9.000,00 TL: Özel koroner stent için 5.000,00 TL: Özel oda ve refakatçisi için günlük azami 350,00TL,: Ambulans için; şehir içi 250,00 TL, şehir dışı 1.000,00 TL; Tekerlekli sandalye için iki yılda bir kez 2.500,00 TL (katılım payı alınmaz %100 ödenir): vefat durumunun Fon yetkilisine bildirilmesi durumunda 1.350,00 TL cenaze yardımı: Sel, deprem, yangın gibi afet durumlarında zarar gören büro hasarını telafi için azami 5.000,00 TL, aşırı hasar hallerinde 10.000,00 TL olağanüstü hal yardımı yapılmasına başlanılmıştır.  
  • Elektrik sarfiyatımız Nisan–Eylül arası/2010 arası için 142.463 TL.iken  otelin faaliyete geçtiği Eylül/2010–Ocak/2011 ayları arasında 210.099 TL.’na yükselmiştir. Bu durum göz önüne alınarak özel dağıtım şirketlerinden teklif alınmıştır. Alınan tekliflerden en uygunu olan %28,1 oranındaki teklif sahibi ile önümüzdeki günlerde sözleşme yapılacaktır.  Bu suretle sağlanacak ortalama kazanç tutarı aylık 14.700 TL. ve yıllık 176.400 TL.dır.
  • Modernizasyon projelerinin yürütülmesi, iş akışlarının düzenlenmesi ve kurum kimliğinin oluşturulması çabalarının yanı sıra, son 6 ayda yapılan işlerin, alınan önlemlerin, yenilenen sözleşmelerin parasal olarak Türkiye Barolar Birliğine maliyeti hesaplandığında, yaklaşık olarak 2.500.045.-TL. tutarında bir ekonomik yarar sağlanmıştır. Nitekim son üç aylık döneme ilişkin Denetim Kurulu raporunda Birlik harcamalarının yarı yarıya azaldığına işaret edilmiştir.     
  • Birliğimize ait www.barobirlik.org.tr adresli web sitesi, yeni grafik tasarımıyla, daha ileri teknoloji kullanılmak suretiyle, ihtiyaçlara cevap verecek biçimde ve yüksek güvenlikli olarak yenilenmiştir.
  • Türkiye Barolar Birliği ile Barolar arasındaki iletişimde kullanılmak üzere VPN (Sanal Özel Ağ) kurulumlarına başlanmış ve bugüne kadar 32 Baroya VPN (Sanal Özel Ağ) kurulması işlemleri tamamlanmıştır. Şubat/2011 ayı sonunda Türkiye genelinde VPN kurulumu işlemlerinin bitirilmesi planlanmaktadır. Kurulum çalışmalarının tamamlanmasından sonra Birliğimiz ile 78 baromuz arasında hızlı ve güvenli bir iletişim ağı oluşacak ve bu suretle hem digital verilerin yedeklenmesi, hem de hizmetin tek merkezden yapılması sağlanacaktır.
  • Türkiye Barolar Birliği bünyesinde tutulan sicil bilgilerinin doğruluğunun sağlanması ve sicil/ruhsat işlemlerinin daha hızlı yürütülebilmesi için UBAP (Ulusal Baro Ağı Projesi) bünyesinde yazılım geliştirme çalışmaları sürmektedir. Ruhsat yazılımı ile kimlik yazılımının eşgüdümü sağlanmış olup, artık ruhsat ve kimlik işlemleri birlikte ve aynı zamanda yürütülmektedir. UBAP’a yapılan ek bir modül sayesinde stajyerler ve avukatlar ruhsat başvurma ve yenileme işlemlerinin her aşamasını on-line olarak takip edebilmekte ve belirli aşamalarda ruhsatlarının durumu ile ilgili bilgiyi SMS olarak alabilmektedirler. Ruhsat yazılımının Adalet Bakanlığı ve Baro yazılım kısımlarının geliştirilmesine devam edilmektedir. VPN kurulumu tamamlandığında ruhsat başvuru sürecinin yarı yarıya kısaltılması ve sürecin her aşamasının (TBB, Baro ve Adalet Bakanlığı dahil) başvuru yapan tarafından takibi mümkün olacaktır.
  • Çok kolay biçimde kopyalanmasının mümkün olması nedeniyle Avukatlık Kimlik Kartları, yüksek güvenlikli, akıllı, iki adet çipli, manyetik şeritli, yedi adet görsel kopya korumalı, hologramlı biçimde ve “tek kart çok hizmet” anlayışıyla modernize edilmiş, kart başvuru ve üretim süreci başvuru sahibinin süreci Web Sitesi ve SMS yolu ile takip edebilmesine olanak sağlayacak biçimde yapılandırılmış, nüfus, taşıt, tapu sorgulamalarının, sanal ofis kullanımının, UYAP aracılığı ile sicil ve iletişim bilgi değişikliklerinin ve başkaca kolaylıkların Avukatlık Kimlik Kartı aracılığı ile yapılabilmesi için gerekli alt yapı oluşturulmuş, kartın   başvuru ve üretim süreci yeniden yapılandırılmış ve şeffaf bir şekilde başvuru sahibinin süreci Web Sitesi ve SMS yolu ile takip edebilmesine imkan sağlanmıştır.
  • 18.01.2011 tarihi itibariyle kimlik başvuru sayısı 6213 olarak görülmektedir. Günlük ortalama kimlik başvuru sayısı 200-250 arasındadır. Avukat Kimlik Kartı ile avukatın kartına kredi yükleyebilmesi ve kredisini uygun şartlarda Adliye Saraylarında para üstü sorunu olmadan güvenli harcayabilmesi sağlanmıştır.
  • Avukat Kimlik Kartına yapılabilecek entegrasyonlar ile aşağıdaki özelliklerin kazandırılması sağlanmıştır:
    • CORPUS Mevzuat İçtihat Programı
    • Petrol Ofisi İstasyonlarında Pompa Fiyatında Avukatlara % 3 indirim ve  Barolara % 1 komisyon verilmesi,
    • Sodexo üyesi işyerlerinde ödeme yapabilme kolaylığı ve Barolara yapılan işlem bazında % 2,5 komisyon verilmesi,
    • Sanal Ofis uygulaması,
    • Elektronik Faks uygulaması (Test olarak hizmet vermektedir.)
  • Türkiye Barolar Birliği bünyesinde kurulması ve hukuk dünyasında ihtiyaç duyan kişilere temini planlanan Elektronik İmza ile ilgili olarak üretim aşamaları oluşturulmuş ve gerekli sözleşmeler imzalanmıştır. Buna göre Türkiye Barolar Birliği Alt Kök Sertifikası ile üretilecek Elektronik İmza UYAP ve diğer e-devlet projelerinin tamamında sorunsuz kullanılabilecektir.
  • Hukuk alanında görev yapan kişilere verilmek üzere en iyi fiyat ile üretilecek Elektronik İmza temin işlemleri 17.01.2011 tarihinde başlamış olup 21.01.2011 tarihi itibariyle başvuru sayısı 925, üretilmekte olan ya da üretilen e-imza sayısı 370’dir. Bu proje kapsamında satılan her bir e-imza için başvuru sahibinin barosuna 30.TL ödenmesi ve bu suretle barolarımıza gelir aktarılması sağlanmıştır. İki haftalık süreçte e-imza satışından elde edilen kar KDV hariç 43.147,33.TL’dir.
  • Türkiye Barolar Birliği hizmet binasının (-1) katında bulunan 250 m2 büyüklüğündeki bölüme, yüksek inşaat teknikleri kullanılarak 4 bölümden oluşan doğal felaketlere ve kötü şartlara dayanıklı olacak şekilde, gelişmiş soğutma ve elektrik sistemli, elektrik ve internet kesintisinden etkilenmeyecek sunucu odaları kurulmuştur. ISO 27001 sistem güvenliği sertifikası almaya hazır bu bölümde, Türkiye Barolar Birliği bünyesinde kurulu olan sunucu sistemlerinin yeni gelişen teknoloji ve geliştirilen yazılımlara uygun olacak şekilde yerleştirilmesine başlanmıştır. Sunucu sistemlerimizin kapasitesi ülkemizdeki tüm avukatların kimlik kartları ile yapacakları işlemlere hızlı cevap verecek şekilde artırılmıştır.
  • Türkiye Barolar Birliği bünyesinde kurulu olan sunucu sistemlerinin yeni gelişen teknoloji ve geliştirilen yazılımlara uygun olacak şekilde yenilenmesine başlanmıştır. Sunucu sistemlerimizin kapasitesi 70.000 Avukatın kimlik kartları ile yapacakları işlemlere hızlı cevap verecek şekilde artırılmıştır. 
  • Adalet Bakanlığı tarafından kurulan UYAP sistemine entegre olma ve e-devlet uygulamalarında Avukatların kolay işlemler yapabilmelerini sağlamak maksadıyla gerekli yasa değişikliklerinin yapılması işlemleri de dahil olmak üzere Birliğimiz tarafından girişimlerde bulunulmaktadır. Bu kapsamda UYAP üzerinden tapu, taşıt, nüfus, SGK gibi sorgulamaların avukatlara bir an önce açılması için yapılan çalışmalar devam etmekte olup kısa bir süre zarfında olumlu sonuçlar elde etmeyi bekliyoruz.
  • Yine E-Birlik’in işler duruma gelmesi için gerekli olan ve günümüzde pek çok şirket, kurum ve kuruluş tarafından kullanılan bilgi yönetimi projesi, arama ve indeksleme, içerik yönetimi, portal çözümleri, doküman yönetimi sistemi, teknoboard duyuru sistemi, üye ilişkileri yönetim sistemi, kayıtlı elektronik posta sistemi, internet üzerinden yayın yapacak olan Barolar Birliği televizyon ve radyosunun kurulması ve benzeri diğer yazılım ve işletim üzerine çalışmalar devam etmektedir.  
  • Ülkemizdeki insan hakları ihlallerinin izlenmesi, belirlenen ihlallerin raporlanması,  arşivlenmesi, bu suretle insan hakları ihlalleri hakkında bir hafıza oluşturulması ve bu belirlenen ihlaller ile bu ihlallerden sorumlu olanların üzerine gidilmesi amacıyla İnsan Hakları İzleme, Raporlama ve Arşivleme Projesi başlatılmış, proje kapsamında ilki İzmir’de, ikincisi Mardin’de olmak üzere bilgilendirme çalışması yapılmıştır.
  • Son zamanlarda ülke gündemini işgal eden, tedbir olmaktan çıkıp cezaya, infaza dönüşen tutuklamalar ile ilgili olarak TBB İnsan Hakları Merkezi tarafından “Tutuklama Raporu” hazırlanmış, fazla ilgi nedeniyle ilk baskısı tükenen raporun genişletilmiş ikinci baskısı yayınlanmıştır.
  • Birliğimiz Eğitim Merkezi tarafından meslek içi eğitim çalışmalarına başlanılmış, bu bağlamda Başkan Yardımcımız Sayın Berra Besler’in koordinatörlüğünde 13 baromuzda özel hukukun değişik disiplinleri üzerine düzenlenen eğitim seminerine 2010 ve 2011 yılları itibarı ile 3.586 meslektaşımız katılmıştır. Eğitim seminerleri düzenlenen program çerçevesinde 2011 yılı içinde de devam edecektir.
  • Staj kurulu olmayan barolarımıza eğitim desteği vermek, staj eğitiminde belli bir standardı oluşturmak ve stajyerlere eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak amacıyla Yönetim Kurulu Sayman üyemiz Sayın Sitare Sağsen’in koordinatörlüğünde Ankara’da hızlandırılmış avukat stajyeri eğitim programları başlatılmış, bu bağlamda 09-14 Ocak 2011 tarihleri arasında Litai Otel’de ağırlanan Malatya, Adıyaman, Bingöl, Kars, Muş, Kastamonu, Bitlis, Diyarbakır, Şanlıurfa, Şırnak, Ağrı, Erzincan, Hakkari, Düzce ve Niğde Barolarına bağlı 47 stajyerimize staj eğitimi verilmiştir. Staj eğitimleri düzenlenen program çerçevesinde önümüzdeki günlerde de sürecektir.  
  • Ağustos/2010 ayından itibaren aylık elektronik bülten yayınlanmasına başlanılmıştır.
  • Hizmet aracı olmayan barolara bedeli Barolar Birliği tarafından ödenmek üzere Volkswagen marka 8+1 kapasiteli hizmet aracı alımına başlanılmıştır. Bu kampanya kapsamında ilk araç teslimi bugün düzenlediğimiz törenle Çanakkale ve Kırklareli Barolarımıza yapılacaktır.   
  • Taşınmaz alan Barolarımıza taşınmaz alım yardımı, Baro Bina ve Odaları’nın tefrişi için donanım yardımı uygulaması başlatılmıştır.
  • Ankara Kızılay Karanfil Sokak No:5/62'deki eski Türkiye Barolar Birliği Binası, Ankara'ya günübirlik gelen meslektaşlarımızın duruşmalarını bekleyebilecekleri, randevularını kabul edebilecekleri, otobüs veya uçak saatine kadar vakit geçirip dinlenebilecekleri ve yine internet ve bilgisayar üzerinde çalışma yapabilecekleri şekilde düzenlenmiştir. Bugün hep birlikte saat 17’de açılışını yapacağımız bu mekanın adı yönetimimiz tarafından “Av.Prof.Dr.Faruk Erem Avukat Evi” olarak konulmuş olup bu mekan çok yakında meslektaşlarımızın hizmetine fiilen açılacaktır.
  • Oldukça eskimiş ve hatta köhnemiş olan Yargıtay’daki Avukat Odası mesleğin onuruna uygun biçimde tamamen yenilenmiş olarak ve oradaki her türlü ihtiyacı karşılayacak donanımlarla yeniden hizmete açılmıştır.  
  • Katma Değer Vergisi Kanunu ile Gelir Vergisi Kanunu arasındaki çelişkili düzenlemeden kaynaklanan ve pek çok meslektaşımızın mağduriyetine neden olan sorun, Çankırı Barosu Başkanımız Sayın İdris Şahin ve Yozgat Barosu Başkanımız Sayın Yusuf Başer’in de önemli katkıları sayesinde Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı’nın 2010/1 sıra nolu Vergi Denetimi ve Koordinasyonu İç Genelgesi ile çözümlenmiştir.  
  • Sayın Adalet Bakanı ile bizzat yapılan görüşmeler ve yine Sayın İdris Şahin ile Yusuf Başer'in katkıları sonucunda Kalem Yönetmeliği’nin 45.maddesindeki değişikliğin yapılması sağlanmıştır.
  • Gerek Sayın Başbakan, gerekse Sayın Maliye, Adalet, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanları, yine AK Parti Grup Başkan vekili Sayın Bekir Bozdağ, Adalet Komisyonu Başkanı Sayın Ahmet İyimaya, Başbakanlık Müsteşarı Sayın Efgan Ala, Sinop milletvekili Sayın Kadir Tıngıroğlu, SGK Başkanı Sayın Emin Zararsız ile bizzat yapılan görüşmeler sonucu ve torba yasa içersine konulmak suretiyle; staj kredi borçları ile baro aidat borçlarının yeniden yapılandırılması, avukatların işyeri açma iznine tabi olmalarına ilişkin düzenlemenin değişmesi sağlanmış, Kat Mülkiyeti Yasası’nda değişiklik yapılmak suretiyle tapuda mesken olarak kayıtlı avukat bürolarının kullanılmasındaki sıkıntı giderilmiş; Türkiye Barolar Birliği olarak uzun süredir üzerinde çalıştığımız avukat stajyerlerinin sağlık güvencesi kapsamına alınmaları, primlerinin Barolar Birliği tarafından ödemesi ve yine ödenecek sigorta primlerine kaynak olmak üzere vekalet pulu bedeline %5 oranında artış yapılması sağlanmıştır.
  • Bütün bu değişikliklerin yapılmasını sağlamak için Başkan Yardımcımız Sayın Talay Şenol, Hukuk Müşavirimiz Sayın Özcan Çine, Sağlık Danışmanımız Sayın Dr.Cengiz Yavuz ve benden oluşan heyet dönüşümlü olarak ve yaklaşık iki aylık süre içinde TBMM Plan ve Bütçe alt ve üst komisyonlarının tüm toplantılarında hazır bulunmuş, önergelerin hazırlanmasına yardımcı ve destek olmuştur.
  • Bu yıl “Herkes İçin Adalet, Adalet İçin Avukat” sloganı altında değişik etkinlikler halinde kutlamayı planladığımız Avukatlar Haftası kapsamında; www.avukatlarhaftası.org adresli internet sitesi açılmış: Milli Piyango İdaresi Genel Müdürlüğü ile görüşülmek suretiyle 09 Nisan 2011 tarihli Milli Piyango çekilişinin TBB logosunu ve “Herkes İçin Adalet, Adalet İçin Avukat” sloganını içeren piyango biletleriyle yapılması; PTT Genel Müdürlüğü ile yapılan görüşme sonucu “PTT Pulu ve İlk Gün Zarfı” bastırılması: Ceza ve Tevkif Evleri Sayın Genel Müdürü ile görüşmek suretiyle tutuklu ve mahkumlar arasında “Avukat/Savunma” konulu resim yarışması: Milli Eğitim Sayın Bakanı ile il, orta ve dengi okullar arasında “Avukat” temalı resim ve makale yarışması: RTÜK Sayın Başkanı ile görüşmek suretiyle “Adli Yardım/CMK/Savunma/Adalete Erişim” temalı spot yayını yapılması sağlanmıştır.  

Beni sabırla dinlediğiniz için hepinize teşekkür eder, sevgi ve saygılar sunarım.

27.04.2024
AV. BAHADIR TEKEŞ
BARO BAŞKANI

BARO LEVHASI


© Web sitesi hizmeti Türkiye Barolar Birliği tarafından verilmektedir.