YÖNETMELİK HAZIRLAMA KOMİSYONU ÇALIŞMALARINI TAMAMLADI.
Tarih: 11.01.2015 23:00:00| Okunma Sayısı: 2660


 24 OCAK 2015 TARİHİNDE YAPILACAK OLAN OLAĞANÜSTÜ GENEL KURUL GÜNDEMİNDE OLAN YÖNETMELİKLERE SON ŞEKLİNİ VERMEK AMACIYLA, AV.ADNAN HASİP YALÇIN, AV.CEM KILIÇ, AV.GÖNÜL CEBECİ, AV.ERDEM CELALETTİN TÜREM, AV.NURCAN KUNT, AV.MAHMUT ASLAN, AV.İSMAİL ATMACA’DAN OLUŞAN VE BAŞKANLIĞI ÖNCEKİ BARO BAŞKANLARIMIZDAN AV.ADNAN HASİP YALÇIN’IN YAPTIĞI YÖNETMELİK HAZIRLAMA KOMİSYONU ÇALIŞMALARINI TAMAMLAMIŞTIR.KOMİSYON TARAFINDAN HAZIRLANAN YÖNETMELİKLERİN SON ŞEKLİ AŞAĞIDA SUNULMUŞTUR.
 
      

     

        AMASYA BAROSU CMK. UYGULAMASI İLE İLGİLİ YÖNETMELİK

AMAÇ

 

Madde 1: Bu yönetmeliğin amacı; 1136 Sayılı Avukatlık Kanunu,5271 Ceza Muhakemesi Kanunu ve Müdafi ve Vekillerin Görevlendirilmeleri ile Yapılacak Ödemelerin Usul ve Esaslarına İlişkin Yönetmelik gereğince Amasya Barosu Yönetim Kurulu kararı ile oluşturulan CMK. Yürütme Kurulu’nun ve CMK. Merkezi’nin görev, yetki ve sorumluluklarını belirlemek, Amasya Barosu tarafından avukat görevlendirilmesi, verilen hizmetin kaliteli olarak aksamadan yürütülmesi, görev alan Amasya Barosu üyeleri arasında adil görev dağılımının sağlanması ve mesleki hizmetlerine uygun ücretlerinin ve giderlerinin hakça ve şeffaf olarak ödenmesi, denetlenmesi, eğitim seminerlerinin düzenlenmesi, alt kurulların oluşturulması, yasalara, uluslararası sözleşmelere, adil ve insan haklarına saygıya dayalı bir ceza yargılamasının sağlanmasına yönelik çalışma ilke ve yöntemlerinin belirlenmesidir.

 

KAPSAM

 

Madde 2:  Bu yönetmelik, Amasya Barosu Yönetim Kurulu kararı ile kurulan CMK.  Merkezi ve CMK. Yürütme Kurulu’nun çalışma usul ve esaslarını kapsar.

 

YETKİ

 

Madde 3: Müdafi ve vekil tayin yetkisi Amasya Barosu’na aittir. Baro, bu yetkisini il merkezinde CMK. Yürütme Kurulu ve CMK. Merkezi eliyle, ilçelerde ilçe temsilcilikleri eliyle gerçekleştirir.

 

CMK. KOORDİNATÖR YÖNETİM KURULU ÜYESİ

 

Madde 4: Amasya Barosu Yönetim Kurulu üyeleri arasından bir üye CMK koordinatör üyesi olarak Yönetim Kurulu’nun görev süresi ile sınırlı olmak üzere Yönetim Kurulu’nca seçilir.

 

CMK. YÜRÜTME KURULU

 

Madde 5:  CMK. Yürütme Kurulu, CMK. Koordinatör Yönetim Kurulu üyesi ile Amasya Barosuna kayıtlı avukatlar arasından Amasya Barosu Yönetim Kurulunca belirlenecek diğer 2 üye ile birlikte 3 kişiden oluşur. CMK. Koordinatörü, CMK. Yürütme Kurulu’nun başkanıdır. Kurulda her üyenin sadece bir (1) oy hakkı vardır. CMK. Yürütme Kurulu üyeleri, Amasya Barosu Yönetim Kurulu tarafından 1 yıllık süre için atanır. Görev süresini tamamlayan üye tekrar atanabilir. CMK. Yürütme Kurulu, adli tatil süresi hariç ayda bir kez toplanır.

 

 CMK. YÜRÜTME KURULU’NUN GÖREV VE YETKİLERİ

 

Madde 6: CMK. Yürütme Kurulu aşağıdaki görevleri yerine getirir;

a.     Düzenli olarak; Yönetim Kurulu ile iki ayda bir kez toplantı yapmak,

b.    Hukuka, avukatlık meslek ilkelerine ve CMK. yönetmeliğine aykırı davranan  avukatlar hakkında inceleme yaparak, rapor hazırlamak ve karar verilmek üzere Yönetim Kurulu’na sunmak,

c.     CMK. Merkezince yürütülen hizmetlerin aksamadan devam etmesi için gereken önlemleri almak, CMK. Merkezinde görev alan istekli avukatların, görev aldığı her aşamada,  görevlerini meslek onuruna uygun yerine getirebilmeleri için gerekli tedbirleri almak, sorunları ve çözüm önerilerini tespit etmek, sorunların çözümü için Baro Yönetim Kurulu’na bildirmek,

d.     Merkez ilçe dışındaki diğer ilçelerde CMK. ilçe temsilcisini Baro Yönetim Kurulu’na teklif etmek,

e.     Yasaya aykırı uygulama ile karşılaşan istekli avukatlara yardım sağlamak,

f.      İstekli avukatlar arasında ücret ve iş dağılım dengesini sağlamak amacıyla gerekli yöntemler konusunda araştırmalar yapmak ve gerekli kararların alınması için Baro Yönetim Kurulu’na bildirmek,

g.     CMK. Merkezinde çıkabilecek her türlü aksaklığın giderilmesi için çalışmalar yapmak, önlemler almak, 

h.    CMK. eğitim seminer programı ve sertifika programlarının içeriğini, müfredatını ve eğitmenleri tespit ederek Yönetim Kurulu’nun onayına sunmak,

i.       İstekli avukat olarak çalışmak isteyen Amasya Barosuna kayıtlı avukatlar için eğitim seminerleri ve sertifika programları düzenlemek,

j.      Yönetim Kurulu tarafından yapılacak görevlendirme ile diğer Barolara kayıtlı avukatlar için eğitim semineri ve sertifika programı düzenlemek,

k.     İstekli avukatların mesleki hizmet karşılığı yapılacak ödemelerin düzenli yapılması konusunda CMK. Merkezi’nde yapılacak çalışmaları denetlemek ve ödemelerin yasal düzenlemelere ve gerçeğe uygunluğunu kontrol etmek,

l.       CMK. Görevlendirmelerinde lüzum üzerine istekli avukatların sisteme girmesi için gereken ortalama puanı hesaplamak,

Baro Yönetim Kurulu tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.

 

 

CMK. MERKEZİ’NİN TANIMI VE İŞLEVİ

 

Madde 7:  CMK. Merkezi, CMK. Yürütme Kurulu ile CMK. çalışanlarından oluşur.  CMK. Merkezi, Ceza Muhakemesi Kanunu ile barolara verilmiş avukat atama yetki ve görevini,  Amasya Barosu Yönetim Kurulu adına yönetmelikte belirlenen kurallar çerçevesinde yürütür. Görevlendirmenin; istekli avukatlar arasından adil ve eşitlik ilkelerine dayalı olarak yapılması, emeklerine uygun ücretlerinin süratle ve şeffaf şekilde ödenmesi görevlerini resmi tatil günleri de dahil olmak üzere 24 saat kesintisiz hizmet vererek yerine getirir.

 

CMK. MERKEZİ GÖREVLENDİRME ESASLARI

 

Madde 8:  CMK. Merkezi, CMK. eğitim seminerini tamamlamış istekli avukatlar arasından mahkemelerden, savcılıklardan ve kolluk kuvvetlerinden SDD. Programı yolu ile gelen avukat taleplerini eşitlik ilkesi çerçevesinde dağıtımını yapar.

             Otomatik atama programında görevlendirmeler, soruşturma ve kovuşturma olarak iki ayrı liste üzerinden ücret esaslı puanlama sistemine göre yapılır.

1. İstekli avukat, görevlendirmelerde görev seçemez .

2.Baro kayıtlarındaki telefonlarından üç kez üst üste arama yapılmasına rağmen istekli avukata ulaşılamaz ya da istekli avukat aramayı reddederek görevlendirmeyi kabul etmez ise istekli avukatın mazeretine ya da ulaşılamama nedenine bakılmaksızın liste puanına 0,5 puan eklenir. Bu fıkradaki puan ekleme uygulaması; 5271 Sayılı C.M.K’da belirtilen zorunlu olarak görevden çekilme hallerinde uygulanmaz.

3.Üç kez üst üste arama yapılmasına rağmen istekli avukatın telefonunun her bir aramada meşgul olması halinde puanında değişiklik yapılmayacaktır.

4.İstekli avukat, soruşturma safhasında aynı şüpheli veya mağdur için ya da menfaat çatışması olmaması halinde birden fazla şüpheli için tek seferde en fazla üç ifade ya da sorgu için görevlendirilecek, daha fazla ifade veya sorguda görev alınması halinde avukata ödeme yapılmayacaktır.

5. İstekli avukat, kovuşturma safhasında aynı mahkemede menfaat çatışması olmaması halinde tek seferde en fazla iki sanık ya da mağdur/katılan için görevlendirilecek, daha fazla görev alınması halinde avukata ödeme yapılmayacaktır.

6.Menfaat çatışması halinde; soruşturma aşamasında, istekli avukatın görevi kabul ettiği halde ifadeye girmemesi, kovuşturma aşamasında ise görevlendirmeyi kabul ettiği halde duruşmaya girmemesi hallerinde mazeretini yazılı olarak CMK Uygulama Merkezi’ne bildirmesi gerekmektedir.

7.Göynücek, Doğantepe ve Aydınca Karakolları’nda görev almak isteyen istekli avukatlar için ayrı bir ek liste oluşturularak bu görevlendirmeler için istekli avukatın liste puanında bir tam puan indirimi uygulanacaktır. Ayrıca Akınoğlu, Destek ve Hamamözü ilçeleri’nde görev alan istekli avukatlar için de liste puanında bir tam puan indirimi uygulanacaktır.

8.Soruşturma ve kovuşturma aşamasında, Amasya merkez için istekli avukatın görev yerine ulaşma süresi 45 dakika, Göynücek, Doğantepe ve Aydınca Karakolları için ise 2 saattir.

Bütün ilçelerde görev birimine ulaşma süresi 45 dakikadır. Ayrıca ilçelerde Hamamözü, Akınoğlu, Akören ve Destek Karakolları için görev birimine ulaşma süresi 90 dakikadır.

Her iki aşamada da görevlendirmeyi kabul ettiği halde belirtilen sürelerde görev birimine ulaşmama halinde istekli avukatın liste puanına bir tam puan eklenecektir.

9.Gece saati uygulaması 17.00 ile 08.00 saatleri arasında olup, gece teşvik saati 22.00 ile 08.00 saatleri arasında uygulanacaktır. Teşvik saatleri arasında yapılan görevlendirmelerde istekli avukatın liste puanında 0,5 puan indirimi uygulanacaktır.

10. Mesleğe yeni başlayan istekli avukat, CMK listesindeki en düşük puandan listeye dahil olacaktır.

11.İstekli avukatlar birbirlerinin yerine görev alamayacaklardır.

12.İstekli avukatların puanları ancak CMK Yürütme Kurulunun kararı ve bu kararın koordinatör Yönetim Kurulu üyesi tarafından onaylanması ile düzeltilebilir.

(24.01.2015 tarihli Olağanüstü Genel Kurulda verilen önergeyle ek): “Acil durumlarda koordinatör Yönetim Kurulu üyesi tarafından geçici düzeltme yapılabilir.”

13.İstekli avukatlar, kendi istekleri ile CMK görev listelerinden ayrılabilirler.

a. Sağlık sorunları nedeniyle listelerden ayrılmak isteyen avukatlar, durumlarını doktor raporu ile belgelemeleri koşuluyla en çok dört ay CMK görev listelerinden ayrılabilirler. Doğum halinde bu süre üç aydır.

Bu durumda olan istekli avukatlar, ayrılma süreleri ve mazeretlerine bakılmasızın listelere dahil olacakları tarihteki ortalama puan ile listelere dahil olabilir.

b. Diğer hallerde; Adli Tatil süresi de dahil olmak üzere bir takvim yılı içinde en çok otuzgün CMK görev listelerinden ayrılabilirler. İstekli avukatlar, toplam otuz gün olan mazeret süresini, otuz gün karşılığı saat süresi dolana kadar toplu ya da parça parça kullanabilirler.

Bu avukatlar, en geç bu süreler sonunda yazılı başvuru ile listelere ayrıldıkları puanlarla geri dönebilirler.

c. Yönetmeliğin 20 ve 21. maddeleri gereğince listeden geçici ve kesin olarak çıkarılan istekli avukatlar, listeye dahil olacakları tarihte listede yer alan en yüksek puan üzerinden listeye dahil olurlar. 

14.CMK Uygulama Merkezine bağlı herhangi bir görevi nedeniyle ücret alan avukatın aldığı ücreti ilgili listeye puan olarak eklenir. Avukata masraf dışında yapılan tüm ödemeler görevin türüne bakılmaksızın bilgisayar puan sistemine işlenir.

15.Bilgisayar programına bağlı ve puan esaslı görev listesi uygulaması Amasya merkez ve ilçeler için geçerlidir.

İLÇE CMK. TEMSİLCİLERİ

 

Madde 9:Merkez ilçe dışındaki diğer ilçelerde o ilçedeki bir avukat, Baro Yönetim Kurulunca CMK. ilçe temsilcisi olarak belirlenir. Baro İlçe temsilcisi aynı zamanda İlçe CMK. temsilcisi olarak da belirlenebilir. CMK. ilçe temsilcisi Merkezle kurulacak ilişkileri düzenlemek amacıyla gerekli önlemleri alır.

 

 

 

 EĞİTİM SEMİNERLERİ VE SERTİFİKA PROGRAMLARI

 

Madde 10: CMK. sisteminde yer almak isteyen avukatların, uygulamada birlik, dayanışma, iletişim ve işbirliğinin sağlanması amacıyla eğitici ve öğretici mahiyette olan CMK. eğitim seminerine katılmaları zorunludur. CMK Yürütme Kurulu, gerekli gördüğü konularda ayrıca sertifika programı düzenler. CMK. seminerinin ve sertifika programlarının içeriği, süresi, yeri ve zamanı, seminerin idaresi, konuşmacıların tayin ve tespiti, eğitici ve bilgi verici kişilerin seminere katılmalarının sağlanması CMK. Yürütme Kurulunca yapılır. CMK. Yürütme Kurulu eğitim seminerleri konusunda Amasya Barosu’nun diğer kurullarıyla işbirliği yapabilir, ortak eğitimler düzenleyebilir. Baro Yönetim Kurulu kararı ile diğer barolarda da bu eğitim CMK. Yürütme Kurulu’nca düzenlenir.

         Değişen mevzuat ve uygulamadaki ihtiyaç nedeniyle, CMK.

sisteminde yer alan avukatlar için meslek içi eğitim programları düzenlenebilir.

 

BARO YÖNETİM KURULU GÖREVLENDİRMELERİ

 

Madde 11:  Amasya Barosu Yönetim Kurulu, bu yönetmelik hükümleriyle bağlı olmaksızın 1136 Sayılı Avukatlık Yasası ve 5271 Sayılı Ceza Muhakemesi Yasası uyarınca; gerekli gördüğü konularda görev listeleri oluşturabilir ya da tek görevlendirmeler yapabilir. Bu listelerde yer alacak avukatların ya da görev verilecek avukatların istekli avukat olma ya da listelerde bulunma zorunluluğu yoktur. Yönetim Kurulu, kararında bu tür görevlendirmelerin gerekçesi açıklanmak zorundadır.

 

     İSTEKLİ AVUKAT

 

Madde 12:  CMK. uygulaması çerçevesinde müdafi ya da vekil olarak görev almak isteyen Amasya Barosu’na kayıtlı, SGK. ve vergi kaydı  bulunan avukatlar  ile bir avukat yanında bağlı çalışan avukatlar arasından yazılı olarak başvuruda bulunanlar ve Yürütme Kurulu tarafından düzenlenecek eğitim seminerlerine katılıp bitirenler görev alabilirler. CMK kapsamında görev almak isteyen avukatların sertifika alması zorunludur.  Başka barolar tarafından yapılan CMK. eğitim seminerine katılarak sertifika almış istekli avukatlar da bu yönetmelikdeki işlemleri yerine getirdiklerinde listeye eklenirler. Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesini takiben  1 yıl içinde Baro tarafından CMK eğitim semineri düzenlenerek istekli avukatlara sertifikaların verilmesi zorunludur. İstekli avukatlar, diğer baroların hazırlamış olduğu CMK seminerine katılarak sertifika alabilir.  Mesleğe yeni başlayan avukatların CMK görevlendirmesi alabilmesi için 1 yıl içinde CMK seminerine katılıp sertifika almaları zorunludur. Stajyer avukatlar da staj döneminde düzenlenen CMK seminerine katılarak sertifika alabilirler.

 

     İSTEKLİ AVUKATIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ

 

Madde 13: Avukatlar;

1-Yukarıda görevlendirme esasları başlıklı 8. maddede belirtilen esaslar dahilinde görevlendirildiği birime ulaşmakla,     

2-Amasya Barosu tarafından kendilerine verilen görevleri sonuna kadar özenli  ve dikkatli biçimde yerine getirmekle,

3-Yapmış oldukları göreve ilişkin tüm evrakları ve ödeme yapılabilmesi için gerekli tüm belgeleri  CMK. Merkezine teslim etmek,

4-Yürürlükteki yasalara göre görevi kabul ettikten sonra görevden çekilmeyi ve işi reddetmeyi gerektiren  hallerde durumu derhal CMK. Merkezine yazılı olarak bildirmekle,

5-Görevlendirilen birimlerde, soruşturma ve kovuşturma aşamalarında tespit edilen ve kendisine iletilen hukuka aykırılıkları, olayın özelliğine göre görüşme  tutanağı, ifade, kimlik tespiti ya da sorgu tutanaklarına geçirmek, şerh 

 düşürmek  ve aksi halde durumu yazılı olarak CMK. Merkezine bildirmekle,

6-İstekli avukatlar, CMK Merkezine bildirdikleri iletişim bilgilerindeki  değişiklikleri değişiklik tarihinden itibaren en geç 15 gün içinde Baro Levhasını değiştirmekle ve CMK. Merkezine yazılı olarak bildirmekle yükümlüdür.    

 

GÖREVİN SONA ERMESİ

 

Madde 14: İstekli avukatın görevi aşağıdaki hallerde sona erer ;

1.    İstekli avukatın görevi; soruşturma aşamasında iddianamenin kabulü ya da kovuşturmaya yer olmadığına dair karara yapılan itirazın reddi ile kovuşturma aşamasında ise kararın kesinleşmesiyle sona erer.

2.    İstekli avukatın görevi; avukatı olduğu kişinin kendisine vekaletli bir avukat görevlendirmesi ve bu görevlendirmenin ilgili merci tarafından kabulü ile sona erer.

3.    Görevden çekilme ancak yasalardaki koşullar dahilinde gerçekleşir. Görevden çekilen avukat, bu durumu derhal yazılı olarak CMK Merkezi’ne veya ilçe temsilciliklerine bildirir. Bu bildirimde, dava ile ilgili bilgiler, çekilme gerekçeleri, duruşma tutanakları ile sonraki duruşma günü de belirtilir. İstek konusunda CMK Yürütme Kurulu kararını verinceye kadar avukatın sorumluluğu devam eder.

 

 

ÜCRET VE GİDERLER

 

Madde 15: Ceza Muhakemesi Kanunu gereğince soruşturma ve kovuşturma makamlarının istemi üzerine  Baro tarafından görevlendirilen müdafi ve vekile, avukatlık ücret tarifesinden ayrık olarak hazırlanan ve her yıl Ocak ayında yürürlüğe giren “Ceza Muhakemesi Kanunu Gereğince Görevlendirilen Müdafi  ve Vekillere Yapılacak Ödemelere İlişkin Tarife “  gereğince Adalet Bakanlığı bütçesinde bu amaçla yer alan ödenekten ilgili Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından ücret ödemesi yapılır.  Bu madde uyarınca yapılacak ödeme ve uygulamaya ilişkin usul ve esaslar “Ceza Muhakemesi Kanunu Gereğince Müdafi ve Vekillerin Görevlendirilmeleri ile Yapılacak Ödemelerin Usul ve Esaslarına İlişkin Yönetmelik”  ile belirlenir. İşveren avukata bağlı olarak çalışan avukatların CMK ücretini alabilmesi için çalışan avukatın talebi doğrultusunda, işveren avukat gecikmeksizin serbest meslek makbuzu düzenler.

 

 ÜCRET ÖDENMEYECEK HALLER

 

Madde 16:  Aşağıdaki hallerde istekli avukata ücret ödenmez,

a.     Eksik bilgi ve belge sunan avukatların ücretleri, eksiklikler tamamlanıncaya kadar ücret ödenmez.

b.    Baro tarafından ataması yapılmamış görevlerin ücretleri ödenmez.

c.     Yönetmelik, hükümlerine aykırı davranışı nedeniyle; hakkında CMK Yürütme Kurulu’nca ücret ödenmeme yolunda karar verilen avukata ücret ödenmez.

d.    Görevlendirildiği kişi ve dosya sayısı dışında görev alan avukata ücret ödenmez.

e.     Yönetmeliğin 13/3 maddesinde belirtildiği üzere belgelerini CMK. Merkezi’ne teslim etmeyen avukata ücret ödenmez.

 Ücret ödenmemesi gereken bu durumlarda, ödenen ücret Baro tarafından geri alınabilir. Ücret ödenmemesine neden olan haller bu yönetmelik ya da yürürlükteki mevzuata göre başka bir yaptırım uygulanmasına engel değildir.

 

YAPTIRIM İLKELERİ

 

Madde 18: CMK. kapsamında görev alan istekli avukatlardan, verilen görevin her aşamasında,yönetmelikte belirlenen kurallara aykırı davranan avukatlar hakkında , Avukatlık Yasası ve ilgili yönetmelikte belirtilen yaptırımlar uygulanır. Bu yaptırımların uygulanması ayrıca idari ya da adli soruşturma ve kovuşturma yapılmasına engel değildir.

Yaptırım uygulanması gereken eylemin yönetmeliğin ilgili maddelerinde sayılanlardan birine girmemesi durumunda bu  eylemin mesleki etik kurallarına aykırı olduğu Yürütme Kurulunca değerlendirildiği takdirde istekli avukat şifahi olarak uyarılır.

 

 

 

UYARMA

 

Madde 19:  Uyarma, istekli avukatın CMK. kapsamındaki görevi nedeniyle, CMK Yürütme Kurulu’nun kararı ile yazılı olarak uyarılmasıdır. Aşağıdaki hallerde uyarma yaptırımı uygulanır.

                 a.Duruşmayı mazeretsiz olarak takip etmeyen avukat,

b.Yukarıda görevlendirme esasları başlıklı 8. maddede belirtilen esaslar dahilinde görevlendirildiği birime ulaşmayan avukat,

c.Ücreti alınan dosya için mükerrer ücret talebinde birden fazla bulunan istekli avukat,

d.Görevlendirilmediği halde göreve giden istekli avukat, yazılı olarak uyarılır.

      CMK. Merkezi’ne ulaşmadan CMK. kapsamında tespit yapmak ve ifade almak için avukat çağıran soruşturma ve kovuşturma birimde  çalışanlar hakkında ilgili birim amirlerine bildirimde bulunulur.

       İstekli avukatın uyarma kararına karşı tebliğden itibaren 15 gün içinde Baro Başkanlığı’na itiraz hakkı vardır. İtiraz üzerine Baro Başkanlığınca verilen karar kesindir.

           

                  LİSTEDEN GEÇİCİ OLARAK ÇIKARILMA

 

Madde 20: Geçici olarak listeden çıkarma; istekli avukatın, CMK Yürütme Kurulu’nun kararı ile geçici olarak tüm görev listelerinden en az üç en çok on iki ay süre ile çıkarılması olup, sistemi aksatan istekli avukatlara aşağıda yazılı hallerde listeden geçici çıkarma cezası uygulanır.

                 a.  Duruşmaları birden fazla mazeretsiz takip etmeyen istekli avukat,

b. İlk uyarma cezasını aldıktan sonraki bir yıl içinde ikinci kez uyarı cezası alan istekli avukat,

     Listeden geçici olarak çıkarılır.

        İstekli avukatın uyarma kararına karşı tebliğden itibaren 15 gün içinde Baro Başkanlığı’na itiraz hakkı vardır. İtiraz üzerine Baro Yönetim Kurulunca verilen karar kesindir.

                  Listeden geçici olarak çıkarılan avukata sistem dışı kaldığı süre içerisinde başka görev verilemez. Ancak istekli avukat çıkarma kararından önce kendisine verilen işleri takip eder.

 

LİSTEDEN KESİN OLARAK ÇIKARILMA

 

Madde 21:  Listeden kesin olarak çıkarma; istekli avukatın, tayin edildiği veya CMK kapsamındaki görevi nedeniyle CMK Yürütme Kurulu’nun kararı ile tüm görev listelerinden süresiz olarak çıkarılması olup, listeyi aksatan istekli avukatlara aşağıda yazılı hallerde listeden kesin çıkarma cezası uygulanır.

İstekli avukat listesinde yer alanlardan;

a.     İlk uyarma cezasını aldıktan sonraki bir yıl içinde aynı eylemden dolayı üç kez uyarılan istekli avukat,

b.    Sistemden ilk geçici çıkarma tarihinden itibaren bir yıl içinde ikinci kez aynı cezayı alan istekli avukat,

c.     Belgeleri kasıtlı ve gerçeğe aykırı olarak verdikleri tespit edilen istekli avukat,

d.    Eylemin ağırlığına göre yönetmelik, CMK, Avukatlık Yasası ve Meslek Kurallarına aykırı davranan istekli avukat, İstekli avukat listesinden ve CMK Yürütme Kurulundan kesin olarak çıkarılırlar. Bu avukatlar, iki yıl geçmeden tekrar listelere dahil edilmezler.

        İstekli avukatın listeden kesin olarak çıkarma kararına karşı tebliğden itibaren 15 gün içinde Baro Başkanlığı’na itiraz hakkı vardır. İtiraz üzerine Baro Yönetim Kurulunca verilen karar kesindir.

 

Sisteme geri alınma Yönetim Kurulu kararı ile olur. İstekli avukat listesinden kesin olarak çıkarılan avukatlar takip etmekte oldukları işlerle ilgili sorumlulukları aldıkları ücreti iade edene kadar devam eder. Listeden çıkarılan avukat, takip etmekte olduğu dosyaları ve duruşma günlerini içeren raporunu CMK Merkezi’ne yazılı olarak kararın kesinleşmesinden itibaren en geç bir hafta içinde verir. İstekli avukat, ücreti iade edene kadar ve yazılı bildirimde bulunana kadar yükümlülüklerini devam ettirmek zorundadır.

 

Madde 22: CMK uygulamasıyla ilgili SDD veya başka sistemlerde aksaklık meydana gelmesi halinde sistemin değiştirilmesi ya da başkaca tedbirlerin alınmasında Yönetim Kurulu yetkilidir.

 

 

 

 

UYGULAMA VE YÜRÜRLÜK

 

Madde 23: Bu yönetmelik, Amasya Barosu Genel Kurulunca kabul edilip www.amasyabarosu.org.tr adlı Amasya Barosu internet sitesinde yayınlandığı tarihte yürürlüğe girer. Ancak bu yönetmelik uyarınca CMK kapsamında görev almak için sertifika alma şartı bir yıl içerisinde düzenlenecek CMK eğitim seminerleri ile gerçekleşir. Bu yönetmeliğin hükümleri Amasya Barosu Yönetim Kurulu tarafından yürütülür. Bu yönetmelikde hüküm bulunmayan hallerde; 1136 sayılı Avukatlık Yasası, 5271 Sayılı Ceza Muhakemesi Yasası ve diğer yasa ve yönetmeliklerdeki ilgili hükümler uygulanabilir…/../2015.

 

 

 

 

      

 

 

 

 

 

AMASYA  BAROSU İÇ YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

KAPSAM

MADDE 1 — Bu Yönetmelik, 1136 sayılı Avukatlık Kanunu’nun 81/5 ve 95/15 maddeleri gereğince hazırlanarak Amasya Barosu’nun iç yönetim ve işleyişine ait işlerin yürütülmesinde uyulacak usûl ve kuralları kapsar.

İKİNCİ BÖLÜM

KOMİSYONLAR

MADDE 2 — Genel Kurul veya  Yönetim Kurulu, gerekli gördüğü durumlar ve konularda komisyonlar kurabilir.

Komisyonların çalışma alanları kuruluş kararı veren organ tarafından saptanır.

MADDE 3 — Komisyon kurulmasına karar veren organ, komisyonların üye sayısını ve çalışma süresini de kararında belirtir.

Genel Kurul, belirleyeceği konularda çalışmak ve varılan sonuçları genel kurula sunmak üzere toplantı süresi ile sınırlı komisyonlar kurabilir.

MADDE 4 — Genel Kurulca kurulan komisyonun üyeleri (aksi kararlaştırılmadıkça) açık oyla seçilir.

Adaylar önerilme sırasına göre Başkanlık divanınca oya sunulur. Aldıkları oylara göre asil ve yedek üyeliğe seçilmiş olurlar.

Bir Avukat en çok iki komisyona seçilebilir.

MADDE 5 — Komisyon üyeleri, toplantıya, Genel Kurul Başkanlık Divanınca, Genel Kurul toplantı süresi ile sınırlı olmayan komisyonlar ile Yönetim Kurulu’nca kurulan komisyonlar ise Baro Başkanı tarafından çağrılır.

Bu çağrıda toplantı yeri ve saati de yer alır.

MADDE 6 — Komisyonlar, kendilerine ayrılan yerlerde ilk toplantısını yaparak çalışmaya başlar. Bu toplantıda açık oyla bir başkan, bir raportör ve bir sözcü seçilir.

Üye sayısı beşten az olan komisyonlarda bu görevlerden ikisi bir kişide toplanabilir.

MADDE 7 — Komisyonlar kendilerine tanınan süre içinde araştırma ve incelemelerini yaparak görüşlerini kapsayan ayrıntılı raporlar, tasarılar ve öneriler hazırlamakla  görevlidirler.

MADDE 8 — Komisyonlar, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve katılanların oy çokluğu ile karar verir. Oyların eşitliği halinde görüşme yenilenir ve yeni oylamaya geçilir. Eşitliğin yine bozulmadığı durumlarda başkanın bulunduğu yan kazanmış sayılır.

MADDE 9 — Komisyon kararları, raportör üye tarafından tutanağa geçirilir. Tutanağın Başkan, Raportör ve sözcü üye tarafından imzalanması zorunludur.

Bir sonraki toplantının gündemi ve tarihi saptanmadan toplantı sona erdirilemez.

MADDE 10 — Gerektiğinde bir sonraki toplantı beklenmeksizin gündem belirtilerek komisyon, başkan tarafından toplantıya çağrılabilir.

MADDE 11 — Üst üste üç toplantıya özürsüz olarak katılmayan üye komisyon üyeliğinden ayrılmış sayılır.

Üçüncü maddenin ikinci fıkrasında yazılı süre ile sınırlı olarak kurulan komisyonda istifa, hastalık v.b. bir nedenle boşalan yer, Genel Kurul Divan Başkanlığı tarafından yapılan  çağrı ile sıradaki yedek üye tarafından doldurulur.

Genel Kurulun, üçüncü maddenin ikinci fıkrası dışında ve Yönetim Kurulunun kurduğu komisyonlarda yukarıda yazılı bir nedenle boşalan yer komisyon başkanının çağrısı üzerine sıradaki yedek üye tarafından doldurulur.

MADDE 12 — Komisyonlar, gerekli gördüğü durumlarda bir başka komisyon veya uzman kişilerin görüşlerini isteyebilir.

MADDE 13 — Yönetim Kurulu, komisyonların çalışmaları hakkında dilediği zaman bilgi verilmesini isteyebilir.

MADDE 14 — Komisyon çalışmalarının sonucu «Rapor» başlığı altında komisyon başkanınca yazdırılır ve üyelerin tamamınca imzalanır. Toplantıya katılmayan üye için (toplantıya katılmadı) kaydı konur.

Karşı oy sahipleri, raporun yazılmasını ve imzalanmasını izleyen on gün içinde görüşlerini raporun altında yazarak imzalarlar.

Komisyon raporu iki nüsha yazılır. Komisyon görüşme tutanaklarını taşıyan dosya rapora eklenir.

MADDE 16 — Komisyon raporu, Genel Kurul tarafından 3 ncü maddenin 2 nci fıkrasında yazılı süre ile sınırlı olarak kurulan komisyonlarda Genel Kurul Başkanlık Divanına, Genel Kurul toplantı süresi ile sınırlı olmayan komisyonlarla Yönetim Kurulunca kurulan komisyonlarda Baro Başkanlığı’na sunulur.

Raporun yazılması, dağıtılması ve gerektiğinde çoğaltılması raporun sunulduğu Divan Başkanlığı ve Baro Başkanlığınca yerine getirilir.

MADDE 17 — Komisyonların uygun koşullarda çalışmalarını sağlayıcı tedbirleri almak, olanakları hazır tutmak ve komisyon dosyalarını saklamak Baro Başkanlığının görevidir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

ADLİ YARDIM

MADDE 17 —Baro Yönetim Kurulunca seçilecek birer avukatın gözetim ve denetimi altında «Adli Yardım Bürosu» kurulur.

MADDE 18 — Adli yardımla ilgili görevlendirmeler bu yönetmeliğin her adli yıl başında yürürlüğe girdiği tarihi izleyen ilk Baro Yönetim Kurulu’nun yapacağı ad çekme sonuçlarına göre düzenleyeceği sıra defteri ile saptanır.    Daha sonra görev almak isteyenler, bu listenin sonuna eklenir. Mesleğe yeni başlayanlara görevlendirmelerde bir defaya mahsus olmak üzere öncelik tanınır. Her ilçe için ayrı ayrı ad çekme usulü uygulanır.  

MADDE 19 — Kamu kesiminde kadroya bağlı olarak çalışan avukatlar ad çekmeye katılmazlar.

MADDE 20 — Sıra defteri biri adli yardım bürosuna verilmek ve diğeri Yönetim Kurulunda saklanmak üzere iki nüsha düzenlenir.

MADDE 21 — Ad çekme sonuçları Baro Yönetim kurulu tarafından bir tutanakla saptanır. Bu tutanak İlân panosunda on gün süre ile asılı bulundurulur ve Baronun internet sitesinde yayımlanır.

MADDE 23 — Sıra defterine yazılı avukatlardan her biri adli yardım görevi almadıkça aynı avukata ikinci bir görev verilemez.

MADDE 24 — Adli yardım isteğinde bulunacak kimse adli yardım bürosuna başvurur. Baroya Adli yardım isteğine ilişkin başvururlar derhal adli yardım bürosuna intikal ettirilir.

Adli yardım isteği büroda tutulacak deftere istek sahibinin adı, istek tarih ve saati belirtilerek ve sıra no.su verilerek kaydedilir.

Başvurular büro tarafından incelenerek haklılığına ve yargılama veya diğer takip işlerinin gerektirdiği giderleri kısmen veya bütünü ile ödeyemeyeceğine kanaat getirildiğinde istek kabul edilerek defterdeki sıra izlenmek suretiyle görev dağıtımı yapılır.

Mahkemelerce verilmiş adli yardım kararına dayalı avukat atanmasına ilişkin durumlarda defterdeki sıraya göre avukat görevlendirilir.

Görev bildirimi kural olarak yazılı yapılır.

MADDE 25 — Bir hakkın düşmesi veya süre aşımına uğramasının söz konusu olduğu durumlarda sıradaki avukatın görevi yerine getirmesine engel olan durumlar veya başka bir il ve ilçede bulunması ya da adli ara verme nedeni ile görevlendirilmesine olanak bulunmaması gibi durumlarda sonraki sırada yer alan avukat görevlendirilir. Ancak o avukatın sıradaki yükümlülüğü saklı tutulur ve en yakın işle görevlendirilir.

Yukarıda yazılı durumlar dışında defterdeki sıra atlanamaz ve sıra bozulamaz.

Engel halin belgelenmesi avukattan istenebilir. Böyle bir istekte bulunma hakkına sıra defterinde yazılı avukatlar da sahiptir.

MADDE 26 — Adli yardım görevi verilen avukatın sıra defterindeki sıra no.su, istek sıra no.su ve görev bildirim tarihi derhal Baro Yönetim Kuruluna bildirilir. Durum, Yönetim Kurulundaki sıra defterine de işlenir.

MADDE 27 — Kendisine adli yardım görevi verilen avukat çekilme hakkını beş gün içinde kullanmak ve durumu adli yardım bürosuna yazılı olarak bildirerek aynı süre içinde o işin tarifede belirtilen ücretini Baro kasasına yatırmakla yükümlüdür.

Bir hakkın düşmesi veya süre aşımına uğramasının söz konusu olduğu durumlarda işin bu özelliğinin Adli Yardım bürosunca bildirilmiş olması şartıyla çekilme hakkı bildirim anında kullanılmak gerekir.

MADDE 28 — Başka adli yardım bürolarını ilgilendiren işlere el konulamaz. İstek sahibine yetkili adli yardım bürosunun adı bildirilir.

MADDE 29 — Adli yardım isteğinin reddine ilişkin karara karşı istek sahibine, yazılı bildirim tarihinden itibaren yedi gün içinde Baro Başkanına itiraz edebileceği bildirilir.

Red tarihi ve varsa red hakkında itiraz üzerine Baro Başkanınca kesin olarak verilen kararın tarih ve özeti istek defterine yazılır.

MADDE 30 — Adli yardım bürosu üç ayda bir kez Yönetim Kurulunca kendi arasından görevlendirdiği bir üyesi tarafından istek ve sıra defterleri karşılaştırılarak düzenlenen rapor Yönetim Kuruluna sunulur.

MADDE 31 — Avukatlık Yasasının 181/e maddesine göre adli yardımla görevli avukat ve iş sahibince Baroya ödenmesi gereken paralar, büroyu yöneten avukat tarafından özel bir defterle izlenir.

MADDE 32 — Büronun amacına uygun çalışmasını sağlamaya yeterli para, teknik ve personel ihtiyaçları Baro Başkanlığı ve Yönetim Kurulunca geciktirilmeksizin sağlanır.

MADDE 33 — İşbu yönetmelikte yer almayan konularda Adli Yardım Yönetmeliğinin ilgili hükümleri uygulanır.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

YAYIN  İŞLERİ

MADDE 34 — Yayın işleri Yönetim Kurulunca seçilen  en az  beş üyeli  «yayın kurulu» tarafından yürütülür.

Kurulun bir üyesi Yönetim Kurulu üyeleri arasından seçilir.

Asıl üye sayısınca yedek üye seçilir.

MADDE 35 — Yayın kurulu üyeleri, yıllık olağan Genel Kurulu izleyen ilk Yönetim Kurulu toplantısında saptanırlar.

MADDE 36 — Üyelerin görev süresi iki yıldır. Süresi dolan üye yeniden seçilebilir.

MADDE 37 — Kurul, ilk toplantısını Yönetim Kurulundan seçilen üyenin çağrısı üzerine ve seçimi izleyen on-beş gün içinde yapar.

Bu toplantıda kurul başkanlığı ve sekreterliği için seçim yapılır.

MADDE 38 — Kurul ayda en az bir kez olmak üzere Yönetim Kurulunca kendisine ayrılmış bulunan yerde toplanır. Her toplantıda bir sonraki toplantı günü saptanır.

Gerektiğinde toplantı günü ile bağlı olmaksızın, gündem belirtilerek kurul, Baro Başkanı, Yönetim Kurulu veya kurul başkanınca toplantıya çağrılabilir.

MADDE 39 — Yayın kurulu üçten  az üye ile toplanamaz. Kararlar oy çokluğu ile alınır. Oyların eşitliği halinde görüşme yenilenir ve yeni oylamaya geçilir. Eşitliğin yine bozulmadığı durumlarda başkanın oy verdiği yan kazanmış sayılır.

MADDE 40 — Kurul Başkanının bulunmadığı zamanlarda kurula, sekreter üye her ikisininde bulunmaması halinde ise kıdemli üye başkanlık eder.

MADDE 41 — Özürsüz olarak üst üste iki toplantıya katılmayan üye görevden çekilmiş sayılır. Boşalan yer kurul başkanının çağrısı üzerine yedek üye ile doldurulur.

MADDE 42 — Kurul üyelerinin yarıdan fazlasının toplu çekilmesi halinde yerleri yedek üyelerle doldurulur ve görev bölümü yeniden yapılır.

MADDE 43 — Yayın Kurulu, Yönetim Kurulunca karara bağlanan yayın faaliyetleri yanında belirli sürelerde dergi veya bülten çıkartabilir. Bu yayının çıkarılacağı süre Yönetim kurulu tarafından belirlenir.

MADDE 44 — Dergi veya bülten sahibi Baro adına Baro Başkanı ve sorumlu müdürü de yayın kurulunda görevli Yönetim Kurulu üyesi veya kurul dışından seçilen baro üyesidir.

MADDE 45 — Baro Başkanının Başkan sıfatı ile yazdığı yazılar ile Yönetim Kurulu bildirileri dışında dergide yayınlaması için verilen yazıların yayını kurulun olumlu kararına bağlıdır.

Kurulca yayınlaması uygun görülmeyen yazıların yayınını sağlamak amacı ile Yönetim Kuruluna itiraz olunabilir. Yönetim Kurulunun verdiği karar kesindir.

MADDE 46 — Baro organları için yapılacak seçimleri etkileyici ve bu yolda baro üyelerini belirli bir telkin altında bırakacak nitelikteki yazılar ile kişiye sataşma özelliği taşıyan veya özel hayatın gizliliğini ihlal edici mahiyetteki yazılar hiçbir surette yayınlanamaz.

MADDE 47 — Yayınlaması istenilen yazılar üç suret halinde kurula verilir.

Yayınlanmayan yazılar yazarına geri verilmez. Bu yazılar kitaplıkta özel bir arşiv içinde saklanır.

MADDE 48 — Yazının yayınlanmayacağının, yazının kurula tesliminden itibaren iki ay içinde yazarına bildirilmesi zorunludur.

MADDE 49 — Dergide yayınlanan yazılar için yazarına telif ücreti ödenmez

Telif ücreti ödenmesi yönünde yazı yazan tarafından talep olursa Yönetim Kurulu kararı ile  yayından sonraki ilk hafta içinde Baro saymanınca ödenir.

MADDE 50 — Dergiye ön kapak dışında ilân alınabilir. İlân fiyatları Yönetim Kurulunca saptanır ve bir yıl için geçerlidir

MADDE 51 — Dergide yayınlanacak tekzip vb. mahkeme kararlarının yayınının sağlanması kurulunun sorumluluğundadır.

MADDE 52 — Dergi, Baro üyelerine, Yönetim Kurulunca saptanacak kuruluş ve kişiler ile ilân sahiplerine ücretsiz gönderilir.

Yönetim Kurulu, kitap mübadelesi esaslarını gözeterek uygun göreceği yerlere ücretsiz gönderilmesine karar verebilir.

MADDE 53 — Yıl içinde yitirilen avukatların yaşam hikayeleri fotoğrafları ile birlikte ilk çıkacak dergide haber olarak yayınlanır.

MADDE 54 — Derginin hazırlığı için gerekli araç, gereç, kırtasiye v.b. ihtiyaçlar ile yeterli personel Yönetim Kurulunca sağlanır

Derginin kağıt kalitesi ,sayısı ve maliyeti ve basımevi hakkında yayın kurulunun da görüşünü alarak Yönetim Kurulu’nca karar verilir.

MADDE 55 — Yayın Kurulu, Genel Kurul toplantısından bir ay önce çalışma raporunu Yönetim Kuruluna verir.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

KİTAPLIK

MADDE 56 — Baro kitaplığı, inceleme ve araştırmalarda yararlanılmak üzere meslek ve bilim kitaplığı olarak kurulur.

Kitaplar satın alma, bağış ve mübadele yoluyla sağlanır.

MADDE 57 — Kitaplık, Baro Genel Sekreteri tarafından  Yönetim Kurulunun  gözetim ve denetimi altında yönetilir. Baro personeli içerisinden kütüphaneci olarak bir personel görevlendirilir.

MADDE 58 — Kitaplıktan Baro üyeleri, Av. Stajyerleri, baro görevlileri ve adliyede görevli hakim ve savcılar yararlanır.

MADDE 59 — Kitaplığa giren tüm yapıtlar bir demirbaş defterine yazılarak numaralandırılır.

MADDE 60 — Kitaplığın yazar adlarına, kitap adlarına ve konularına göre katalogları yapılır ve bu kataloglar özel kartoteks dolabında korunur.

MADDE 61 — Kitaplıktaki belgeler, mikrofilmler, fotokopiler, plaklar, bantlar ve yazmalar ayrı yerlerde saklanır; kataloglarda bunların da fişleri bulunur.

MADDE 62 — Yazmalar, Baro Yönetim Kurulunca «örneği güç sağlanan» nitelikte olduğu saptanan yapıtlar ,kitaplıktan dışarı çıkartılamaz.Bunların kullanımı ancak Baro içinde ve çalışma odasında mümkündür.

Birinci fıkrada sayılanlar dışında olmak koşulu ile kitaplar aşağıdaki kurala uyularak dışarı çıkartılabilir:

58. maddede kitaplıktan yararlanması belirlenen kişilere emanet defterine atılacak   imza karşılığında ücretsiz on-beş gün süre ile kütüphaneci tarafından kitap verilebilir.

MADDE 63 — Okuyucu ve araştırıcı kitapları çizmek, kesmek ve yırtmak gibi zararlı hareketlerden kaçınarak özenle kullanmak zorundadır.

Yitirilen, hasara uğratılan veya süresi dolduğu ve bu konuda uyarıldığı halde geri getirilmeyen kitapların rayiç bedelleri, kütüphanecinin uyarısı üzerine kitaplığı gözetim ve denetimle yükümlü olan Genel Sekreter tarafından derhal ödettirilir.

Ödememekte direnme durumunda Yönetim Kuruluna bilgi verilir ve ödeme yapılmadığı taktirde bir daha kendisine  baro dışında kullanmak üzere kitap emanet edilmez. Kütüphaneden yararlanması ancak Baro'nun fiziki sınırları  içinde mümkündür

MADDE 64— Kitaplığın iki  yılda bir sayım ve dökümü yapılır.

Genel Sekreterin  değişmesi durumunda yapılacak sayım ve döküm işlemi bu hükmün dışındadır.Görev devredilirken bir listeleme yapılır ve imza altına alınır .

MADDE 65 — Kitapların seçimine, satın alınmasına, ciltletilmesine, Türkiye'de ve yabancı ülkelerde çıkan sürekli hukuk yayınlarına abone olunmasına Baro Başkanı ve görevli Yönetim Kurulu üyesi birlikte karar verir.

Aynı kitaptan ikiden çok alınması Yönetim Kurulunun kararına bağlıdır.

ALTINCI BÖLÜM

BÜTÇE VE MUHASEBE

MADDE 66 — Amasya  Barosu’nun alacak, borç ve varlık durumlarının saptanması ve bunlarla ilgili hesap işlemleri aşağıdaki maddelerde gösterilen ilkeler çerçevesinde muhasebe yöntem ve kurallarına göre yürütülür.

MADDE 67 — Baronun bütçe dönemi 1 Kasımda başlar ve takip eden yılın 31 Ekimde sona erer.

MADDE 68 — Yönetim Kurulu sayman üyesi saymanlık servisinin başı olarak saymanlık fişlerini, mizan cetvellerini, defterleri ve diğer gerekli kağıtları imzalayarak saymanlık servisinin yaptığı işlemlerin uygunluğunu onaylar.

MADDE 69 — Bütçenin uygulaması, yürürlükte olan «Bütçe Yönetmeliğine göre yapılır.

Bütçe Yönetmeliğinde özellikle giriş keseneği, aylık kesenekler, stajyer kayıt ücretleri, ölüm yardımları kesenekleri, keseneklerin ödeme süreleri, kayıtları silinen avukatların kesenek tahakkuklarının biçimi, hüviyet cüzdanı bedelleri, harcama yetkileri ve yetkilileri belirtilir.

MADDE 70 — Saymanlık işleri, sayman ve baro kalemi görevlileri eliyle yürütülür.

Sayman, servisin çalışma düzeninden sorumlu olup, kayıtları tutmak, ödemeleri yapmak ve tahsilatları kontrol etmekle görevlidir.

MADDE 71 — Baro bütçesi aşağıda gösterilen kısımlardan oluşur:

1 — Yıllık bütçe gerekçesi

2 — Yıllık bütçe yönetmeliği

3 — Gelirler cetveli

4 — Giderler cetveli

5 — Kadro cetveli

MADDE 72 — Baro bütçesinin gelirler cetvelinin bölüm ve maddeleri aşağıda gösterilmiştir:

I) Gelirler :

1 — Giriş kesenekleri :

a. Stajyer kayıt ücreti

b. Avukat kayıt ücreti

2 — Yıllık kesenek

3 — Kimlik belgesi ücreti

II) Yayın Gelirleri :

1 — Dergi ilan ve reklam ücretleri

2 — Başkaca yayın gelirleri

III) Çeşitli gelirler

1 — Bağış ve yardımlar

2- Fotokopi geliri

2 — Faizler

3 — Para cezaları

4 — Başkaca gelirler

V ) Amasya Barosu İktisadi İşletmesinden doğan gelirler

Amasya Barosu İktisadi İşletmesi'nin yıllık vergilerinin ödenmesinden         sonraki net karı Amasya Barosu Genel Bütçesine devredilir.

VI ) Geçen yıllar gelirleri

Geçen yıllardan devren gelen gelirler

MADDE 73 — Baro bütçesinin giderler cetvelinin bölüm ve maddeleri aşağıda gösterilmiştir.

I) Yönetim Giderleri :

1 — Genel Kurul giderleri

2 — Yolluklar

3 — Temsil giderleri

4 — Başkaca yönetim giderleri

II) Personel giderleri :

1 — Büro görevlileri ve hizmetliler ücretleri

2 — S.S.K. Primleri (İşveren hissesi)

3 — Personel yollukları (Şehir içi vasıta ücretleri dahil)

4— Fazla çalışma ücretleri

5 — Kıdem tazminatı (ödentisi),

6 — Yasalar, Toplu Sözleşme ve Genel Kurul    kararından doğacak başkaca giderler.

III) Büro Giderleri :

1 — Kırtasiye ve basılı kağıt giderleri

2 — P.T.T. giderleri

3 — Gazete, dergi ve duyuru giderleri

4 — Bakım, onarım ve taşıma giderleri

5 — Döşeme ve büro araçlarının ve baronun  onarım giderleri

6-Kiralar (Baronun ileriki yıllarda kiracı olması hali  meydana gelirse Konferans için  vs.. )

7 — Cübbe alımı

8 — Kitap,kanun  ve dergi alımı

9 — Başkaca büro giderleri

IV) Yayın giderleri

1 — Dergi giderleri

2 — Avukatlar listesi, ajanda  ve albüm giderleri

V) Sosyal yardımlar :

1 — Baro personeline yapılabilecek yardımlar

2 — Gerekli sosyal yardımlar

VI) Yatırım Giderleri :

VII) Mesleki Faaliyet ve Etkinlik Giderleri

VIII)Gençlik Meclisi giderleri

ıx) Vergi, resim ve kesenekler

x) Adli yardım bürosu giderleri :

XI) Karşılıklar :

1 — Artı gelirler farkı olup, ilerde yapılması düşünülen giderler karşılığı.

MADDE 74 — Yönetim Kurulu, Genel Kurula sunulacak bütçeyi hazırlarken bütçe tasarısının gelirler ve giderler cetvelinin bölüm ve maddelerinde değişiklik yapabilir.

MADDE 75 — Bütçenin gelir ve gider cetvellerinde oranlama ve ödenekler önceki yılın eylemli tahsilat ve ödeme tutarları üzerinden egzersiz usulü ile yapılır.

MADDE 76 — Gelirler, tahsilat alıntısı veya banka dekontu karşılığında toplanır ve giderler yasal belgelere dayanır.

MADDE 77 — Giderler bütçesinin bir bölümünün maddelerindeki ödenek yetmediği takdirde, aynı bölümün diğer bir maddesinden o maddeye aktarma yapmaya Yönetim Kurulu yetkilidir.

Olağanüstü koşullar ve zorunluk bulunan hallerde bölümden bölüme aktarma Yönetim Kurulunun kararı ile yapılır. Bu hususta bir sonraki Genel Kurul toplantısında izahat verilir.

MADDE 78 — Baro muhasebesi Yönetim Kurulunca kabul edilen hesap planında belirtilen ana ve tali hesaplar planına göre muhasebeci işler.

MADDE 79 — Baro muhasebesi işlemleri için aşağıda gösterilen defterler tutulur.

1 —Amortisman (Demirbaş) defteri

2 — Üye kesenek defteri yahut kartoteksi

3-  Amasya Barosu İktisadi İşletme Defteri

YEDİNCİ BÖLÜM

BÜRO

MADDE 80 — Serbest faaliyette bulunan her avukat Baro Levhasına yazılmasını izleyen üç ay içinde bir büro kurmak ve baroya bildirmek zorundadır.

Büro, bölge sınırları içinde ayrı bir yapıda olabileceği gibi, avukatın konutunda da olabilir. Konutta büro kurulabilmesi için uygun ve bağımsız bir oda ayrılması gerekir.

MADDE 81 — Büro, mesleğin onuruna, ağırbaşlılığına ve bağımsız olarak yapılmasına uygun yerlerde seçilmelidir.

MADDE 82 — Dosyasız iş ve dava kovuşturulması yasaktır. Büroda bu dosyaların saklanacağı bir dolap bulundurulacağı gibi; iş sahiplerince verilen değerleri kağıtların saklanabileceği kilitli bir bölme veya kasa da bulundurulmalıdır.

MADDE 83 — Avukat büroları, meslekle ilgili işler ve meslek hizmetleri dışında amaçlara tahsis edilemez. Avukatlar büro işlerinde yalnızca sekreter, ve hizmetli ile avukat veya avukat stajyerleri çalıştırabilirler. İş takipçisi, komisyoncu, iş adamı gibi kişilerin her ne adla olursa olsun büroda birlikte çalıştırılması veya büronun başka meslek sahipleri ile paylaşılması yasaktır.

Barodan çıkartılmış veya baroya kabul edilmemiş olanlarla işbirliği veya ortaklık yapılması kesinlikle yasaktır.

MADDE 84 — Avukat, bürosunun bulunduğu yapının dışında, içinde, yapının uygun bir yerinde, büronun kapısına reklam özelliği göstermeyen boyutlarda, renk ve biçimde tabela asabilir.

Tabelada «Avukat» ünvanı ile avukatın adı ve soyadının bulunması zorunludur. Bunun dışında varsa akademik ünvanı olarak «Dr.» ibaresi bulunabilir. Başkaca ünvanlar, deyimler ve reklam niteliğinde sayılabilecek araç ve gereçlerden oluşan tabela kullanılamaz.

SEKİZİNCİ BÖLÜM

BARO KALEMİ

MADDE 85 – Amasya Barosu Kaleminde ve Amasya Barosu İktisadi İşletmesinde , çalıştırılmak  üzere yeterli sayıda  personel alımı ve  işten çıkarma gibi durumlarda karar verme yetkisi Yönetim Kurulu’na aittir.

MADDE 86 - Baro Yönetim Kurulu bu hakları kullanırken oy çokluğu ile karar verir.

MADDE -87 -Baro Kaleminin çalışması ,personelin görev  dağılımı ,denetlenmesi   ve uygulayıcısı Baro Genel Sekreteridir. İhtiyaç halinde Yönetim Kurulundan destek alır.

             Baro personeli, baro kaleminde yapılan işlerin tamamından sorumludur.

             Yönetim Kurulu tarafından gerekli görülmesi halinde taşrada çalışan baro personeli her yıl 15 gün süre ile Amasya  merkezde çalıştırılır.

             Baro personeli, yıllık izinlerini mümkün olduğu kadar adli tatil süresi içinde sıra ile kullanır.

MADDE -88 -Baro kaleminde çalışanların ücretleri  Yönetim Kurulu  tarafından 01/03/2013 tarih 2013/43 sayılı karar ile belirlenmiştir.

DOKUZUNCU BÖLÜM

BARO ARAÇLARI

MADDE -89- Amasya Barosuna ait olan araçlar Baronun işlerinde kullanılır. Baro üyelerinin evlilik , sağlık sebepleri ve yakınlarının ölümü halinde   üyelerin baro araçlarının kullanımını talep etmeleri durumunda Baro Başkanının onayı alınmak sureti ile kullanılabilir. Bu haller dışında  baroya ait araçların kullanımı konusunda Baro Yönetim Kurulu karar verir. 

MADDE -90-Baroya ait  araçlara kullanımı sırasında ,  trafik cezaları kesilmesi halinde bu cezaları aracı kullanan kimse öder.

MADDE -91-Araçların bakım onarım ve gözetiminden araçları kullanan baro görevlileri sorumludur. Bu bakım ve onarım sırasındaki masrafları baro tarafından karşılanır. Baro araçları baro personeli tarafından zorunlu olmadıkça kullanılamaz.

HİZMET ALIMI

MADDE -92 - Amasya Barosu Hizmet alımı konusunda Baro Yönetim Kurulu yetkilidir.

ONUNCU BÖLÜM

ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER

MADDE 94 —Avukatlık ruhsatı geldikten sonra mesleğe kabul edilen avukat adaylarının başvurusu üzerine yemin etmek isteyen avukat adaylarının  başvurusu üzerine başvurunun yapıldığı hafta içinde Yönetim Kurulunca bir tören düzenlenir.

And içeceklere toplu olarak Yönetim Kurulu önünde ayrı ayrı yasal andı içirilir. And içenlere Baro başkanı resmi kılıklarını giydirir ve ruhsatnamelerini verir.

Tören, Baro başkanının mesleğin önemini belirten konuşması ile sona erer.

Töreni, avukat adaylarının yakınları ile baro üyeleri izleyebilir.

MADDE 95 — Avukatlık Yasasının 19 ncu maddesinde yazılı amaçla yapılan araştırma ve incelemelerin raporda ayrıntılarıyla belirtilmesi zorunludur.

Olumsuz nitelikte olan raporlar somut nedenlere ve olaylara dayanmalıdır.

Bu koşullara uymayan raporlar geçersizdir. Yönetim Kurulunca yeni bir soruşturma yapılır.

MADDE 96 — Avukatlık Yasasının 25 nci maddesi uyarınca, stajın altı ay uzatılmasına ilişkin olarak verilen Yönetim Kurulu kararlarının ayrıntılı ve dayanaklarını gösterir gerekçesi ile birlikte adaya tebliği zorunludur.

MADDE -97— Yönetim Kurulu üyeleri olağan veya olağanüstü toplantılara katılmakla yükümlüdür. Katılmayacak olanların özürlerini yazılı olarak ve toplantıdan önce bildirmeleri zorunludur. Yönetim Kurulu özürün haklılığına kanaat getirmezse kabul edilmemesine karar verir ve bu kararı tutanağa geçirir. Yazılı özür bildirmeyenlerle, özürü yönetim kurulunca kabul edilmeyenler özürsüz olarak toplantıya katılmamış sayılırlar. Ardı ardına üç toplantıya özürsüz olarak katılmayan üyelerin üyelikleri Yönetim Kurulu kararı ile düşer.

MADDE-98 — Bu yönetmelik hükümlerinin uygulanmasını  Amasya Barosu Başkanı ve Yönetim Kurulu yürütür.

       Yönetim Kurulu “Adli yardım görevlendirmesi ve uygulanması” ile ilgili SDD programının uygulanması konusunda karar almaya ve  bu hususta yönerge yapmaya yetkilidir.

MADDE- 99 — Bu yönetmelik, Amasya Barosu Genel Kurulunca onaylandıktan sonraki gün yürürlüğe girer. ……./……/2015 

 

 

 

 

 

 

AMASYA BAROSU

 STAJ EĞİTİM KOMİSYONU ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

 

AMAÇ VE KAPSAM

Madde 1: Bu iç yönetmelik 1136 sayılı Avukatlık Kanununun 23. ve TBB Avukatlık Staj Yönetmeliğinin 24. maddesi gereğince oluşturulan ‘’Staj kurulunun ‘’ çalışmalarının amaca uygun ve en verimli biçimde yapılmasını sağlamak için hazırlanmıştır.

 Yönetmelik yapılacak ilk genel kurulun onayına sunulacaktır.

Madde 2: Bu yönetmelik ile; Amasya Barosunda staj yapan avukat stajyerlerinin stajları süresince alacakları eğitimin stajyerlerin eşit bir şekilde yararlanmaları, stajyerler arasında uygulama birliğinin sağlanması, kurulca alınacak kararlarda uyulacak temel ilkelerin ve yönetim ilkelerinin saptanması amaçlanmaktadır.

STAJ

Madde 3: Avukatlık stajı, Avukatlık Kanunu ve T.B.B. Staj Yönetmeliği hükümlerine uygun olarak başvuruda bulunan ve stajyer listesinde kaydı kesinleşen adayın Amasya Barosu Staj kayıt defterine kayıt tarihi itibariyle başlar.

Stajyer Avukat, mahkemelerde,  Adalet daireleri ve Avukat yanındaki staj süresince Avukatlık Kanunu, T.B.B. Staj Yönetmeliği ve bu iç yönetmelik hükümlerine uymak zorundadır.

Madde 4: Stajyerler:

a)      16 ve 17. Maddede belirtilen seminerlere katılımının dışında Baro Staj Kurulunca veya Baro tarafından düzenlenecek mesleki seminer, panel ve konferansların organizasyonunda görev almaya ve tüm faaliyetlere,

b)      Baro Yönetim Kurulu, Çalışma Komisyonları ya da Eğitim Kurulu tarafından yapılacak araştırma, anket vs. çalışmalarına katılmaya,

c)      Adli Müzaheret Bürosu ve Yönetim Kurulunca görevlendirildiğinde Baronun diğer Komisyon çalışmalarına, katılmaya,

d)      Ayrıca staj eğitim kurulu tarafından öngörülecek diğer eğitim seminer ve programlara da stajyer katılmaya,

 yükümlüdürler.

STAJ KURULU

Madde 5:Staj Kurulu, Baro Yönetim Kurulunun görevlendirileceği bir üyesi ile Yönetim Kurulu dışından seçeceği, Avukatlık Kanununun 14 ve 90. Maddelerinde yer alan engellerden herhangi biri ile engeli olmayan üç Avukattan oluşur. Avukat sayısının duruma göre arttırılması ise yönetim kurulunun vereceği karar ile olur.  Staj Kurulu üyelerinden baro yönetim kurulu üyesinin görev süresi iki, yönetim kurulu dışından seçilen üyelerin görev süresi ise üç yıldır. Görev süresi biten avukat yeniden görev alabilir.

 

Staj Kurulu; Staj Eğitim Merkezinin çalışmalarından Baro Yönetim Kuruluna karşı sorumludur.

Madde 6: Staj kurulu ilk toplantı da kurula başkanlık edecek başkan, başkan yardımcısı ve yazmanı seçer. Kurula başkanın yokluğunda başkan yardımcısı, onun da yokluğunda stajdan sorumlu yönetim kurulu üyesi başkanlık eder.

Kurul yeni dönem eğitim programını oluşturuncaya kadar her hafta belli gün ve saatte toplanır. Bu aşamadan sonra toplantı günleri bir önceki günkü toplantı da belirlenir. Önemli bir nedenin çıkması halinde başkanın belirleyeceği günde de kurulu toplantıya çağırabilir. Kurul adli ara verme dışında ayda en az 2 defa toplanmak zorundadır. Kurulun uygun gördüğü toplantılara stajyer avukat temsilcisi de çağırma hakkı vardır.  Toplantı gün ve saati kurul yazmanı tarafından her türlü iletişim aracı kullanılarak üyelere duyurulur.

Kurul toplantılarına katılmak ve kurulca verilen görevleri yapmak zorunludur. Kurulca kabul edilebilecek bir özre dayanmaksızın bir eğitim yıl içerisinde peş peşe olmak koşulu aranmaksızın üç staj kurulu toplantısına katılmayan veya eğitim programında yer alan grup çalışmalarından peş peşe koşulu aranmaksızın üç adedine yahut staj görüşmelerinden görevli olduklarına üç kez katılmayan, kurulca verilecek görevleri ve kararları yerine getirmeyen kurul üyesinin ,üyeliğinin sona erdirilmesi için yönetim kuruluna talepte bulunulur.

Staj Kurulunun görevleri;

a)     Çalışma takvimini ve çalışma programını düzenlemek, uygulamasını denetlemek,

b)      Stajyer avukatların yönetmeliğin amaç maddesinde belirlen eğitim programına, meslek kurallarına uygun staj yapıp yapmadığını denetlemek,

c)      Kurulun ve stajyerlerin  amacına uygun çalışmasını sağlamak üzere her türlü etkinliği gerçekleştirmek, yazılı, görsel araçlarla bilgi ve kaynak biriktirmek, yayın yapmak,

d)     Avukatlık stajının daha nitelikli ve verimli geçmesi için bir avukatın yanında bulundurabileceği stajyer sayısını kısıtlamak dahil gerekli her türlü önlemi almak,

e)     Stajyer için bir dosya açmak, staj listesine yazılma aşamasına kadar sunulan ve oluşturulan belgeler ile staj eğitimi aşamasında stajyerin devam ve eğitimine yönelik her türlü bilgi ve belgeyi bu dosyada saklamak ve staj eğitiminin tamamlanması ile birlikte hazırlanacak rapor ile birlikte Baro Yönetim Kuruluna sunmak,

f)       Staj kredisinden yararlanmak üzere başvuran ve yararlanan stajyerlerin durumunu TBB Staj Kredi Yönetmeliği çerçevesinde incelemek, kredinin kesilmesini gerektiren nedenler varsa Yönetim Kuruluna bildirmek,

g)      Altı ayda bir Kurula ilişkin faaliyet raporu düzenleyerek Yönetim Kuruluna Sunmak,

h)     Stajyerin talep ve yakınmalarını değerlendirerek çözüm üretmek,

i)       Staj Bitim Belgesi ya da stajın uzatılması konularında Yönetim Kuruluna rapor sunmak, bilgi vermek.

j)       Staj Eğitimi için gerekli olan veya olması muhtemel bütçeyi hazırlamak, Yönetim Kuruluna sunmak,

k)     Eğitimi yapılacak hukuk dallarını, eğitim verecek avukatları ve eğitmenleri belirlemek, atamak, görevden almak.

l)       Staj Kurulu gerekli görürse alt kurullar oluşturulmasına karar verebilir. Alt Kurullar ile ilgili tüm kararları Staj Eğitim Kurulu karara bağlar. 

 

Madde 7: Kurul olağan olarak ayda iki kez, gerektiğinde olağanüstü toplanır. Toplantı yeter sayısı, üye sayısının yarıdan bir fazlasıdır.

Kararlar, toplantıya katılanların oy çokluğu ile alınır.

Toplantı başkanı oyunu en son kullanır ve oyların eşitliği halinde konu yeniden görüşülüp yeniden oya sunulur. Yine eşitlik varsa başkanın oyu iki oy sayılır.

Toplantıda alınan kararlar yazman tarafından karar defterine yazılır ve toplantıya katılan tüm üyeler tarafından imzalanır. Aykırı oy kullanan üyeler istedikleri takdirde aykırılık kaydını kararın sonuna yazdırabilir.

Kurul eğitim faaliyetlerinin aksamaması için her türlü önlemi almakla yükümlüdür. Bu amaçla tüm hazırlıkları yapar. Seminerler ve grupça yapılacak çalışmalara katılamayacak avukattın yerine görev yapacak avukatı başkan veya görevlendireceği üye belirler. Ayrıca önceki avukatın görev süresinin sona ermesi veya ayrılması halinde kurul ilk oturumunda kendi içinden yeni bir avukat belirler. Bu avukat yönetimce yeni bir görevlendirme yapılana kadar görevini sürdürür.

STAJ EĞİTİM ÇALIŞMALARI

Eğitim Çalışmaları, seminerler, grup çalışması, grup pratiği, bireysel çalışma, mahkeme ve adalet dairesinde çalışma, büroda çalışma, sosyal ve kültürel etkinliklere katılmak gibi aşamaları içerir. Bu çalışmaların nasıl yapılacağın kurul eğitim programının yapılması aşamasında belirler.

Seminerler,

Gruptaki tüm stajyerlerin katılması ile yapılan çalışmadır. Önceden belirtilen gün ve saatte yapılır. Çalışma sırasında seminere katılan stajyerler katılım listesine imza atarlar. Kurulca uygun görülen konu bir veya birkaç eğitmen tarafından bir plan dâhilinde stajyerlere sunulur.

Gerek seminerler ve gerekse grup çalışmalarında stajyerlerce imzalanan katılım listeleri doğruluğu staj eğitimi veren avukat veya eğitmence saptanarak altı imzalanır. Ve saklanmak üzere Baro Yönetim Sekreterliğine teslim edilir. Stajyerin devam süresi bu katılım listeleri vasıtasıyla denetlenir

Madde 9:Eğitim programlarının hazırlanması ve etkin bir eğitim verilmesi için Staj kuruluna Amasya Barosuna kayıtlı avukatlar, yönetim kurulu üyesi veya stajer avukat tarafından öneriler hazırlanabilir. Önerilen konuda eğitim verilmesi için karar verme yetkisi Staj eğitim Kurulunun onayı ile mümkündür. Onay verilmemesi halinde teklifte sahibi Yönetim Kuruluna itirazda bulunabilir. Yönetim Kurulunun kararı kesindir.

 Kurul üyesi, görevlendirildiği bölümün eğitim programını titizlikle uygular.

Madde 10: Eğitim veren kurul üyesi veya eğitmen geçerli bir özrü nedeniyle görevlendirildiği gün ve saatte eğitim veremeyeceğini en az bir iş günü önce Staj Kuruluna ve baro vasıtası ile stajyer avukatlara   bildirir.

Eğitim veren kurul üyesi veya eğitmen, eğitimle ilgili yazılı metin ve kaynak ile diğer belge ve bilgileri stajyerlere dağıtılmasını temin etmek amacıyla eğitim tarihinden en az bir hafta önce staj kuruluna tevdi eder.

Stajyer Temsilci :

 Madde 11:Kurul ile stajyerler arasındaki iletişimi sağlamak için tüm stajyerler arasından dönem başında, Staj Kurulunca belirlenecek bir toplantıda stajyerler tarafından bir asıl ve iki yedek olmak üzere stajyer temsilcisi seçilir. Görev staj bitim belgesinin alınması ile sona erer. Stajyer temsilciliğinin görevinin eğitim dönemi içinde sona ermesi halinde dönem sonuna kadar yedek temsilci görev alır.

Madde 12:Kurulda görev alan stajyer temsilcileri, kurulun tüm toplantılarına katılmak, Staj eğitim Merkezinin ve Baronun etkinliklerine katılmak ve diğer stajyerlerin katılmasını sağlamak, stajyerlerin sorunları ile ilgili çözüm önerilerini yürütme kuruluna iletmekle görevlidir.

STAJ EĞİTİM ESASLARI VE ŞEKLİ

Madde 13:Staj eğitiminin amacı stajyerin özgür, bağımsız, meslek ilkelerine bağlı, uygulamada karşılaştığı sorunları hukuk devleti ilkelerine ve hukukun üstünlüğü kurallarına uygun olarak çözümleyebilecek, adil ve etkin bir yargılamaya ulaşmak amacıyla yargının kurucu unsuru olan avukatlar yetiştirmektir.

Madde 14: staj kurulu, T.B.B. Staj Yönetmeliğinin 23.ve bu iç yönetmeliğin 16 ve 17.maddelerinde belirtilen dallarda verilecek eğitimin uygulamaya yönelik olmasına, stajyerlerin dava dosyası hazırlama ve duruşmalarda dikkat edilmesi gereken konuların işlenmesine özen gösterir.

Madde 15: Eğitim dönemi her yıl 1 Kasım günü başlar ve 31 Haziran günü sona erer. Staj kurulu gereksinim ve olanaklara göre eğitim yılını dönemlere ayırabilir. Eğitim döneminin başlangıç sona eriş ve ara tatil süreleri staj kurulu tarafından belirlenir.

Madde 16: Her aday, staj süresi içinde staj döneminden önce duyurulan sayıda zorunlu ve seçimlik ders almak zorundadır. Staj eğitimi Avukatlık Kanununda belirtilen haller dışında kesintisiz yapılır. Staj dönemi içinde bir başka Barodan nakil yolu ile Amasya Barosuna kaydolunan stajyerlere uygulanacak kurallar staj kurulunca belirlenir. Nakil olduğu Baroda katıldığı Staj Eğitim programı dikkate alınarak alınması gereken eğitim belirlenir.

Madde 17: Bir yıl süreyle avukat stajyerlerine uygulanacak eğitim programı 3 ana bölümden oluşur.

Birinci bölüm; Avukatlık Hukuku ve Meslek Kuraları,

İkinci Bölüm; Adli ve Yönetsel Yargılama Hukuku kuralları,

Üçüncü Bölüm; Genel Hukuk kuralarının somut olaylara uygulanışıdır.

Ayrıca sosyal ve kültürel etkinlikler, araştırma ve inceleme amaçlı ziyaretler, Baroca yapılan etkinlikler de programın bütünü içinde dikkate alınır.

Bir eğitim döneminde  en az  120 saat staj eğitimi verilir.  Bu eğitimin 60 saati Avukatlık Hukuku, meslek ilke ve kuralları ile ilgili olmak zorundadır.

Belirtilen diğer katılımı zorunlu derslerin programı staj dönemi başlamadan önce staj Kurulu tarafından tespit edilerek stajyerlere duyurulur.

Madde 18: Staj Kurulu 17.maddede belirtilen bölümlerin dışında seçimlik dersleri de eğitime dâhil edebilir.

Staj Kurulu, gerek gördüğünde Avukatlık Hukuku ve Meslek Kuralları ile ilgili dersler dışında staj eğitim programına dâhil dersleri çıkarabileceği gibi yeni bölümleri programa dâhil edebilir.

Madde 19: Her stajyer, seçeceği bölümle ilgili kurul üyesi gözetiminde bir tez hazırlamak ve bu tezi staj bitiminden bir ay önce Staj kuruluna tevdi etmek zorundadır.

Madde 20: Staj Kurulu, Yönetmelikte belirlenen yükümlülüklerini başarı ile yerine getiren adaya bir katılım belgesi verir. Bu belge Baro Yönetim Kurulunca verilecek Staj Bitim belgesine dayanak oluşturur. Baro Yönetim Kurulu stajyerin staj katılım belgesini almadan staj bitim belgesi vermemeye özen gösterir.

Madde 21: Amasya Barosu levhasına kayıtlı avukatlar diledikleri takdirde staj eğitim programına katılabilirler. Bu konudaki her türlü takdir yetkisi Staj kuruluna aittir.

STAJIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SONA ERMESİ

Değerlendirme:

Madde 22: Staj kurulunca, stajyer hakkında rapor düzenlenmeden önce değerlendirme yapılır. Bu değerlendirmeden önce gerek görüldüğü takdirde stajyerle görüşülür. 

Stajyerin staj süresindeki davranışları, eğitime katılma durumu, görev ve sorumluk anlayışı gibi konularında Alt Kurulda olumsuz görüş belirmesi halinde bu durum Kurulun ilk toplantısında görüşülmek üzere görüşme tutanağına işlenir ve tutanak görüşmeye katılan üyelerce imzalanır.

Staj Sonrası Kurul Raporu

Madde 23: Stajyerle yapılan görüşme sonrası tutulan tutanağın stajyerlerin staj eğitimini arzulanan biçimde tamamladığı yolunda görüş içermesi halinde dosya, Yönetime sunulur.

Raporun stajyer hakkında olumsuz görüş içermesi halinde konu Staj Kurulca yapılacak ilk toplantıda değerlendirilir. Stajın uzatılması yolunda karar verilmesi halinde uzatma süresini de öneren Kurul görüşünü içeren staj raporu Yönetime sunulur.

Kurul, uzatma süresini belirlerken stajyerin devam etmediği çalışmaları göz önüne alır. Bir yılık staj döneminde staj komisyonunca kabul edilmiş özre dayalı olmayan iki seminer çalışmasına katılmayan stajyer avukat, üçüncü kez seminere katılmaması halinde iki toplantının dışındaki katılmadığı her toplu çalışma için 4 hafta, üç grup çalışmasına katılmayan stajyer avukatın bunu aşan her devamsızlığı için katılmadığı haftalar da dahil edilerek her grup çalışması için bir hafta olmak üzere stajın uzatılması önerisinde bulunulur.

 Yönetmeliğin 26. Maddesinin son fıkrasında yer alan durumun kurulca da benimsenmesi halinde stajyerin stajının bir aydan az olmamak üzere uzatılması önerilir.

Stajın Uzatılması Halinde Stajın Yapılışı

Madde 24: Yönetimce stajın uzatılmasına karar verilmesi halinde, stajyer avukat eğitim çalışmalarına aynen devam eder. Uzatım süresinin bitiminde, gözetmence verilen ek rapor ile birlikte yeniden görüşmeye alınır. Bu aşamadan sonraki işlemler için Yönetmeliğin 24, 25 ve 27. Maddeleri aynen uygulanır.

Madde 25: Baro yönetim kuruluna, altı aylık adliye stajı ile avukat neznindeki ikinci altı aylık stajını başarı ile tamamlamış ve staj eğitimine katılım belgesi almaya hak kazanmış stajyerleri bildirir.  

Madde 26: Staj Kurulu, adliye veya yanında staj yaptığı avukat tarafından verilen raporlarda veya staj katılım belgesinde yetersiz veya devamsız olduğu belirtilen stajyerin staj süresinin en çok altı aya kadar uzatılma önerisini Baro Yönetim Kuruluna bildirir.

Başka Baro Stajyerlerinin Katılımı

Madde 27: Stajını başka bir baroya kayıtlı olarak yapan ancak Baromuzun staj eğitim programına katılmak isteyen stajyerler stajı düzenleyen genel hükümlerin uygun olmasının yanı sıra Barosunca yazı ile bildirmek şartı ile staj eğitimine katılabilir.

Bu şekilde katılan stajyerlere de eğitime ilişkin aynı kurallar uygulanır. Staj eğitime katılma belgesinin bir örneği Barosuna gönderilir.

Yönergeler ve Benzeri Düzenlemeler

Madde 28: Staj işlerini düzenlemek ve denetlemek üzere, bu iç yönetmeliğin uygulanmasını kolaylaştırmak ve uygulamanın etkinleştirilmesini sağlamak amacıyla Kurulca hazırlanan yönergeler ve benzeri düzenlemeler Yönetim Kurulu Kararı ile yürürlüğe girer ve Baronun toplanacak ilk kurulunda onaya sunulur.

Yürürlük

Madde 29: Yirmi dokuz maddeden oluşan bu İç Yönetmelik yapılacak ilk genel kurulun onayına sunulmak üzere staj eğitiminin aksamaması için Yönetim Kurulumuzca hazırlanarak yürürlüğe konulmuştur.

Bu yönetmelik ile ilgili uygulamaya ilişkin herhangi bir ihtilaf olması halinde 1136 sayılı Avukatlık Kanunu ve TBB Staj Yönetmeliği hükümleri geçerlidir.

 

 

  

 

 

 

 

       

 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

29.03.2024
AV. BAHADIR TEKEŞ
BARO BAŞKANI

BARO LEVHASI


© Web sitesi hizmeti Türkiye Barolar Birliği tarafından verilmektedir.