AMASYA BAROSU CMK UYGULAMASI YÖNERGESİ,İÇ YÖNETMELİK VE STAJ EĞİTİM KOMİSYONU ÇALIŞMA YÖNERGESİ
Tarih: 14.09.2014 23:00:00| Okunma Sayısı: 2864

AMASYA BAROSU CMK. UYGULAMASI İLE İLGİLİ YÖNERGESİ

AMAÇ

 

Madde 1: Bu yönergenin amacı; 1136 Sayılı Avukatlık Kanunu,5271 Ceza Muhakemesi Kanunu ve Müdafi ve Vekillerin Görevlendirilmeleri ile Yapılacak Ödemelerin Usul ve Esaslarına İlişkin Yönetmelik gereğince Amasya Barosu Yönetim Kurulu kararı ile oluşturulan CMK. Yürütme Kurulu’nun ve CMK. Merkezi’nin görev, yetki ve sorumluluklarını belirlemek, Amasya Barosu tarafından avukat görevlendirilmesi, verilen hizmetin kaliteli olarak aksamadan yürütülmesi, görev alan Amasya Barosu üyeleri arasında adil görev dağılımının sağlanması ve mesleki hizmetlerine uygun ücretlerinin ve giderlerinin hakça ve şeffaf olarak ödenmesi, denetlenmesi, eğitim seminerlerinin düzenlenmesi, alt kurulların oluşturulması, yasalara, uluslararası sözleşmelere, adil ve insan haklarına saygıya dayalı bir ceza yargılamasının sağlanmasına yönelik çalışma ilke ve yöntemlerinin belirlenmesidir.

 

KAPSAM

 

Madde 2:  Bu yönerge Amasya Barosu Yönetim Kurulu kararı ile kurulan CMK.  Merkezi ve CMK. Yürütme Kurulu’nun çalışma usul ve esaslarını kapsar.

 

YETKİ

 

Madde 3: Müdafi ve vekil tayin yetkisi Amasya Barosu’na aittir. Baro bu yetkisini il merkezinde CMK. Yürütme Kurulu ve CMK. Merkezi eliyle, ilçelerde ilçe temsilcilikleri eliyle gerçekleştirir.

 

CMK. KOORDİNATÖR YÖNETİM KURULU ÜYESİ

 

Madde 4: Amasya Barosu yönetim kurulu üyeleri arasından istekli olmayan bir yönetim kurulu üyesi Yönetim Kurulu’nun görev süresi ile sınırlı olmak üzere Yönetim Kurulunca seçilir.

 

CMK. YÜRÜTME KURULU

 

Madde 5:  CMK. Yürütme Kurulu, CMK. Koordinatör Yönetim Kurulu üyesi ile Amasya Barosu Yönetim Kurulunca seçilen 2 üyeden oluşur. CMK. Koordinatör Yönetim Kurulu üyesi CMK. Yürütme Kurulu’nun başkanıdır. Kurulda her üyenin sadece bir (1) oy hakkı vardır. Yürütme Kurulu üyelerinin en az biri istekli avukat olmak zorundadır. CMK. Yürütme Kurulu üyeleri Amasya Barosu Yönetim Kurulu tarafından 1 yıllık süre için atanır. Görev süresini tamamlayan üye tekrar atanabilir. CMK. Yürütme Kurulu adli tatil süresi hariç ayda bir kez toplanır.

 

 CMK. YÜRÜTME KURULU’NUN GÖREV VE YETKİLERİ

 

Madde 6: CMK. Yürütme Kurulu aşağıdaki görevleri yerine getirir;

a.     Düzenli olarak; Yönetim Kurulu ile iki ayda bir kez toplantı yapmak,

b.    Hukuka, avukatlık meslek ilkelerine ve CMK. Yönergesine aykırı davranan  avukatlar hakkında inceleme yaparak, rapor hazırlamak ve karar verilmek üzere Yönetim Kurulu’na sunmak,

c.     CMK. Merkezince yürütülen hizmetlerin aksamadan devam etmesi için gereken önlemleri almak, CMK. Merkezinde görev alan istekli avukatların, görev aldığı her aşamada,  görevlerini meslek onuruna uygun yerine getirebilmeleri için gerekli tedbirleri almak, sorunları ve çözüm önerilerini tespit etmek, sorunların çözümü için Baro Yönetim Kurulu’na bildirmek,

d.    CMK. Merkezi tarafından görevlendirme yapılmayan ilçelerde CMK. ilçe temsilcisini Baro Yönetim Kurulu’na teklif etmek,

e.     Yasaya aykırı uygulama ile karşılaşan istekli avukatlara yardım sağlamak,

f.      İstekli avukatlar arasında ücret ve iş dağılım dengesini sağlamak amacıyla gerekli yöntemler konusunda araştırmalar yapmak ve gerekli kararların alınması için Baro Yönetim Kurulu’na bildirmek,

g.     CMK. Merkezinde çıkabilecek her türlü aksaklığın giderilmesi için çalışmalar yapmak, önlemler almak,  yasaya aykırı uygulama ile karşılaşan istekli avukatlara yardım sağlamak,

h.    CMK. eğitim seminer programı ve sertifika programlarının içeriğini, müfredatını ve eğitmenleri tespit ederek Yönetim Kurulu’nun onayına sunmak,

i.       İstekli avukat olarak çalışmak isteyen Amasya Barosuna kayıtlı avukatlar için eğitim seminerleri ve sertifika programları düzenlemek,

j.      Yönetim Kurulu tarafından yapılacak görevlendirme ile diğer Barolara kayıtlı avukatlar için eğitim semineri ve sertifika programı düzenlemek,

k.     İstekli avukatların mesleki hizmet karşılığı yapılacak ödemelerin düzenli yapılması konusunda CMK. Merkezi’nde yapılacak çalışmaları denetlemek ve ödemelerin yasal düzenlemelere ve gerçeğe uygunluğunu kontrol etmek,

l.       CMK. görevlendirmelerinde otomatik atama programına geçilmesi halinde aylık dönemlerde istekli avukatların sisteme girmesi için gereken ortalama puanı hesaplamak,

Baro Yönetim Kurulu tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.

 

CMK. MERKEZİ’NİN TANIMI VE İŞLEVİ

 

Madde 7:  CMK. Merkezi CMK. Yürütme Kurulu ile CMK. çalışanlarından oluşur.  CMK. Merkezi Ceza Muhakemesi Kanunu ile barolara verilmiş avukat atama yetki ve görevini,  Amasya Barosu Yönetim Kurulu adına yönergede belirlenen kurallar çerçevesinde yürütür. Görevlendirmenin; istekli avukatlar arasından adil ve eşitlik ilkelerine dayalı olarak yapılması, emeklerine uygun ücretlerinin süratle ve şeffaf şekilde ödenmesi görevlerini resmi tatil günleri de dahil olmak üzere 24 saat kesintisiz hizmet vererek yerine getirir.

 

CMK. MERKEZİ GÖREVLENDİRME ESASLARI

 

Madde 8:  CMK. Merkezi, CMK. eğitim seminerini tamamlamış istekli avukatlar arasından mahkemelerden, savcılıklardan ve kolluk kuvvetlerinden yazı, telefon, faks ile gelen avukat taleplerini eşitlik ilkesi çerçevesinde dağıtımını yapar.

                     Otomatik atama programına geçinceye kadar soruşturma makamlarından gelen talepler nöbet usulüyle, kovuşturma makamlarından gelen talepler ise görevlendirme yapılması usulüyle yapılır.

                    Otomatik atama programına geçilmesi halinde görevlendirmeler soruşturma ve kovuşturma olarak iki ayrı liste üzerinden ücret esaslı puanlama sistemine göre yapılır.

1.    Baro kayıtlarındaki telefonlarından 3 kez aranıp; ulaşılamayan ya da ulaşıldığı halde mazeret bildiren istekli avukatın mazeretine ya da ulaşılamama nedenine bakılmaksızın her bir arama sonunda arandığı liste puanına 0,5 puan eklenir.

2.    İstekli avukatların puanları ancak CMK. Yürütme Kurulu tarafından düzeltilebilir.

3.    Aranan istekli avukat görevlendirmeyi kabul etmez ise arandığı liste puanı 1. fıkra uyarınca aldığı puanlara ek olarak 10 puan eklenir.

4.    İstekli avukat görevlendirmelerde görev seçemez. İstekli avukatların görevlendirmeyi kabul etmesine rağmen görevlendirmeye gitmemesi veya görevlendirmeyi iade etmesi halinde mazeretine bakılmaksızın  görevi aldığı liste puanına 15 puan eklenir. Bu fıkradaki puan ekleme uygulaması; 5271 Sayılı CMK.’da belirtilen zorunlu olarak görevden çekilme hallerinde uygulanmaz.

5.     Sisteme yeni dahil olan istekli avukatlar,  CMK. Yürütme Kurulu’nca belirlenecek ve Baro Başkanınca onaylanacak ortalama puan ile listelere dahil edilirler.

6.    Bilgisayar programına bağlı ve puan esaslı görev listesi uygulaması sadece Amasya merkez ve merkezden görevlendirme yapılan ilçeler için geçerlidir. Diğer ilçelerde görevlendirme listeleri o ilçede görev yapan istekli avukatların bu yönergenin yürürlüğe girdiği tarihten önceki 3 ay içinde CMK. hizmeti karşılığı almış oldukları ücrete göre yapılır. Liste; en az ücreti almış olan avukattan başlar, en fazla ücret almış olan avukatta sona erer. İlçe görevlendirmelerinde, ücret esaslı bu listeler kullanılır. Bu listeler CMK. Yürütme Kurulu tarafından düzenlenir. İlçe CMK. temsilcisi Baro İlçe temsilcisinden farklı ise İlçe CMK. temsilcisi tarafından, her iki temsilciliğin aynı avukatta olması halinde Baro İlçe temsilcisi tarafından uygulamaya konulur. İlçe görevlendirme listeleri sorumlu Yönetim Kurulu Üyesinin onayından sonra uygulamaya başlanır.

7.    Sistemden geçici olarak çıkarılan istekli avukat, çıkarılma süresinin bitiminde, listelerin o anki haliyle liste sonunda yer alır.

8.    Başka barolar tarafından yapılan CMK. eğitim seminerine katılarak sertifika almış istekli avukatlar yazılı başvurularına sertifika belgelerini eklemek suretiyle CMK Yürütme Kurulu’nun onayından sonra listelere son sıradan eklenir.

9.    CMK. Merkezi’ne bağlı herhangi bir görevi nedeniyle ücret alan avukatın aldığı ücreti ilgili listeye puan olarak eklenir. Avukata masraf dışında yapılan tüm ödemeler görevin türüne bakılmaksızın bilgisayar puan sistemine işlenir.

 

İLÇE CMK. TEMSİLCİLERİ

 

Madde 9: CMK. Merkezi tarafından görevlendirme yapılmayan ilçelerde o ilçedeki bir avukat Baro Yönetim Kurulunca CMK. ilçe temsilcisi olarak belirlenir. Baro İlçe temsilcisi aynı zamanda İlçe CMK. temsilcisi olarak da belirlenebilir. CMK. ilçe temsilcisi ilçede görev yapan avukatlar arasında organizasyonun sağlanması, nöbet listelerinin ücret esasına göre hazırlanması, sorunların çözümlenmesi ve Merkezle kurulacak ilişkileri düzenlemek amacıyla gerekli önlemleri alır. CMK. İlçe temsilcileri her ay tanzim edecekleri raporları ile ilçelerindeki görevlendirmeleri listeleyecekler, yaşanan sorunları ve çözüm önerilerini Koordinatör Yönetim Kurulu üyesine sunacaklardır.

 

 

 EĞİTİM SEMİNERLERİ VE SERTİFİKA PROGRAMLARI

 

Madde 10: CMK. sisteminde yer almak isteyen avukatların, uygulamada birlik, dayanışma, iletişim ve işbirliğinin sağlanması amacıyla eğitici ve öğretici mahiyette olan CMK. eğitim seminerine katılmaları zorunludur. CMK Yürütme Kurulu gerekli gördüğü konularda ayrıca sertifika programı düzenler. CMK. seminerinin ve sertifika programlarının içeriği, süresi, yeri ve zamanı, seminerin idaresi, konuşmacıların tayin ve tespiti, eğitici ve bilgi verici kişilerin seminere katılmalarının sağlanması CMK. Yürütme Kurulunca yapılır. CMK. Yürütme Kurulu eğitim seminerleri konusunda Amasya Barosu’nun diğer kurullarıyla işbirliği yapabilir, ortak eğitimler düzenleyebilir. Baro Yönetim Kurulu kararı ile diğer barolarda da bu eğitim CMK. Yürütme Kurulu’nca düzenlenir.

              Değişen mevzuat ve uygulamadaki ihtiyaç nedeniyle, CMK. sisteminde yer alan avukatlar için meslek içi eğitim programları düzenlenebilir.

 

BARO YÖNETİM KURULU GÖREVLENDİRMELERİ

 

Madde 11:  Amasya Barosu Yönetim Kurulu bu yönerge hükümleriyle bağlı olmaksızın 1136 Sayılı Avukatlık Yasası ve 5271 Sayılı Ceza Muhakemesi Yasası uyarınca; gerekli gördüğü konularda görev listeleri oluşturabilir ya da tek görevlendirmeler yapabilir. Bu listelerde yer alacak avukatların ya da görev verilecek avukatların istekli avukat olma ya da listelerde bulunma zorunluluğu yoktur. Yönetim Kurulu Kararında bu tür görevlendirmelerin gerekçesi açıklanır.

 

     İSTEKLİ AVUKAT

 

Madde 12:  CMK. uygulaması çerçevesinde müdafi ya da vekil olarak görev almak isteyen Amasya Barosu’na kayıtlı, SGK. ve vergi kaydı  bulunan avukatlar arasından yazılı olarak başvuruda bulunanlar ve Yürütme Kurulu tarafından düzenlenecek eğitim seminerlerine katılıp bitirenler görev alabilirler. Başka barolar tarafından yapılan CMK. eğitim seminerine katılarak sertifika almış istekli avukatlar da bu yönergedeki işlemleri yerine getirdiklerinde listeye eklenirler.

 

     İSTEKLİ AVUKATIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ

 

Madde 13: Avukatlar;

1-Zorunlu nedenler dışında görevlendirildiği birime en geç bir saat içinde       

   ulaşmakla,

2-Amasya Barosu tarafından Kendilerine verilen görevleri sonuna kadar özenli 

   ve dikkatli biçimde yerine getirmekle,

3-Yapmış oldukları göreve ilişkin tüm evrakları ve ödeme yapılabilmesi için 

   gerekli tüm belgeleri soruşturma aşamasında yapılan görevden, kovuşturma aşamasında ilk duruşmadan itibaren en geç altı ay içinde CMK. Merkezine teslim etmek,

4-Yürürlükteki yasalara göre görevden çekilmeyi ve işi reddetmeyi gerektiren 

    hallerde durumu derhal CMK. Merkezine yazılı olarak bildirmekle,

5- CMK. Merkezindeki kayıtların sağlıklı tutulmasını sağlamak ve iş dağıtımının 

    adaletli şekilde yapılmasını sağlamak amacı ile gerek görüldüğü hallerde tüm 

    görevlendirmelere ilişkin rapor hazırlayıp ifade veya kararlarla birlikte CMK. 

    Merkezine vermekle,

6-Görevlendirme hangi aşamada olursa olsun, görevlendirildiği kişi ile ön 

    görüşme yapmak, dosya tutmak ve belge asıllarını saklamakla,

7-Görevlendirlen Birimlerde, soruşturma ve kovuşturma aşamalarında tespit 

    edilen ve Kendisine iletilen hukuka aykırılıkları, olayın özelliğine göre görüşme 

    tutanağı, ifade, kimlik tespiti ya da sorgu tutanaklarına geçirmek, şerh 

    düşürmek  ve durumu yazılı olarak CMK. Merkezine bildirmekle,

8-İstekli Avukatlar iş, ev ve cep telefonlarını, adreslerini ve sonradan oluşan 

    değişiklikleri değişiklik tarihinden itibaren en geç bir hafta içinde Baro 

    Levhasını değiştirmekle ve CMK. Merkezine yazılı olarak bildirmekle,

9-Görevlendirmede sanık veya sanıkların tutuklu olması halinde sanıklarla en

    kısa içerisinde görüşerek görüşme tutanağı tanzim etmek ve istenildiğinde 

    bunu CMK. Merkezine vermekle yükümlüdür. Görev devamında tutuklu sanık  

    veya sanıkların Avukatla görüşme istemini Cezaevi ve Savcılık vasıtası ile

    veya Baroya yazılı yapması halinde CMK. Merkezinin bildirimi üzerine  aynı

    yükümlülük vardır.

 

GÖREVİN SONA ERMESİ

 

Madde 14: İstekli avukatın görevi aşağıdaki hallerde sona erer ;

1.    İstekli avukatın görevi; soruşturma aşamasında iddianamenin kabulü ya da kovuşturmaya yer olmadığına dair karara yapılan itirazın reddi ile kovuşturma aşamasında ise kararın kesinleşmesiyle sona erer.

2.    İstekli avukatın görevi; avukatı olduğu kişinin kendisine vekaletli bir avukat görevlendirmesi ve bu görevlendirmenin ilgili merci tarafından kabulü ile sona erer.

3.    Yargılamanın hangi aşamasında olursa olsun birden fazla şüpheli ya da sanık için görevlendirilen müdafiinin görevi, şüpheli ya da sanıklar arasında menfaat çatışması çıkması halinde tüm sanıklar ya da şüpheliler için sona erer. Durum derhal CMK Merkezi’ne yazılı olarak, ivedi durumlarda sözlü olarak bildirir.

4.    Görevden çekilme ancak yasalardaki koşullar dahilinde gerçekleşir. Görevden çekilen avukat bu durumu derhal yazılı olarak CMK Merkezi’ne bildirir. Bu bildirimler dava ile ilgili bilgileri, çekilme gerekçelerini, duruşma tutanaklarını ve sonraki duruşma gününü içerir. İstek konusunda CMK Yürütme Kurulu kararını verinceye kadar avukatın sorumluluğu devam eder.

5.     Avukat geçerli mazereti olmadıkça görevden kendi isteğiyle çekilemez. Avukat görevden çekilme talebini yazılı olarak ve gerekçeli  biçimde CMK Yürütme Kurulu’na bildirir.

 

 

ÜCRET VE GİDERLER

 

Madde 15: Ceza Muhakemesi Kanunu gereğince soruşturma ve kovuşturma makamlarının istemi üzerine  Baro tarafından görevlendirilen müdafi ve vekile, avukatlık ücret tarifesinden ayrık olarak hazırlanan ve her yıl Ocak ayında yürürlüğe giren “Ceza Muhakemesi Kanunu Gereğince Görevlendirilen Müdafi  ve Vekillere Yapılacak Ödemelere İlişkin Tarife “  gereğince Adalet Bakanlığı bütçesinde bu amaçla yer alan ödenekten ilgili Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından ücret ödemesi yapılır.  Bu madde uyarınca yapılacak ödeme ve uygulamaya ilişkin usul ve esaslar “Ceza Muhakemesi Kanunu Gereğince Müdafi ve Vekillerin Görevlendirilmeleri ile Yapılacak Ödemelerin Usul ve Esaslarına İlişkin Yönetmelik”  ile belirlenir.

 

 ÜCRET ÖDENMEYECEK HALLER

 

Madde 16:  Aşağıdaki hallerde avukata ücret ödenmez,

a.     Eksik bilgi ve belge sunan avukatların ücretleri, eksiklikler tamamlanıncaya kadar ücret ödenmez.

b.    Baro tarafından ataması yapılmamış görevlerin ücretleri ödenmez.

c.     18 yaşından küçük şüpheliye kolluk biriminde kimlik tespiti dışında işlem yaptıran müdafiye ücret ödenmez.

d.    İstekli avukat olarak görev almasına rağmen sonradan vekaletle görevlendirildiği davayı takip eden avukata ücret ödenmez.

e.     Yönerge hükümlerine aykırı davranışı nedeniyle; hakkında CMK Yürütme Kurulu’nca  ücret ödenmeme yolunda karar verilen avukat ücret ödenmez.

f.      12 yaşından küçük şüpheliye herhangi bir birimde kimlik tespiti dışında işlem yaptıran müdafiye ücret ödemez.

g.     Görevlendirildiği kişi ve dosya sayısı dışında görev  alan avukata ücret ödenmez.

h.    Hukuka aykırı herhangi bir işleme katılan avukata ücret ödenmez.

i.       Yönergenin 13/3 maddesinde belirtildiği gibi altı ay içinde ücret talep formunu ve görev belgelerini CMK. Merkezi’ne teslim etmeyen avukata ücret ödenmez.

          Ücret ödenmemesi gereken bu durumlarda, ödenen ücret Baro tarafından geri alınabilir. Ücret ödenmemesine neden olan haller bu yönerge ya da yürürlükteki mevzuata göre başka bir yaptırım uygulanmasına engel değildir.

 

 

SİSTEMDEN KENDİ İSTEĞİYLE AYRILMA

 

Madde 17:  İstekli avukatlar CMK. Merkezi’ne yazılı başvurularıyla CMK. listelerinden her zaman ayrılabilirler.

                    Otomatik Atama Programına geçildiği takdirde :

a.     Doğum nedeniyle listelerden ayrılmak isteyen avukatlar durumlarını CMK. Merkezi’ne yazılı olarak bildirmeleri koşuluyla en çok dört ay  CMK. görev listelerinden ayrılabilirler.

b.    Diğer hallerde;  Adli Tatil süresi dahil olmak üzere CMK. Merkezi’ne yazılı başvuruları üzerine bir takvim yılı içinde en çok kırk beş gün CMK. görev listelerinden ayrılabilirler.

 Bu avukatlar en geç bu süreler sonunda yazılı başvuru ile listelere ayrıldıkları puanlarla geri dönebilirler.

Bu haller dışında listelerden ayrılan istekli avukatlar, ayrılma süreleri ve mazeretlerine bakılmaksızın listelere dahil olacakları tarihteki ortalama puan ile listelere son sıradan dahil olabilirler.

 

YAPTIRIM İLKELERİ

 

Madde 18: CMK. Merkezi’nde görev alan avukatlardan, verilen görevin her aşamasında gereken yasal işlemleri yapmayan ya da ihmal eden , yönergede belirlenen kurallara aykırı davranan, Baro Yönetim Kurulu veya CMK Yürütme Kurulu kararlarına uymayan avukatlar hakkında , Avukatlık Yasası, Meslek Kuralları ve Yönergenin ilgili maddelerinde belirtilen yaptırımlar uygulanır. Bu yaptırımların uygulanması eylem için ayrıca idari ya da adli soruşturma ve kovuşturma yapılmasına engel değildir.

Yaptırım uygulanması gereken eylemin Yönergenin ilgili maddelerinde sayılanlardan birine girmemesi durumunda en yakın eyleme ilişkin yaptırım uygulanır.

 

UYARMA

 

Madde 19:  Uyarma istekli avukatın, tayin edildiği veya CMK. Merkezi’ndeki görevi nedeniyle, CMK Yürütme Kurulu’nun kararı ile yazılı olarak uyarılması olup, sistemi aksatan istekli avukatlara aşağıdaki hallerde uyarma yaptırımı uygulanır. İstekli avukatın uyarma kararına karşı Baro Başkanlığına tebliğden itibaren 15 gün içinde itiraz hakkı vardır. İtiraz üzerine Baro Başkanlığınca verilen karar kesindir.

a.     Duruşmayı mazeretsiz olarak takip etmeyen avukat,

b.    Görevlendirildiği birime zorunlu haller dışında bir saat içinde gitmeyen istekli avukat,

c.     Görevlendirilmediği halde göreve giden istekli avukat,

d.    Yönerge uyarınca yılda bir kez verilmesi gereken raporları süresinde vermeyen istekli avukat,

e.     Eylemin ağırlığına göre yönerge, CMK Avukatlık Yasası ve Meslek Kurallarına aykırı davranışta bulunan istekli avukat ,

f.      CMK. Merkezi’ne ulaşmadan CMK. kapsamında tespit yapmak ve ifade almak için avukat çağıran soruşturma ve kovuşturma birimlerinin çalışanları,

yazılı olarak uyarılır.

           

                  LİSTEDEN GEÇİCİ OLARAK ÇIKARILMA

 

                   Madde 20: Geçici olarak listeden çıkarma; istekli avukatın, CMK Yürütme Kurulu’nun kararı ile geçici olarak tüm görev listelerinden en az üç en çok on iki ay süre ile çıkarılması olup,sistemi aksatan istekli avukatlara aşağıda yazılı hallerde listeden geçici çıkarma cezası uygulanır. İstekli avukatın listeden geçici olarak çıkarılma kararına karşı Baro Başkanlığına tebliğden itibaren en geç on beş gün içinde itiraz hakkı vardır. İtiraz üzerine Baro Başkanlığınca verilen karar kesindir.

a.     Duruşmaları mazeretsiz takip etmeyen istekli avukat,

b.    Ücreti alınan dosya için mükerrer ücret talebinde bulunmayı alışkanlık haline getiren istekli avukat,

c.     Eylemin ağırlığına göre yönerge, CMK, Avukatlık Yasası ve Meslek Kurallarına aykırı davranışta bulunan istekli avukat,

d.    12 yaşından küçük şüpheliye herhangi bir birimde kimlik tespiti dışında işlem yaptıran müdafii

e.     18 yaşından küçük şüpheliye kolluk biriminde kimlik tespiti dışında işlem yaptıran müdafiiye

f.      İlk uyarma cezasını aldıktan sonraki bir yıl içinde ikinci kez uyarı cezası alan istekli avukat,

Listeden geçici olarak çıkarılır.

Listeden geçici olarak çıkarılan avukata sistem dışı kaldığı süre içerisinde başka görev verilemez. Ancak istekli avukat çıkarma kararından önce kendisine verilen işleri takip eder. Otomatik Atama Programına geçilmesi halinde aynı hükümler uygulanır. Bu halde geçici olarak  çıkartılma süresi sona eren avukat  yazılı başvurusu ile listelere başvuru tarihindeki ortalama puandan alınır.

 

LİSTEDEN KESİN OLARAK ÇIKARILMA

 

            Madde 21:  Listeden kesin olarak çıkarma; istekli avukatın, tayin edildiği veya CMK Merkezi’ndeki görevi nedeniyle CMK Yürütme Kurulu’nun kararı ile tüm görev listelerinden süresi olarak çıkarılması olup , listeyi aksatan istekli avukatlara aşağıda yazılı hallerde listeden kesin çıkarma cezası uygulanır. İstekli avukatın listeden kesin çıkarılma kararına karşı Baro Başkanlığına tebliğden itibaren en geç on beş gün içinde itiraz hakkı vardır. İtiraz üzerine Baro Başkanlığınca verilen karar kesindir.

İstekli avukat listesinde yer alanlardan;

a.     İlk uyarma cezasını aldıktan sonraki bir yıl içinde aynı eylemde dolayı üç kez uyarılan istekli avukat,

b.    Sistemden ilk geçici çıkarma tarihinden itibaren iki yıl içinde ikinci kez aynı cezayı alan istekli avukat,

c.     Raporlarında kasıtlı olarak gerçeğe aykırı bilgi verdikleri tespit edilen istekli avukat,

d.    Eylemin ağırlığına göre yönerge , CMK, Avukatlık Yasası ve Meslek Kurallarına aykırı davranan istekli avukat,

e.     Baro tarafından avukat olarak tayin edildiği ve ücretini Barodan aldığı davayı vekaletle ve ayrıca avukatlık ücreti alarak sürdüren istekli avukat,

f.      İdari ve adli soruşturma gerektiren eylemlerde bulunan istekli avukatlar

İstekli avukat listesinden ve CMK Yürütme Kurulundan kesin olarak çıkarılırlar. Bu avukatlar iki yıl geçmeden tekrar listelere dahil edilmezler. Bu hükümler Otomatik Atama Programına geçilmesi halinde de uygulanır.

 

Sisteme geri alınma Yönetim Kurulu kararı ile olur. İstekli avukat listesinden kesin olarak çıkarılan avukatlar takip etmekte oldukları işlerle ilgili sorumlulukları aldıkları ücreti iade edene kadar devam eder. Listeden çıkarılan avukat, takip etmekte olduğu dosyaları ve duruşma günlerini içeren raporunu CMK Merkezi’ne yazılı olarak kararın kesinleşmesinden itibaren en geç bir hafta içinde verir. İstekli avukatın ücreti iade edene kadar ve yazılı bildirimde bulunana kadar yükümlülüklerini devam ettirmek zorundadır.

 

UYGULAMA VE YÜRÜRLÜK

 

Madde 22: Bu yönerge Amasya Barosu Genel Kurulunca kabul edilip www.amasyabarosu.org.tr adlı Amasya Barosu internet sitesinde yayınlandığı tarihte yürürlüğe girer. Bu yönergenin hükümleri Amasya Barosu Yönetim Kurulu tarafından yürütülür. Bu yönergede hüküm bulunmayan hallerde; 1136 sayılı Avukatlık Yasası, 5271 Sayılı Ceza Muhakemesi Yasası ve diğer yasa ve yönetmeliklerdeki ilgili hükümler uygulanabilir.

 

AMASYA  BAROSU İÇ YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

KAPSAM

MADDE 1 — Bu Yönetmelik, Amasya Barosunun iç yönetim ve işleyişine ait işlerin yürütülmesinde uyulacak usûl ve kuralları kapsar.

İKİNCİ BÖLÜM

KOMİSYONLAR

MADDE 2 — Genel Kurul veya  Yönetim Kurulu gerekli gördüğü durumlarda komisyonlar kurabilir.

Komisyonların çalışma alanları kuruluş kararı veren organ tarafından saptanır.

MADDE 3 — Komisyonlar kendilerine tanınan süre içinde araştırma ve incelemelerini yaparak görüşlerini kapsayan ayrıntılı raporlar, tasarılar ve öneriler hazırlamakla  görevlidirler.

MADDE 4 — Komisyon kurulmasına karar veren organ, komisyonların üye sayısını ve çalışma süresini de kararında belirtir.

Genel Kurul, belirleyeceği konularda çalışmak ve varılan sonuçları genel kurula sunmak üzere toplantı süresi ile sınırlı komisyonlar kurabilir.

MADDE 5 — Genel Kurul tarafından kurulan komisyonların çalışma alanında ve aynı amaçla komisyon kurulmasına Yönetim Kurulu karar veremez.

MADDE 6 — Genel Kurulca kurulan komisyonun üyeleri (aksi kararlaştırılmadıkça) açık oyla seçilir.

Adaylar önerilme sırasına göre Başkanlık divanınca oya sunulur. Aldıkları oylara göre asil ve yedek üyeliğe seçilmiş olurlar.

Bir Avukat en çok iki komisyona seçilebilir.

MADDE 7 — Komisyon üyeleri toplantıya Genel Kurulu Başkanlık Divanınca, Genel Kurul toplantı süresi ile sınırlı olmayan komisyonlarla Yönetim Kurulunca kurulan komisyonlar Baro Başkanı tarafından çağrılır.

Bu çağrıda toplantı yeri ve saati de yer alır.

MADDE 8 — Komisyonlar kendilerine ayrılan yerlerde ilk toplantısını yaparak çalışmaya başlar. Bu toplantıda açık oyla bir başkan bir raportör ve bir sözcü seçilir.

Üye sayısı az olan komisyonlarda bu görevlerden ikisi bir kişide toplanabilir.

MADDE 9 — Komisyonlar üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve katılanların oyçokluğu ile karar verir. Oyların eşitliği halinde görüşme yenilenir ve yeni oylamaya geçilir. Eşitliğin yine bozulmadığı durumlarda başkanın bulduğu yan kazanmış sayılır.

MADDE 10 — Komisyon kararları raportör üye tarafından tutanağa geçirilir. Tutanağın Başkan, Raportör ve sözcü üye tarafından imzalanması zorunludur.

Bir sonraki toplantının gündemi ve tarihi saptanmadan toplantı sona erdirilemez.

MADDE 11 — Gerektiğinde bir sonraki toplantı beklenmeksizin gündem belirtilerek komisyon, başkan tarafından toplantıya çağrılabilir.

MADDE 12 — Üst üste üç toplantıya özürsüz olarak katılmayan üye ayrılmış sayılır.

Dördüncü maddenin ikinci fıkrasında yazılı süre ile sınırlı olarak kurulan komisyonda istifa, hastalık v.b. bir nedenle boşalan yer, komisyonun kurulmasına karar veren baro organı tarafından yapılan  çağrı ile sıradaki yedek üye tarafından doldurulur.

Genel Kurulun, dördüncü maddenin ikinci fıkrası dışında ve Yönetim Kurulunun kurduğu komisyonlarda yukarıda yazılı bir nedenle boşalan yer komisyon başkanının çağrısı üzerine sıradaki yedek üye tarafından doldurulur.

MADDE 13 — Komisyonlar gerekli gördüğü durumlarda bir başka komisyon veya uzman kişilerin görüşlerini isteyebilir.

MADDE 14 — Yönetim Kurulu komisyonların çalışmaları hakkında dilediği zaman bilgi verilmesini isteyebilir.

MADDE 15 — Komisyon çalışmalarının sonucu «Rapor» başlığı altında komisyon başkanınca yazdırılır ve üyelerin tamamınca imzalanır. İmzada bulunmayan için (imzada bulunmadı) kaydı konur.

Karşı oy sahipleri raporun yazılmasını ve imzalanmasını izleyen on gün içinde görüşlerini raporun altında yazarak imzalarlar.

Komisyon raporu iki nüsha yazılır. Komisyon görüşme tutanaklarını taşıyan dosya rapora bağlanır.

MADDE 16 — Komisyon raporu. Genel Kurul tarafından 4 ncü maddenin 2 nci fıkrasında yazılı süre ile sınırlı olarak kurulan komisyonlarda Genel Kurul Başkanlık Divanına, Genel Kurul toplantı süresi ile sınırlı olmayan komisyonlarla Yönetim Kurulunca kurulan komisyonlarda Baro Başkanlığına sunulur.

Raporun yazılması, dağıtılması ve gerektiğinde çoğaltılması raporun sunulduğu Divan Başkanlığı ve Baro Başkanlığınca yerine getirilir.

MADDE 17 — Komisyonların uygun koşullarda çalışmalarını sağlayıcı tedbirleri almak, olanakları hazır tutmak ve komisyon dosyalarını saklamak Baro Başkanlığının görevidir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

ADLİ YARDIM

MADDE 18 — Baro merkezinin bulunduğu Amasya Belediyesi sınırları içinde bir adli yardım bürosu ve dışında beşten fazla avukatın çalıştığı ve Asliye Mahkemesi bulunan il ve ilçelerde Baro Yönetim Kurulunca seçilecek birer avukatın gözetim ve denetimi altında «Adli Yardım Büroları» kurulur.

MADDE 19 — Adli yardımla görevlendirilecek avukat, Baro Yönetim Kurulunun her adli yıl başında yapacağı ad çekme sonuçlarına göre düzenleyeceği sıra defteri ile saptanır.

MADDE 20 — Sıra defteri bir adli dönem için geçerlidir ve aşağıdaki biçimde düzenlenir.

A) Ad çekme :

aa — Her adli yıl açılışını izleyen ilk Yönetim Kurulu toplantısında,

bb — Adli yıl açılışına değin Baro Levhasına yazılan ve büro açtığını bildiren avukatlarının tümünün ad ve sicil nolarını taşıyan pusulaların bulunduğu torbadan açık olarak yapılır. D bendi hükmü saklıdır.

B) Ad çekmede ilk çıkan ad sıra defterinin birinci sırasına ve sonra çıkan adlar da çıkış sırasına göre sıra defterine yazılır.

C) Ad çekme Yönetim Kurulunca saptanan sayıya dek sürdürülür.

D) Merkez dışındaki adli yardım büroları için ad çekme, o yerde bulunan avukat sayısınca sürer.

MADDE 21 — Kamu kesiminde kadroya bağlı olarak çalışan avukatlar ad çekmeye katılmazlar.

MADDE 22 — Sıra defteri biri adli yardım bürosuna verilmek ve diğeri Yönetim Kurulunda saklanmak üzere iki nüsha düzenlenir.

MADDE 23 — Ad çekme sonuçları Baro Yönetim kurulu tarafından bir tutanakla saptanır. Bu tutanak İlân panosunda on gün süre ile asılı bulundurulur ve ilk çıkan Baro dergisinde yayımlanır.

MADDE 24 — Sıra defterine yazılı avukatlardan o adli dönem içinde görev sırası gelmemesi nedeni ile görev alamayanlar yeni adli dönem için yapılacak ad çekmeye katılırlar.

MADDE 25 — Levhada yazılı avukatlardan herbiri adli yardım görevi almadıkça aynı avukata ikinci bir görev verilemez.

MADDE 26 — Adli yardım isteğinde bulunacak kimse adli yardım bürosuna başvurur. Baroya Adli yardım isteğine ilişkin başvururlar derhal adli yardım bürosuna intikal ettirilir.

Adli yardım isteği büroda tutulacak deftere istek sahibinin adı, istek tarih ve saati belirtilerek ve sıra no.su verilerek kaydedilir.

Mahkemelerce verilmiş adli yardım kararına dayalı avukat atanmasına ilişkin durumlarda inceleme yapılmaksızın defterdeki sıraya göre avukat görevlendirilir.

Bunun dışındaki başvurular büro tarafından incelenerek haklılığına ve yargılama veya diğer takip işlerinin gerektirdiği giderleri kısmen veya bütünü ile ödeyemeyeceğine kanaat getirildiğinde istek kabul edilerek defterdeki sıra izlenmek suretiyle görev dağıtımı yapılır.

Görev bildirimi kural olarak yazılı yapılır.

MADDE 27 — Bir hakkın düşmesi veya süre aşımına uğramasının söz konusu olduğu durumlarda sıradaki avukatın görevi yerine getirmesine engel nitelikteki hastalığı veya başka bir il ve ilçede bulunması veya adli ara verme nedeni ile görevlendirilmesine olanak bulunmadığı zamanlarda bir sonraki sırada yer alan avukat gönderilir. Ancak o avukatın sıradaki yükümlülüğü saklı tutulur ve en yakın işle görevlendirilir.

Yukarıda yazılı durumlar dışında defterdeki sıra atlanamaz ve sıra bozulamaz.

Engel halin belgelenmesi avukattan istenebilir. Böyle bir istekte bulunma hakkına sıra defterinde yazılı avukatlar da sahiptir.

MADDE 28 — Adli yardım görevi verilen avukatın sıra defterindeki sıra no.su, istek sıra no.su ve görev bildirim tarihi derhal Baro Yönetim Kuruluna bildirilir. Durum, Yönetim Kurulundaki sıra defterine de işlenir.

MADDE 29 — Kendisine adli yardım görevi verilen avukat çekilme hakkını beş gün içinde kullanmak ve durumu adli yardım bürosuna yazılı olarak bildirerek aynı süre içinde o işin tarifede belirtilen ücretini Baro kasasına yatırmakla yükümlüdür.

Bir hakkın düşmesi veya süre aşımına uğramasının söz konusu olduğu durumlarda işin bu özelliğinin Adli Yardım bürosunca bildirilmiş olması şartıyla çekilme hakkı bildirim anında kullanılmak gerekir.

MADDE 30 — Başka adli yardım bürolarını ilgilendiren işlere el konulamaz. İstek sahibine yetkili adli yardım bürosunun adı bildirilir.

MADDE 31 — Adli yardım isteğinin reddine ilişkin karar, karşı istek sahibine, yazılı bildirim tarihinden itibaren yedi gün içinde Baro Başkanına itiraz edebileceği bildirilir.

Red tarihi ve varsa red hakkında itiraz üzerine Baro Başkanınca kesin olarak verilen kararın tarih ve özeti istek defterine yazılır.

MADDE 32 — Adli yardım bürosu üç ayda bir kez Yönetim Kurulunca kendi arasından görevlendirdiği bir üyesi tarafından istek ve sıra defterleri karşılaştırılan ve sıra defterleri karşılaştırılır ve düzenlenen rapor Yönetim Kuruluna sunulur.

Merkez dışındaki adli yardım büroları ise Yönetim Kurulunca uygun görülen her zaman denetlenir. Bu bürolar üç ayda bir düzenleyecekleri raporlarını Baro Yönetim Kuruluna göndermekle yükümlüdürler.

MADDE 33 — Avukatlık Yasasının 180 nci maddesinin 3 ncü fıkrasına göre adli yardımla görevli avukat ve iş sahibince Baroya ödenmesi gereken paralar, büroyu yöneten avukat tarafından özel bir defterle izlenir ve tahsil olunur. Tahsil olunan paralar Baro Başkanlığına teslim edilir.

Baro Yönetim Kurulu büro gelirinden büroda çalıştırılan avukat ve stajyerlere ikramiye dağıtılmasına karar verebilir.

MADDE 34 — Büronun amacına uygun çalışmasını sağlamaya yeterli para, teknik ve personel ihtiyaçları Baro Başkanlığı ve Yönetim Kurulunca geciktirilmeksizin sağlanır.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

YAYIN

MADDE 35 — Yayın işleri Yönetim Kurulunca seçilen  en az  üç üyeli  «yayın kurulu» tarafından yürütülür.

Kurulun bir üyesi Yönetim Kurulu üyeleri arasından seçilebilir .

Asıl üye sayısınca yedek üye seçilir.

MADDE 36 — Yayın kurulu üyeleri, yıllık olağan Genel Kurulu izleyen ilk Yönetim Kurulu toplantısında saptanırlar.

MADDE 37 — Üyelerin görev süresi bir yıldır. Süresi dolan üye yeniden seçilebilir.

MADDE 38 — Kurul, ilk toplantısını Yönetim Kurulundan seçilen üyenin çağrısı üzerine ve seçimi izleyen on-beş gün içinde yapar.

Bu toplantıda kurul başkanlığı ve sekreterliği için seçim yapılır.

MADDE 39 — Kurul ayda en az bir kez olmak üzere Yönetim Kurulunca kendisine ayrılmış bulunan yerde toplanır. Her toplantıda bir sonraki toplantı günü saptanır.

Gerektiğinde toplantı günü ile bağlı olmaksızın, gündem belirtilerek kurul, Baro Başkanı, Yönetim Kurulu veya kurul başkanınca toplantıya çağrılabilir.

MADDE 40 — Yayın kurulu ikiden  az üye ile toplanamaz. Kararlar oy çokluğu ile alınır. Oyların eşitliği halinde görüşme yenilenir ve yeni oylamaya geçilir. Eşitliğin yine bozulmadığı durumlarda başkanın oy verdiği yan kazanmış sayılır.

MADDE 41 — Kurul Başkanının bulunmadığı zamanlarda kurula, sekreter üye her ikisininde bulunmaması halinde ise kıdemli üye başkanlık eder.

MADDE 42 — Özürsüz olarak üst üste iki toplantıya katılmayan üye görevden çekilmiş sayılır. Boşalan yer kurul başkanının çağrısı üzerine yedek üye ile doldurulur.

MADDE 43 — Kurul üyelerinin yarıdan fazlasının toplu çekilmesi halinde yerleri yedek üyelerle doldurulur ve görev bölümü yeniden yapılır.

MADDE 44 — Yayın Kurulu, Yönetim Kurulunca karara bağlanan yayın faaliyetleri yanında altı ayda  bir «Amasya  Barosu Dergisi» adı altında bir dergi yayınlar.Bu derginin çıkarılacağı süre Yönetim kurulu veya Yayın kurulu  tarafından kararlaştırılır .

MADDE 45 — Derginin sahibi Baro adına Baro Başkanı ve sorumlu müdürü de yayın kurulunda görevli Yönetim Kurulu üyesi veya kurul dışından seçilen baro üyesidir.

MADDE 46 — Baro Başkanının Başkan sıfatı ile yazdığı yazılar ile Yönetim Kurulu bildirileri dışında dergide yayınlaması için verilen yazıların yayını kurulun olumlu kararına bağlıdır.

Kurulca yayınlaması uygun görülmeyen yazıların yayınını sağlamak amacı ile Yönetim Kuruluna itiraz olunabilir. Yönetim Kurulunun verdiği karar kesindir.

MADDE 47 — Baro organları için yapılacak seçimleri etkileyici ve bu yolda baro üyelerini belirli bir telkin altında bırakacak nitelikteki yazılarla, kişiye sataşma özelliği taşıyan ve kişilerin özel hayatı  ilgili  yazılar hakkında yazı yazılan kişilerin yazılı onayı olmadan  hiçbir surette yayınlanamaz.

MADDE 48 — Yayınlaması istenilen yazılar üç suret halinde kurula verilir.

Yayınlanmayan yazılar yazarına geri verilmez. Bu yazılar kitaplıkta özel bir arşiv içinde saklanır.

MADDE 49 — Yazının yayınlanmayacağının, yazının kurula tesliminden itibaren iki ay içinde yazarına bildirilmesi zorunludur.

MADDE 50 — Dergide yayınlanan yazılar için yazarına telif ücreti ödenmez

Telif ücreti ödenmesi yönünde yazı yazan tarafından talep olursa Yönetim Kurulu kararı ile  yayından sonraki ilk hafta içinde Baro saymanınca ödenir.

MADDE 51 — Dergiye ön kapak dışında ilân alınabilir. İlân fiyatları Yönetim Kurulunca saptanır ve bir yıl için geçerlidir

MADDE 52 — Dergide yayınlanacak mahkeme kararlarının sağlanması yayın kurulunun görevidir.

MADDE 53 — Dergi, Baro üyelerine, Yönetim Kurulunca saptanacak kuruluş ve kişiler ile ilân sahiplerine ücretsiz gönderilir.

Yönetim Kurulu kitap mübadelesi esaslarını gözeterek uygun göreceği yerlere ücretsiz gönderilmesine karar verebilir.

MADDE 54 — Yıl içinde yitirilen avukatların yaşam hikayeleri fotoğrafları ile birlikte ilk çıkacak dergide haber olarak yayınlanır.

MADDE 55 — Derginin hazırlığı için gerekli araç, gerek, kırtasiye v.b. ihtiyaçları ile yeterli personel Yönetim Kurulunca sağlanır

Derginin kağıt kalitesi ,sayısı ve maliyeti ve basımevi hakkında yayın kurulunun da görüşünü alarak Yönetim Kurulu karar verir.

MADDE 56 — Yayın Kurulu, Genel Kurul toplantısından bir ay önce çalışma raporunu Yönetim Kuruluna verir.

BEŞİNCİ BÖLÜM

KİTAPLIK

MADDE 57 — Baro kitaplığı, inceleme ve araştırmalarda yararlanılmak üzere meslek ve bilim kitaplığı olarak kurulmuştur.

Kitaplar satın alma, bağış ve mübadele yoluyla sağlanır.

MADDE 58 — Kitaplık, Baro Genel Sekreteri tarafından  Yönetim Kurulunun  gözetim ve denetimi altında yönetilir.

MADDE 59 — Kitaplıktan Baro üyeleri, Av. Stajyerleri ve Baro görevlileri yararlanır.

MADDE 60 — Kitaplığa giren tüm yapıtlar bir demirbaş defterine yazılır.Numaralandırılır.

MADDE 61 — Kitaplığın yazar adlarına, kitap adlarına ve konularına göre katalogları yapılır ve bu kataloglar özel kartoteks dolabında korunur.

MADDE 62 — Kitaplıktaki belgeler, mikrofilmler, fotokopiler, plaklar, bantlar ve yazmalar ayrı yerlerde saklanır; kataloglarda bunların da fişleri bulunur.

MADDE 63 — Yazmalar, Baro Yönetim Kurulunca «örneği güç sağlanan» nitelikte olduğu saptanan yapıtlar ,kitaplıktan dışarı çıkartılamaz.Bunların kullanımı ancak Baro içinde ve çalışma odasında mümkündür.

Birinci fıkrada sayılanlar dışında olmak koşulu ile kitaplar aşağıdaki kurala uyularak dışarı çıkartılabilir:

 Baro üyeleri, Av. Stajyerleri ve baro görevlilerine kimliğini saptayan ve emanet defterine atılacak   imza karşılığında ve depozito ücreti ödeyerek  on-beş gün süre ile kütüphaneci tarafından kitap verilebilir.

MADDE 64 — Okuyucu ve araştırıcı kitapları çizmek, kesmek ve yırtmak gibi zararlı hareketlerden kaçınarak özenle kullanmak zorundadır.

Yitirilen, hasara uğratılan veya süresi dolduğu ve bu konuda uyarıldığı halde geri getirilmeyen kitapların rayiç bedelleri, kütüphanecinin uyarısı üzerine kitaplığı gözetim ve denetimle yükümlü olan Genel Sekreter tarafından derhal ödettirilir.

Ödememekte direnme durumunda Yönetim Kuruluna bilgi verilir ve ödeme yapılmadığı taktirde bir daha kendisine  baro dışında kullanmak üzere kitap emanet edilmez. Kütüphaneden yararlanması ancak Baro'nun fiziki sınırları  içinde mümkündür

MADDE 65 — Kitaplığın iki  yılda bir sayım ve dökümü yapılır.

Genel Sekreterin  değişmesi durumunda yapılacak sayım ve döküm işlemi bu hükmün dışındadır.Görev devredilirken bir listeleme yapılır ve imza altına alınır .

MADDE 66 — Kitapların seçimine, satın alınmasına, ciltletilmesine, Türkiye'de ve yabancı ülkelerde çıkan sürekli hukuk yayınlarına abone olunmasına Baro Başkanı ve görevli Yönetim Kurulu üyesi birlikte karar verir.

Aynı kitaptan ikiden çok alınması Yönetim Kurulunun kararına bağlıdır.

ALTINCI BÖLÜM

BÜTÇE VE MUHASEBE

MADDE 67 — Amasya  Barosunun alacak, borç ve varlık durumlarının saptanması ve bunlarla ilgili hesap işlemleri aşağıdaki maddelerde gösterilen ilkeler çerçevesinde muhasebe yöntem ve kurallarına göre yürütülür.

MADDE 68 — Baronun bütçe dönemi 1 Kasımda başlar ve 31 Ekimde sona erer.

MADDE 69 — Yönetim Kurulu sayman üyesi saymanlık servisinin başı olarak saymanlık fişlerini, mizan cetvellerini, defterleri ve diğer gerekli kağıtları imzalayarak saymanlık servisinin yaptığı işlemlerin uygunluğunu onaylar.

MADDE 70 — Bütçenin uygulaması, yürürlükte olan «Bütçe Yönetmeliğine göre yapılır.

Bütçe Yönetmeliğinde özellikle giriş keseneği, aylık kesenekler, stajyer kayıt ücretleri, ölüm yardımları kesenekleri, keseneklerin ödeme süreleri, kayıtları silinen avukatların kesenek tahakkuklarının biçimi, hüviyet cüzdanı bedelleri, harcama yetkileri ve yetkilileri belirtilir.

MADDE 71 — Saymanlık işleri, sayman ve bu konuda görevlendirilecek yönetim Kurulu üyesi ve baro kalemi görevlileri eliyle yürütülür.

Sayman, servisin çalışma düzeninden sorumlu olup, kayıtları tutmak, ödemeleri yapmak ve tahsildarları kontrol etmekle görevlidir.

MADDE 72 — Baro bütçesi aşağıda gösterilen kısımlardan oluşur:

1 — Yıllık bütçe gerekçesi

2 — Yıllık bütçe yönetmeliği

3 — Gelirler cetveli

4 — Giderler cetveli

5 — Kadro cetveli

MADDE 73 — Baro bütçesinin gelirler cetvelinin bölüm ve maddeleri aşağıda gösterilmiştir:

I) Gelirler :

1 — Giriş kesenekleri :

a. Stajyer kayıt ücreti

b. Avukat kayıt ücreti

2 — Yıllık kesenek

3 — Kimlik belgesi ve sicil cüzdanı ücretleri (Kimlik belgesi için baro 30 TL para alıyor. Bu paranın 25 TL si birliğe gönderiliyor. Kalan 5 Tl si Bize gelir olarak kalıyor)

Baro pulunu barolar birliğinin sattığı rakamdan değil YK kararı ile daha yüksek bir rakamla satabiliriz. Bunu da baroya gelir kaydederiz. Genel kurul bu yetkiyi Yönetim Kuruluna verebilir.

II) Yayın Gelirleri :

1 — Dergi Abone ücretleri

2 — Başkaca yayın gelirleri

III) Çeşitli gelirler

1 — Bağış ve yardımlar

2- Fotokopi geliri

2 — Faizler

3 — Para cezaları

4 — Başkaca gelirler

V ) Amasya Barosu İktisadi İşletmesinden doğan gelirler

Amasya Barosu İktisadi İşletmesi'nin yıllık vergilerinin ödenmesinden         sonraki net karı Amasya Barosu Genel Bütçesine devredilir.

VI ) Geçen yıllar gelirleri

Geçen yıllardan devren gelen gelirler

MADDE 74 — Baro bütçesinin giderler cetvelinin bölüm ve maddeleri aşağıda gösterilmiştir.

I) Yönetim Giderleri :

1 — Genel Kurul giderleri

2 — Yolluklar

3 — Temsil giderleri

4 — Başkaca yönetim giderleri

II) Personel giderleri :

1 — Büro görevlileri ve hizmetliler ücretleri

2 — S.S.K. Primleri (İşveren hissesi)

3 — Personel yollukları (Şehir içi vasıta ücretleri dahil)

4— Fazla çalışma ücretleri

5 — Kıdem tazminatı (ödentisi),

6 — Yasalar, Toplu Sözleşme ve Genel Kurul    kararından doğacak başkaca                      giderler.

III) Büro Giderleri :

1 — Kırtasiye ve basılı kağıt giderleri

2 — P.T.T. giderleri

3 — Gazete, dergi ve duyuru giderleri

4 — Bakım, onarım ve taşıma giderleri

5 — Döşeme ve büro araçlarının ve baronun  onarım giderleri

6-Kiralar (Baronun ileriki yıllarda kiracı olması hali  meydana gelirse Konferans için  vs.. )

7 — Tutanak kağıdı giderleri

8 — Başkaca büro giderleri

IV) Yayın giderleri

1 — Dergi giderleri

2 — Avukatlar listesi, ajanda  ve ablüm giderleri

V) Sosyal yardımlar :

1 — Baro personeline yapılabilecek yardımlar

2 — Gerekli sosyal yardımlar

VI) Yatırım Giderleri :

1 — Yazı, hesap,temizlik  fotokopi v.b. makinaları, alımı

2 — Mobilya ve döşemelik eşya alımı

3 — Cübbe alımı

4 — Kitap,kanun  ve dergi alımı

5 — Başkaca yatırım giderleri

VII) Mesleki Faaliyet ve Etkinlik Giderleri

VIII) Vergi, resim ve kesenekler

VIIII) Adli yardım bürosu giderleri :

1 — Çeşitli harcamalar

IX) Karşılıklar :

1 — Artı gelirler farkı olup, ilerde yapılması düşünülen giderler karşılığı.

MADDE 75 — Yönetim Kurulu, Genel Kurula sunulacak bütçeyi hazırlarken bütçe tasarısının gelirler ve giderler cetvelinin bölüm ve maddelerinde değişiklik yapabilir.

MADDE 76 — Bütçenin gelir ve gider cetvellerinde oranlama ve ödenekler önceki yılın eylemli tahsilat ve ödeme tutarları üzerinden egzersiz usulü ile yapılır.

MADDE 77 — Gelirler, tahsilat alıntısı veya banka dekontu karşılığında toplanır ve giderler yasal belgelere dayanır.

MADDE 78 — Giderler bütçesinin bir bölümünün maddelerindeki ödenek yetmediği takdirde, aynı bölümün diğer bir maddesinden o maddeye aktarma yapmaya Yönetim Kurulu yetkilidir.

Olağanüstü koşullar ve zorunluk bulunan hallerde bölümden bölüme aktarma Yönetim Kurulunun kararı ile yapılır. Bu hususta bir sonraki Genel Kurul toplantısında izahat verilir.

MADDE 79 — Baro muhasebesi Yönetim Kurulunca kabul edilen hesap planında belirtilen ana ve tali hesaplar planına göre muhasebeci işler.

MADDE 80 — Baro muhasebesi işlemleri için aşağıda gösterilen defterler tutulur.

1 — Defteri Kebirli yevmiye defteri yada yevmiye defteri ve defteri kebir.

2 — Yardım defteri

3 — Envanter defteri

4 — Amortisman defteri

5 — Üye kesenek defteri yahut kartoteksi

6-  Amasya Barosu İktisadi İşletme Defteri

YEDİNCİ BÖLÜM

BÜRO

MADDE 81 — Her avukat Baro Levhasına yazılmasını izleyen üç ay içinde bir büro kurmak ve baroya bildirmek zorundadır.

Büro, bölge sınırları içinde ayrı bir yapıda olabileceği gibi, avukatın konutunda da olabilir. Konutta büro kurulabilmesi için uygun ve bağımsız bir oda ayrılması gerekir.

MADDE 82 — Büro, mesleğin onuruna, ağırbaşlılığına ve bağımsız olarak yapılmasına uygun yerlerde seçilmelidir.

MADDE 83 — Büro, mesleğin onur, vekar ve bilgiyle yapılabilmesini sağlayacak nitelikte olmalıdır. Bunun için, yalnızca mesleğin gereklerini karşılayacak biçimde düzende olmalıdır.

MADDE 84 — Dosyasız iş ve dava kovuşturulması yasaktır. Büroda bu dosyaların saklanağı bir dolap bulundurulacağı gibi; iş sahiplerince verilen değerleri kağıtların saklanabileceği kilitli bir bölme veya kasa da bulundurulmalıdır.

MADDE 85 — Avukat büroları meslekle ilgili işler ve meslek hizmetleri dışında amaçlara tahsis edilemez. Avukatlar büro işlerinde yanlızca sekreter, daktilo ve odacı ile avukat veya avukat stajyerleri çalıştırabilirler. İş takipçisi, komisyoncu, iş adamı gibi kişilerin her ne adla olursa olsun büroda birlikte çalıştırılması veya büronun başka meslek sahipleri ile paylaşılması yasaktır.

Barodan çıkartılmış veya baroya kabul edilmemiş olanlarla işbirliği veya ortaklık yapılması kesinlikle yasaktır.

MADDE 86 — Avukat, bürosunun bulunduğu yapının dışında ve içinde ve yapının uygun bir yerinde ve büronun kapısına reklam özelliği göstermeyen boyutlarda, renk ve biçimde tabela asabilir.

Tabelada «Avukat» ünvanı ile avukatın adı ve soyadının bulunması zorunludur. Bunun dışında varsa akademik ünvanı olarak «Dr.» ibaresi bulunabilir. Başkaca ünvanlar, deyimler ve reklam niteliğinde sayılabilecek araç ve gereçlerden oluşan tabela kullanılamaz.

SEKİZİNCİ BÖLÜM

BARO KALEMİ

MADDE -87 - Amasya Barosu Kaleminde ve Amasya Barosu İktisadi İşletmesinde , çalıştırılmak  üzere personel alımı  gerekli olan personelin sayısına karar verme  ve  işten çıkarma gibi durumlarda karar verme yetkisi Yönetim Kuruluna aittir.

MADDE 88-Baro Yönetim Kurulu bu hakları kullanırken oy çokluğu ile karar verir.

MADDE -89 -Baro Kaleminin çalışması ,personelin görev  dağılımı ,denetlenmesi   ve uygulayıcısı Baro Genel Sekreteridir. İhtiyaç halinde Yönetim Kurulundan destek alır.

MADDE -90 -Baro kaleminde çalışanların ücretleri  Yönetim Kurulu  tarafından 01/03/2013 tarih 2013/43 sayılı karar ile belirlenmiştir.

DOKUZUNCU BÖLÜM

BARO ARAÇLARI

MADDE -91- Amasya Barosuna ait olan araçlar Baronun işlerinde kullanılır. Baro üyelerinin evlilik , sağlık sebepleri ve yakınlarının ölümü halinde   üyelerin baro araçlarının kullanımını talep etmeleri durumunda Baro Başkanının onayı alınmak sureti ile kullanılabilir. Bu haller dışında  baroya ait araçlar kullanılamaz . 

MADDE -92-Baroya ait  araçlara kullanımı sırasında ,  trafik cezaları kesilmesi halinde bu cezaları aracı kullanan kimse öder.

MADDE -93-Araçların bakım onarım ve gözetiminden araçları kullanan baro görevlileri sorumludur. Bu bakım onarım ve gözetim sırasındaki masrafları baro tarafından karşılanır.

HİZMET ALIMI

MADDE -94 - Amasya Barosu için Hizmet alımı yapılması gerektiğinde buna Baro Yönetim Kurulu karar verir.  

ONUNCU BÖLÜM

ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER

MADDE 95 — Avukatlık mesleğine kabul edilenlerin and içmeleri için gerekli yazışmalar tamamlandıktan sonra yemin etmek isteyen avukat adaylarının  başvurusu üzerine başvurunun yapıldığı hafta içinde Yönetim Kurulunca bir tören düzenlenir.

And içecekler toplu olarak Yönetim Kurulu önüne alınırlar. Baro başkanı adaylara ayrı ayrı yasal andı içirir. Andiçenlere Baro başkanı resmi kılıklarını giydirir ve ruhsatnamelerini verir.

Tören, Baro başkanının mesleğin önemini belirten konuşması ile sona erer.

Adayların yakınları töreni izleyebilir.

MADDE 96 — Avukatlık Yasasının 19 ncu maddesinde yazılı amaçla yapılan araştırma ve incelemelerin raporda ayrıntılarıyla belirtilmesi zorunludur.

Olumsuz nitelikte olan raporlar somut nedenlere ve olaylara dayanmalıdır.

Bu koşullara uymayan raporlar geçersizdir. Yönetim Kurulunca yeni bir soruşturma yapılır.

MADDE 97 — Avukatlık Yasasının 25 nci maddesi uyarınca, stajın altı ay uzatılmasına ilişkin olarak verilen Yönetim Kurulu kararlarının ayrıntılı ve dayanaklarını gösterir gerekçesi ile birlikte adaya tebliği zorunludur.

MADDE -98— Yönetim Kurulu üyeleri olağan veya olağanüstü toplantılara katılmakla yükümlüdür. Katılmayacak olanların özürlerini yazılı olarak ve toplantıdan önce bildirmeleri zorunludur. Yönetim Kurulu özürün haklılığına kanaat getirmezse kabul edilmemesine karar verir ve bu kararı tutanağa geçirir. Yazılı özür bildirmeyenlerle, özürü yönetim kurulunca kabul edilmeyenler özürsüz olarak toplantıya katılmamış sayılırlar.

MADDE-99 — Bu yönetmelik hükümlerinin uygulanmasını  Amasya Barosu Başkanı ve Yönetim Kurulu yürütür.

MADDE- 100 — Bu yönetmelik, Amasya Barosu Genel Kurulunca onaylandıktan sonraki gün yürürlüğe girer. ……./……/2014 
 

 

AMASYA BAROSU

 STAJ EĞİTİM KOMİSYONU ÇALIŞMA YÖNERGESİ

 

AMAÇ VE KAPSAM

Madde 1: Bu iç yönetmelik 1136 sayılı Avukatlık Kanununun 23. ve TBB Avukatlık Staj Yönetmeliğinin 24. maddesi gereğince oluşturulan ‘’Staj kurulunun ‘’ çalışmalarının katılımcı amaca uygun ve en verimli biçimde yapılmasını sağlamak için hazırlanmıştır.

 Yönetmelik yapılacak ilk genel kurulun onayına sunulacaktır.

Madde 2: İç yönetmelik ile; Amasya Barosunda staj yapan avukat stajyerlerinin bir yılık stajları süresince alacakları eğitimin stajyerlere eşit bir şekilde dağılım, staj grupları arasında olası uygulama ve anlayış farkın giderilmesi, kurulca alınacak kararlarda uyulacak temel ilkelerin ve yönetim ilkelerinin saptanması amaçlanmaktadır.

STAJ

Madde 3: Avukatlık stajı, Avukatlık Kanunu ve T.B.B. Staj Yönetmeliği hükümlerine uygun olarak başvuruda bulunan ve stajyer listesinde kaydı kesinleşen adayın Amasya Barosu Staj kayıt defterine kayıt tarihi itibariyle başlar.

Stajyer Avukat, mahkemelerde ve Adalet daireleri ile Avukat yanındaki staj süresince Avukatlık Kanunu ve T.B.B. Staj Yönetmeliği ile bu iç yönetmelik hükümlerine uymak zorundadır.

Madde 4: Stajyerler:

a)      16 ve 17. Maddede belirtilen derslere katılımının dışında Baro Staj Kurulunca veya Baro tarafından düzenlenecek mesleki seminer, panel ve konferansların organizasyonunda görev almak ve tüm faaliyetlere,

b)      Baro Yönetim Kurulu, Çalışma Komisyonları ya da Eğitim Kurulu tarafından yapılacak araştırma, anket vs. çalışmalarına,

c)      Adli Müzaheret Bürosu ve Yönetim Kurulunca görevlendirildiğinde Baronun diğer Komisyon çalışmalarına, katılmakla yükümlüdür. 

d)      Ayrıca staj eğitim kurulu tarafından öngörülecek diğer eğitim seminer ve programlara da stajyer katılmakla yükümlüdür.

STAJ KURULU

Madde 5:Staj Kurulu, Baro Yönetim Kurulunun görevlendirileceği bir üyesi ile Yönetim Kurulu dışından seçeceği, Avukatlık Kanununun 14 ve 90. Maddelerinde yer alan engellerden herhangi biri ile engeli olmayan üç  Avukattan oluşur.Avukat sayısının duruma göre arttırılması  ise yönetim kurulunun vereceği karar ile olur.  Staj Kurulu üyelerinden baro yönetim kurulu üyesinin görev süresi iki, yönetim kurulu dışından seçilen üyelerin görev süresi ise üç yıldır. Görev süresi biten avukat yeniden görev alabilir.

 

Staj Kurulu; Staj Eğitim Merkezinin çalışmalarından Baro Yönetim Kuruluna karşı sorumludur.

Madde 6: Staj kurulu ilk toplantı da kurula başkanlık edecek başkan, başkan yardımcısı ve yazmanı seçer. Kurula başkanın yokluğunda başkan yardımcısı, onun da yokluğunda stajdan sorumlu yönetim kurulu üyesi başkanlık eder.

Kurul yeni dönem eğitim programını oluşturuncaya dek her hafta belli gün ve saatte toplanır. Bu aşamadan sonra toplantı günleri bir önceki günkü toplantı da belirlenir. Önemli bir nedenin  çıkması halinde başkan belirleyeceği günde kurulu toplantıya çağırabilir. Kurul adli ara verme dışında ayda en az 2 defa toplanmak zorundadır. Kurulun uygun gördüğü toplantılara stajyer avukat  grup sözcülerini de çağırma hakkı vardır.  Toplantı gün ve saati kurul yazmanı tarafından her türlü iletişim aracı kullanılarak  üyelere duyurulur.

Kurul toplantılarına katılmak ve kurulca verilen görevleri yapmak zorunludur. Kurulca kabul edilebilecek bir özre dayanmaksızın bir eğitim yıl içerisinde peş peşe olmak koşulu aranmaksızın üç staj kurulu toplantısına katılmayan veya eğitim programında yer alan grup çalışmalarından peş peşe koşulu aranmaksızın üç adedine yahut staj görüşmelerinden görevli olduklarına üç kez katılmayan, kurulca verilecek görevleri ve kararları yerine getirmeyen kurul üyesinin ,üyeliğinin sona erdirilmesi için yönetim kuruluna talepte bulunulur.

Staj Kurulunun görevleri;

a)     Çalışma takvimini ve çalışma programını düzenlemek, uygulamasını denetlemek,

b)      Stajyer avukatların yönetmeliğin amaç maddesinde belirlen eğitim programına, meslek kurallarına uygun staj yapıp yapmadığını denetlemek,

c)      Kurulun ve stajyerlerin  amacına uygun çalışmasını sağlamak üzere her türlü etkinliği gerçekleştirmek, yazılı, görsel araçlarla bilgi ve kaynak biriktirmek, yayın yapmak,

d)     Avukatlık stajının daha nitelikli ve verimli geçmesi için bir avukatın yanında bulundurabileceği stajyer sayısını kısıtlamak dahil gerekli her türlü önlemi almak,

e)     Stajyer için bir dosya açmak, staj listesine yazılma aşamasına kadar sunulan ve oluşturulan belgeler ile staj eğitimi aşamasında stajyerin devam ve eğitimine yönelik her türlü bilgi ve belgeyi bu dosyada saklamak ve staj eğitiminin tamamlanması ile birlikte hazırlanacak rapor ile birlikte Baro Yönetim Kuruluna sunmak,

f)       Staj kredisinden yararlanmak üzere başvuran ve yararlanan stajyerlerin durumunu TBB Staj Kredi Yönetmeliği çerçevesinde incelemek, kredinin kesilmesini gerektiren nedenler varsa Yönetim Kuruluna bildirmek,

g)      Altı ayda bir Kurula  ilişkin faaliyet raporu düzenleyerek Yönetim Kuruluna Sunmak,

h)     Stajyerin talep ve yakınmalarını değerlendirerek çözüm üretmek,

i)       Staj Bitim Belgesi ya da stajın uzatılması konularında Yönetim Kuruluna rapor sunmak, bilgi vermek.

j)       Staj Eğitimi için gerekli olan veya olması muhtemel   bütçeyi  hazırlamak, Yönetim Kuruluna sunmak,

k)     Eğitimi yapılacak hukuk dallarını, eğitim verecek avukatları ve eğitmenleri belirlemek, atamak, görevden almak.

l)       Staj  Kurulu gerekli görürse alt kurullar oluşturulmasına karar verebilir.Alt Kurullar ile ilgili tüm kararları  Staj Eğitim Kurulu karara bağlar . 

 

 

 

 

 

 

 

 

Madde 7 : Kurul olağan olarak ayda iki kez, gerektiğinde olağanüstü toplanırToplantı yeter sayısı üye sayısının yarıdan bir fazlasıdır.

Kararlar, toplantıya katılanların oy çokluğu ile alınır.

Toplantı başkanı oyunu en son kullanır ve oyların eşitliği halinde konu yeniden görüşülüp yeniden oya sunulur. Yine eşitlik varsa başkanın oyu iki oy sayılır.

Toplantıda alına kararlar yazman tarafından karar defterine yazılır ve toplantıya katılan tüm üyeler tarafından imza alınır. Aykırı oy kullanan üyeler istedikleri takdirde aykırılık kaydını kararın sonuna yazdırabilir.

Kurul eğitim faaliyetlerinin aksamaması için her türlü önlemi almakla yükümlüdür. Bu amaçla tüm hazırlıkları yapar. Seminerler ve grupca yapılacak çalışmalara katılamayacak avukattan yerine görev yapacak avukatı başkan veya görevlendireceği üye belirler. Ayrıca önceki avukatın görev süresinin sona ermesi veya ayrılması halinde kurul ilk oturumunda kendi içinden yeni bir avukat belirler. Bu avukat yönetimce yeni bir görevlendirme yapılana kadar görevini sürdürür.

STAJ EĞİTİM ÇALIŞMALARI

Eğitim Çalışmaları, seminerler, grup çalışması, grup pratiği, bireysel çalışma, mahkeme ve adalet dairesinde çalışma, büroda çalışma, sosyal ve kültürel etkinliklere katılmak gibi aşamaları içerir. Bu çalışmaların nasıl yapılacağın kurul eğitim programının yapılması aşamasında belirler.

Seminerler,

Gruptaki tüm stajyerlerin katılması ile yapılan çalışmadır. Önceden belirtilen  gün ve saatte yapılır. Kurulca uygun görülen konu bir veya birkaç konuşmacı tarafından bir plan dahilinde stajyerlere sunulur. Çalışma sırasına seminere katılan stajyerler katılım listesine imza atarlar. Seminerlere konuşmacı tarafından yön verilir.

 Gerek seminerler ve gerekse grup çalışmalarında stajyerlerce imzalanan katılım listeleri doğruluğu staj eğitimi veren avukat veya eğitmence saptanarak altı imzalanır. Ve saklanmak üzere Baro Yönetim Sekreterliğine teslim edilir. Stajyerin devam süresi bu katılım listeleri vasıtasıyla denetlenir

Madde 9:Eğitim programlarının hazırlanması ve etkin bir eğitim verilmesi için Staj kuruluna Amasya Barosuna kayıtlı avukat, yönetim kurulu üyesi veya stajer avukat tarafından öneriler hazırlanabilir. Önerilen konuda eğitim verilmesi için karar verme yetkisi Staj  eğitim Kurulunun onayı ile mümkündür. Onay verilmemesi halinde teklifte bulunan kimse Yönetim Kuruluna itirazda  bulunabilir. Kesin kararı verme yetkisi Amasya Yönetim Kuruluna aittir. 

 Kurul üyesi, görevlendirildiği bölümün eğitim programına titizlikle uyar ve geçerli bir özrü nedeniyle görevlendirildiği gün ve saatte eğitim veremeyeceğini en az bir iş günü önce Staj Kuruluna ve baro vasıtası ile stajyer avukatlara   bildirir.

 

 

 

 

Eğitim veren kurul üyesi,veya eğitmen avukat , eğitimle ilgili yazılı metin ve kaynak ile diğer belge ve bilgileri stajyerlere dağıtılmasını temin etmek amacıyla eğitim tarihinden en az bir hafta önce staj kuruluna tevdi eder.

Stajer Temsilci :

 Madde 10:Kurul ile stajerler arasındaki iletişimi sağlamak için tüm stajerler arasından bir temsilci seçilir.  Görev yapacak stajyer temsilcisi, her eğitim döneminden önce, Staj Kurulunca belirlenecek bir toplantıda stajyerler tarafından bir asıl ve iki yedek olmak üzere seçilir. Görev staj bitim belgesinin alınması ile sona erer. Stajyer temsilciliğinin görevinin eğitim dönemi içinde sona ermesi halinde dönem sonuna kadar yedek temsilci görev alır.

Madde 11:Kurulda görev alan stajyer temsilcileri, kurulun tüm toplantılarına katılmak, stajyerler arasındaki ilişki ve dayanışmayı sağlamak, Staj eğitim Merkezinin ve Baronun etkinliklerine katılmak ve diğer stajyerlerin katılmasını sağlamak, stajyerlerin sorunları ile ilgili çözüm önerilerini yürütme kuruluna iletmekle görevlidir.

STAJ EĞİTİM ESASLARI VE ŞEKLİ

Madde 12:Staj eğitiminin amacı stajyerin özgü, bağımsız, meslek ilkelerine bağlı, uygulamada karşılaştığı sorunları hukuk devleti ilkelerine ve hukukun üstünlüğü kurallarına uygun olarak çözümleyebilecek, adil ve etkin bir yargılamaya ulaşmak amacıyla yargının kurucu bir öğesi olarak görev yapan avukatlar yetiştirmek için staj eğitim çalışmaları yapmaktır.

Madde 13:T.B.B. Staj Yönetmeliğinin 23.ve bu iç yönetmeliğin 16 ve 17.maddelerinde belirtilen dallarda verilecek eğitimin uygulamaya yönelik olmasına, stajyerlerin dava dosyası hazırlama ve duruşmalarda dikkat edilmesi gereken konuların işlenmesine özen gösterir.

Madde 14: Eğitim dönemi her yıl 1 Kasım günü başlar ve 31 Haziran günü sona erer. Staj kurulu gereksinim ve olanaklara göre eğitim yılını dönemlere ayırabilir. Eğitim döneminin başlangıç sona eriş ve ara tatil süreleri staj kurulu tarafından belirlenir.

Madde 15: Her aday, staj süresi içinde staj dönemi öncesi duyurulan sayıda zorunlu ve seçimlik ders almak zorundadır. Staj eğitimi Avukatlık Kanununda belirtilen haller dışında kesintisiz yapılır. Staj dönemi içinde bir başka Barodan nakil yolu ile Amasya Barosuna kaydolunan stajyerlere uygulanacak kurallar staj kurulunca belirlenir. Nakil olduğu Baroda katıldığı Staj Eğitim programı dikkate alınarak alınması gereken eğitim  belirlenir.

Madde 16: Bir yıl süreyle avukat stajyerlerine uygulanacak eğitim programı 3 ana bölümden oluşur.

Birinci bölüm; Avukatlık Hukuku ve meslek Kuraları,

İkinci Bölüm; Adli ve Yönetsel Yargılama Hukuku kuralları,

Üçüncü Bölüm; Genel Hukuk kuralarının somut olaylarla uygulanışıdır.

Ayrıca sosyal ve kültürel etkinlikler, tetkik ve inceleme amaçlı ziyaretler, Baroca yapılan etkinlikler de programın bütünü içinde dikkate alınıp, uygulanır.

 

 

Bir eğitim döneminde  en az  120 saatlik staj eğitimi verilir.  Avukatlık Hukuku, meslek ilke ve kuralları ilgili ders programına katılım zorunlu olup bir eğitim döneminde en az 60 saattir.

Belirtilen diğer katılımı zorunlu derslerin programı staj dönemi başlamadan önce staj Kurulu tarafından tespit edilerek stajyerlere duyurulur.

Madde 17: Staj Kurulu 16.maddede belirtilen bölümlerin dışında seçimlik dersleri de eğitime dahil edebilir.

Staj Kurulu, gerek gördüğünde Avukatlık Hukuku ve Meslek Kuralları ile ilgili dersler dışında staj    eğitim programına dahil dersleri çıkarabileceği gibi yeni bölümleri programa dahil edebilir.

Madde 18: Her stajyer, seçeceği bölümle ilgili kurul  üyesi gözetiminde bir tez hazırlayarak staj bitiminden bir ay önce Staj kuruluna tevdi edilecektir.

Madde 19: Staj Kurulu, Yönetmelikte belirlenen yükümlülüklerini başarı ile yerine getiren adaya bir katılım belgesi verir. Bu belge Baro Yönetim Kurulunca verilecek Staj Bitim belgesine dayanak oluşturur. Baro Yönetim Kurulu stajyerin staj katılım belgesini almadan staj bitim belgesi vermemeye özen gösterir.

Madde 20: Amasya Barosu levhasına kayıtlı avukatlar diledikleri takdirde staj eğitim programına katılabilirler. Bu konudaki her türlü  taktir yetkisi Staj kuruluna aittir.

STAJIN SONA ERMESİ

Madde 21: Baro yönetim kuruluna, altı aylık adliye stajı ile avukat neznindeki ikinci altı aylık stajını başarı ile tamamlamış ve staj eğitimine katılım belgesi almaya hak kazanmış stajyerler için staj bitim belgesi verilmesi Staj Kurulu tarafından önerilir.

Madde 22: Staj Kurulu, gerek adliye gerekse yanında staj yaptığı avukat tarafından verilen raporlarında ve gerekse staj katılım belgesinde yetersiz veya devamsız olduğu belirtilen stajyerin staj süresinin en çok altı aya kadar uzatılma önerisini Baro Yönetim Kuruluna iletir.

Değerlendirme:

Stajyer hakkında değerlendirme görüşmelerin yoğunluğuna göre görüşmenin bitip stajyerin ayrılmasından hemen sonra veya görüşmelerin tamamlanmasından sonra aynı gün yapılır.

Stajyerin bir yılık staj eğitim çalışmalarına katılım, yaptığı çalışmalar, hukuk kuraların ve meslek ilkelerini somut olaylara uygulaması, Meslek Kuralarının 4, 20, 25 ve diğer maddelerindeki koşulara uyup uymadığı ayrı ayrı değerlendirilir.

Stajyerin yaralı bir staj dönemi geçirdiğine kanaat getirilmesi halinde avukatın yazılı veya sözlü olumsuz bir görüşü de yoksa, “Staj Bitim Belgesi verilebilir” yolunda görüş içeren tutanak düzenlenir ve görüşmeye katılan üyelerce birlikte imzalanır.

 

 

 

 

 

Stajyerin staj süresindeki davranışları, eğitime katılma durumu, görev ve sorumluk anlayışı gibi konularında Alt Kurulda olumsuz görüş belirmesi halinde bu durum Kurulun ilk toplantısında görüşülmek üzere görüşme tutanağına işlenir ve tutanak görüşmeye katılan üyelerce imzalanır.

Staj Sonrası Kurul Raporu

Stajyerle yapılan görüşme sonrası tutulan tutanağın stajerlerin staj eğitimini arzulanan biçimde tamamladığı yolunda görüş içermesi halinde  dosya, Yönetime sunulur.

Görüşme tutanağının stajyer hakkında olumsuz görüş içermesi halinde konu Kurulca yapılacak ilk toplantıda değerlendirilir. Stajın uzatılması yolunda karar verilmesi halinde uzatma süresini de öneren Kurul görüşünü içeren staj raporu Yönetime sunulur.

Kurul, uzatma süresini belirlerken stajyerin devam etmediği çalışmaları göz önüne alır. Bir yılık staj döneminde staj komisyonunca kabul edilmiş özre dayalı olmayan iki seminer çalışmasına katılmayan stajyer avukat, üçüncü kez seminere katılmaması halinde iki toplantının dışındaki katılmadığı her toplu çalışma için 4 hafta, üç grup çalışmasına katılmayan stajyer avukatın bunu aşan her devamsızlığı için katılmadığı haftalar da dahil edilerek her grup çalışması için bir hafta olmak üzere stajın uzatılması önerisinde bulunulur.

 Yönetmeliğin 22. Maddesinin son fıkrasında yer alan durumun kurulca da benimsenmesi halinde stajyerin stajının bir aydan az olmamak üzere uzatılması önerilir.

Stajın Uzatılması Halinde Stajın Yapılışı

Yönetimce stajın uzatılmasına karar verilmesi halinde, stajyer avukat eğitim çalışmalarına aynen devam eder. Uzatım süresinin bitiminde, gözetmence verilen ek rapor ile birlikte yeniden görüşmeye alınır. Bu aşamadan sonraki işlemler için Yönetmeliğin 21, 22 ve 23. Maddeleri aynen uygulanır.

Başka Baro Stajyerlerinin Katılımı

Madde 23: Stajını başka bir baroya kayıtlı olarak yapan ancak Baromuzun staj eğitim programına katılmak isteyen stajyerler stajı düzenleyen genel hükümlerin uygun olmasının yanı sıra Barosunca yazı ile bildirmek şartı ile staj eğitimine katılabilir.

Bu şekilde katılan stajyerlere de eğitime ilişkin aynı kurallar uygulanır. Staj eğitime katılma belgesinin bir örneği Barosuna gönderilir.

Yönergeler ve Benzeri Düzenlemeler

Madde 24 : Staj işlerini düzenlemek ve denetlemek üzere, bu iç yönetmeliğin uygulanmasını kolaylaştırmak ve uygulamanın etkinleştirilmesini sağlamak amacıyla Kurulca hazırlanan yönergeler ve benzeri  düzenlemeler Yönetim Kurulu Kararı ile yürürlüğe girer ve Baronun toplanacak ilk kurulunda onaya sunulur.

 

 

 

 

Yürürlük

Madde 25: Yirmi beş maddeden oluşan bu İç Yönetmelik yapılacak ilk genel kurulun onayına sunulmak üzere staj eğitiminin aksamaması için Yönetim Kurulumuzca hazırlanarak yürürlüğe konulmuştur.

Bu yönetmelik ile ilgili uygulamaya ilişkin herhangi bir   ihtilaf  olması halinde 1136 sayılı Avukatlık Kanunu ve TBB Staj Yönetmeliği  hükümleri geçerlidir.  

24.04.2024
AV. BAHADIR TEKEŞ
BARO BAŞKANI

BARO LEVHASI


© Web sitesi hizmeti Türkiye Barolar Birliği tarafından verilmektedir.