BARO BAŞKANLIĞIMIZIN AVUKATLIK YASA TASARISINA İLİŞKİN ELEŞTİRİ VE GÖRÜŞLERİ TÜRKİYE BAROLAR BİRLİĞİ'NE İLETİLMİŞTİR.
Tarih: 6.05.2014 23:00:00| Okunma Sayısı: 2224

                 T.C

          AMASYA                                                                          

BARO BAŞKANLIĞI

SAYI: 2014/

 

 

TÜRKİYE BAROLAR BİRLİĞİ BAŞKANLIĞI’NA

ANKARA

 

Adalet Bakanlığı Avukatlık Yasası Değişikliği Bilim Alt Komisyonunda kabul edilen tasarıya ilişkin düşünce, eleştiri ve önerilerimiz aşağıda sunulmuştur.

Gereğini saygı ile arz ederim. 07/05/2014

 

Av. Ahmet Melik DERİNDERE

AMASYA BARO BAŞKANI

 

 

 

1-    Tasarının 4/2-b fıkrasında belirtilen “Yardımcı Doçentlik” ifadesinin tasarıdan çıkarılması,

2-    Tasarının 5a maddesinde belirtilen Avukatlık Mesleğine kabul ile ilgili hükmün 1. Cümlesinde belirtilen TCK 53. Maddesinde belirtilen “süreler geçmiş, ertelenmiş, para cezalarına çevrilmiş, yasaklanmış hakları geri verilmiş veya affa uğramış olsa bile kasten işlemiş bir suçtan dolayı iki yıldan fazla süre ile hapis cezasına mahkum olmak” kısmı tarafımızca ağır bir hüküm olarak değerlendirilmektedir.

3-    Madde 6 da belirtilen Avukatlıkla Bağdaşan kısmı 6/3 maddesinde belirtilen “Yardımcı Doçentler hükmü ile 6/4 maddesinde belirtilen milletvekilleri ibaresinin tamamen kaldırılması,

4-    Madde 13 de Avukatlık Stajına kabul için adaylar, “Adalet Bakanlığı tarafından yapılacak” ibaresinin kaldırılmasını, sınavın TBB Başkanlığı tarafından yapılması hükmünün konulması,  bu madde ile irtibatlı olarak madde 14/1 de belirtilen Adalet Bakanlığı ibaresinin TBB Başkanlığı olarak değiştirilmesi,

5-    Madde 2 nin müvekkil ile Avukat arasında düzenlenecek vekaletnameleri biçim ve içeriği TBB ile Noterler Birliği tarafından hazırlanır, vekaletnameler Barolar tarafından da hazırlanıp düzenlenebilir şeklinde değiştirilmesi,

6-    Sadece Avukatın yapabileceği işler ile ilgi 27/2. Maddesinin d fıkrası eklenmek suretiyle “Tapu Sicil Müdürlüklerinde vekaleten yapılacak işlemleri takip etmek ibaresinin eklenmesi”, aynı maddenin 4. Fıkrasında belirtilen “Anonim Şirketler” ibaresinin “Sermaye Şirketleri” olarak değiştirilmesi,

7-    Tasarının 66. Maddesinde belirtilen şube açma ile ilgili hükmün tamamının tasarıdan çıkarılması,

8-    Tasarının 81. Maddesinde belirtilen yabancı avukatların durumu ile ilgili metnin tamamen tasarıdan çıkarılması,

9-    Tasarının 130. Maddesinde belirtilen Baro Organlarında görev alanlara ücret ödenmesine ilişkin maddenin tamamen kaldırılması veya bu hükmün üye sayıları 500 ü geçen Barolar için uygulanması,

10-                   Madde 167 de belirtilen TBB Genel Kurulunun oluşumu ile ilgili hükmün mevcut hali ile korunması alternatif 1 alternatif 2 alternatif 3 ve alternatif 4 te belirtilen hükümlerin hiçbir şekilde taslak içerisinde yer almamasının sağlanması,

11-                    Madde 168/2 de belirtilen en az 10 Baro ibaresinin en az 20 Baro olarak değiştirilmesi,

12-                    Geçici Madde 1/1 de belirtilen sınav ve staja ilişkin hükümleri içeren bu fıkranın tamamen kaldırılması,

 

Yukarıda belirttiğimiz elzem değişikliklerin yapılması halinde bile tasarının Avukatların meslek içi ve mesleği icra ederken karşılaştıkları sorunlar ile mesleğin geleceğine yönelik beklenti ve kaygıları gideremediği, bu haliyle yasalaşması halinde ise özellikle Avukatlık sınavına ilişkin hükmün mevcut Hukuk Fakültelerinde okuyan öğrencileri kapsamaması, Avukatlık hizmetlerinin şirketleşmek suretiyle şubeleşmesi Baro Organlarına ücret verilmesine ilişkin hükmün sorunları çözmeyeceği gibi yeni sorunlar yaratacağı inanç ve düşüncesindeyiz.

 

Yine bir rüşvet olarak addettiğimiz mevcut Baro Başkan ve Organlarının görev sürelerinin  seçimsiz 2 yıl daha uzatılmasına ilişkin hükmünün de kabulünün mümkün olamayacağı gibi mevcut Baro Başkan ve organlarının seçimlerinde Baro genel Kurulları 2 yıllığına gösterilen irade yasal düzenleme ile uzatılamaz. 

 

 

 

 

25.04.2024
AV. BAHADIR TEKEŞ
BARO BAŞKANI

BARO LEVHASI


© Web sitesi hizmeti Türkiye Barolar Birliği tarafından verilmektedir.