AMASYA BARO BAŞKANLIĞI VE SAĞLIK BAKANLIĞI'NIN COVİD-19 SALGIN YÖNETİMİ VE ÇALIŞMA REHBERİ
26 Mayıs 2020 tarihli
Sağlık Bakanlığı Covid-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberine Göre Avukatların
Ofis ve Büro Sisteminde Faaliyet Gösteren İşletmeler olmaları sebebiyle
aşağıdaki önlemleri almaları gereklidir:
OFIS VE BÜRO
SISTEMINDE FAALIYET GÖSTEREN TÜM
İŞLETMELERDE ALINMASI
GEREKEN ÖNLEMLER
Avukat Ofis ve büro
sisteminde faaliyet gösteren işletmeler, kapalı alanda hizmet sunduğu için
COVID-19 salgınının yayılması açısından özellik arz eder.
Avukat bürosunun
girişine /görünür bir yerine COVID-19 kapsamında alınması gereken önlemlerle
ilgili afişler (el yıkama, maske kullanımı ve iş yeri içinde uyulması gereken
kurallar) asılmalıdır.
Avukat Bürosunun
girişinde ve içinde uygun yerlerde el antiseptiği bulundurulmalıdır.
Avukat Bürosuna Yönelik
Önlemler
» Avukatlar, çalışan
personel COVID-19 hakkında bilgilendirilmelidir.
»Avukat Bürosunda 4
metrekareye bir kişi düşecek şekilde Avukat, personel ve müvekkil planlaması
yapılmalıdır,
» Avukat Bürosunda,
avukatların, personelin birbiriyle ve müvekkillerle aralarında sosyal mesafeyi
(en az 1 metre, 3-4 adım) koruyacak şekilde düzenleme yapılmalıdır.
» Müvekkiller Avukat
Bürolarına tek başlarına girmelidir. Eşlik eden diğer kişilerin dışarıda
kalmaları özendirilmelidir.
» Avukat Bürolarına misafir
alınmamalıdır.
» Avukat Bürolarına
gelen müvekkillere su dışında içecek ve yiyecek ikramı yapılmamalıdır.
Müvekkillere Yönelik
Önlemler
» Müvekkillerin,
Avukat Bürosunun girişinde görünür bir yere asılmış olan ve içeride
uyulması beklenen
kuralları açıklayan bilgilendirmeyi okuması sağlanmalıdır.
Bu bilgilendirme
içerisinde ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtileri olan
kişilerin bürolara ve kapalı alanlara girmemeleri uyarısı yer almalıdır.
» Müvekkiller Avukat
Bürosuna girdiğinde alkol bazlı el antiseptiği veya en az %70’lik alkol içeren
kolonya kullanılmalıdır.
»Müvekkiller, diğer
kişiler, avukatlar ve büro çalışanlar ile aralarındaki sosyal mesafeyi
korumalıdır.
» Müvekkillerin
maskeli olarak Avukat Bürosuna girmesi sağlanmalıdır. Avukat Bürosuna ve genel
olarak toplum içinde, kuralına uygun olarak bez maske takılması
yeterlidir. Avukat
Bürosuna girişte, maskesi olmayanlar için maske bulundurulmalıdır.
» Müvekkiller, Avukat
Bürosunda, mecbur kalmadıkça yüzeylere dokunmamalı,
dokunmaları durumunda
el antiseptiği kullanmalıdır.
Ödemelerde kredi kartı
kullanılacaksa mümkünse temassız ödeme tercih edilmelidir.
» Nakit para
kullanılan ödemelerinde el antiseptiği kullanılmalıdır.
» Müvekkillerin ve
diğer kişilerin Avukat Bürosunda, kapalı alanlarda mümkün olduğu kadar kısa
süre kalması sağlanmalıdır.
Avukatları ve
Personeli Korumaya Yönelik Önlemler
»Avukatlar ve çalışan
personelin COVID-19’un bulaşma yolları ve korunma önlemleri
hususunda bilgilenmesi
sağlanmalıdır.
» Ateş, öksürük, burun
akıntısı, nefes darlığı gibi belirtileri olan Avukatlar ve personel
çalıştırılmamalıdır.
»Avukatlar ve çalışan
personel, çalışırken ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtiler
gelişirse, tıbbi maske takılı olarak sağlık kuruluşuna yönlendirilmelidir.
»Avukat Bürosunda,
çalışma düzeni gerekli en az personel bulunacak şekilde planlanmalıdır.
»Avukatlar ve büro
çalışanları ve müvekkiller, aralarındaki sosyal mesafeyi korumaları konusunda
uyarılmalıdır.
»Avukatlar ve çalışan
personel, kuralına uygun olarak maske takmalı, maske nemlendikçe ya da
kirlendikçe değiştirilmeli, değiştirilmesi öncesinde ve sonrasında el
antiseptiği kullanılmalıdır.
Avukatların ve
personelin, mesainin başlangıcı/bitişi ve gün içinde ellerini su ve sabunla
yıkaması konusunda uyarılmalıdır.
» Avukatların ve
çalışan personelin el hijyenine dikkat etmesi sağlanmalıdır. El hijyenini
sağlamak için, eller en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkanmalı, su ve
sabunun olmadığı durumlarda alkol bazlı el antiseptiği kullanılmalıdır.
Antiseptik içeren sabun kullanmaya gerek yoktur, normal sabun yeterlidir.
» Avukatlar ve çalışan
personel, dinlenme alanlarında en az 1 metrelik sosyal mesafeyi
korumalı ve maske
takmayı sürdürmelidir. Yemek yerken ya da su/çay/kahve içilirken, maske
çıkarılacağı için bunun yapıldığı kapalı alanda aynı anda birden fazla kişinin
olmaması sağlanmalıdır.
Ortam Temizliği,
Dezenfeksiyonu ve Havalandırma
»Avukat Bürosunda her
gün su ve deterjanla düzenli olarak temizlik yapılmalıdır.
»Avukat Bürosunun
temizliğinde özellikle sık dokunulan yüzeylerin (kapı kolları, telefon
ahizeleri, dolap yüzeyleri, masa yüzeyleri gibi) temizliğine dikkat
edilmelidir. Bu amaçla, su ve deterjanla temizlik sonrası dezenfeksiyon için
1/100 sulandırılmış (5 litre suya yarım küçük çay bardağı) çamaşır suyu (Sodyum
hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılabilir. Klor bileşikleri yüzeylerde
korozyon oluşturabilir. Dayanıklı yüzeyler için kullanılması önerilen bir
dezenfektandır.
Tuvalet dezenfeksiyonu
için 1/10 sulandırılmış çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9)
kullanılmalıdır.
»Klor bileşikleri ile
temizlik yapılmasının uygun olmadığı bilgisayar klavyeleri, telefon ve diğer
cihaz yüzeyleri %70’lik alkolle silinerek dezenfeksiyon
sağlanmalıdır.
»Temizlik yapan
personelin tıbbi maske ve eldiven kullanması sağlanmalıdır. Temizlik sonrasında
personel maske ve eldivenlerini çıkarıp kapaklı çöp kutusuna atmalı ve ellerini
en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkamalıdır.
» Tuvaletlerde tek
kullanımlık kâğıt havlu konulmalıdır. Hava ile el kurutma cihazları
çalıştırılmamalıdır.
» Avukat Bürosunun
kapı ve pencereleri açılarak sık havalandırılması sağlanmalıdır.
Merkezi havalandırma
sistemleri bulunan iş yerlerinin havalandırması temiz hava sirkülasyonunu
sağlayacak şekilde düzenlenmeli, havalandırma sistemlerinin bakımı ve filtre
değişimleri üretici firma önerileri doğrultusunda yapılmalıdır. Salon tipi
klimalar ve vantilatörler kullanılmamalıdır.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ADLİYELERİN AÇILMASI İLE BİRLİKTE MESLEKTAŞLARIMIZIN UYMASI ANLAMINDA TAVSİYE KARARLAR
1- Meslektaşlarımızın adliye girişlerde mutlaka maske kullanmaları ve adliyede bulundukları sürece maskelerini çıkarmamaları,
2- Bu süreçte Baromuz tarafından cübbe hizmeti verilmeyeceği için Meslektaşlarımızın duruşmalara kendi cübbeleri ile katılmaları ,
3- Meslektaşlarımızın Adliyede Avukat odalarına, duruşma salonlarına ve kalemlere giderken ve bu yerlerde çalışmaları bittikten sonra ellerini mutlaka dezenfekte etmeleri,
4- Keşiflere ve hacizlere giderken var ise, kendi özel araçlarını tercih etmeleri,
5- Yeni dava ve icra takibi açılışlarının mümkün olduğunca UYAP üzerinden yapılması, fiziki dosyaların sadece ön büroya teslim edilmesi,
6- Adliye iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesinde müvekkiller ile yakınlarının adliyeye gelmemelerinin sağlanması,
7- Baro katı ve duruşma bekleme odalarında sosyal mesafeye özen gösterilmek sureti ile oturulması,
8- Duruşma sırasını CELSE programı ile takibinin yapılması ve duruşma saatinden önce Adliyeye gelinmemesi, duruşma bittikten sonra başka duruşma ve iş yok ise adliyeden ayrılınması, birden fazla duruşma olması halinde ve iki duruşma arasında fazla zaman farkı olması hallerinde adliyede değil ofislerde beklenilmesi,
9- Pandemi süresince meslektaşların özellikle duruşma saatine riayet etmeleri, duruşma saati ile ilgili birbirlerine karşılıklı anlayış göstermeleri,
10- Mümkün olduğunca asansör kullanılmaması,
11- Bu süreçte Baromuz tarafından maske, el dezenfeksiyonu ve diğer gerekli korunma ekipmanları sağlanacaktır,